واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۹۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
ظریف:

کشورهای اروپایی از حمایت اعلامی به حمایت عملی و فشار به اجرای کامل برجام حرکت کنند

وزیر امور خارجه تاکید کرد: کشورهای اروپایی اقدام عملی نشان دهند و از حمایت اعلامی به حمایت عملی و فشار به اجرای کامل برجام حرکت کنند.
تدبیر24»محمد جواد ظریف روز جمعه در حاشیه کنفرانس بین المللی امنیت و توسعه پایدار در آسیای مرکزی در سمرقند در جمع خبرنگاران افزود: امروز در حاشیه کنفرانس، دیدار بسیار مفصلی با خانم فدریکا موگرینی داشتم، وی گزارشی از تلاش های که اتحادیه اروپا برای اجرای کامل برجام داشته است، داد و گفت که کشورهای اروپایی برای اجرای برجام تاکید دارند.
وی خاطر نشان کرد: من هم تاکید کردم برای اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون برجام را اجرا کرده است.
وزیر امور خارجه افزود: متاسفانه با بدعهدی های آمریکا و با سیاست ایجاد فضای نامناسب توسط دولت جدید آمریکا مواجه بودیم و این وضعیت باید از سوی کشورهای اروپایی اصلاح بشود.
ظریف ادامه داد: تاکیدی که رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان داشتند و متذکر شدند، ضمن اینکه ما از حمایت های کشورهای اروپایی از برجام استقبال می کنیم اما نیاز است اتحادیه اروپا در زمینه اجرای برجام و در زمینه انجام تعهداتی که برابر ایران در برجام وجود دارد، فعال تر عمل کند و اقدام عملی نشان دهد و از حمایت اعلامی به حمایت عملی و فشار به اجرای کامل برجام حرکت کند.
وی گفت: دیدارهای خوبی در تاجیکستان داشتم و امیدوارم که روابط ایران با تاجیکستان هر چه بهتر و بیشتر به سمت همکاری حرکت کند. دو کشور مشترکات فراوانی دارند و نیاز است که از این مشترکات به نحو بهتری استفاده کنیم.
وزیر امور خارجه افزود: امروز هم فرصتی بود که با رییس جمهوری و وزیر امور خارجه ازبکستان در مورد سطح روابط دو کشور که بعد از ملاقات دو رییس جمهوری در حاشیه اجلاس علم و فناوری سازمان همکاری های اسلامی در آستانه برگزار شد، مذاکره کنیم، و بعد از سفر وزیر امور خارجه، وزیر تجارت و محصولات نفت ازبکستان که به ایران داشتند، امروز هم گفت وگوهای بسیار خوبی با رییس جمهوری و وزیر خارجه داشتیم.
ظریف افزود: برای گسترش روابط و رفع موانع که در حوزه تجارت داریم، همکاری های بانکی، انرژی، ترانزیت هم به صورت دو جانبه و چند جانبه چه ایران، افغانستان و ازبکستان و چه ایران، ترکمنستان، چه سایر روش های همکاری که داریم و نیز همکاری در حوزه علم و فناوری که احساس می کنم روند جدیدی در روابط ما با ازبکستان در دوران جدید این کشور شروع شده و انشالله با سفری که در چند ماه آینده از سوی رییس جمهوری به ازبکستان خواهد بود، این روند به صورت فعال تری گسترده تر می شود.
وی ادامه داد: امروز منطقه ما با شرایط بسیار دشواری روبرو است و در همه گفت وگوها راجع به تحولات منطقه صحبت می کنیم؛ منطقه ما شاهد تحولات مثبتی بوده، در این تحولات پیروزی های مستمری علیه داعش و تروریست های تکفیری در سوریه و عراق صورت گرفته است، روند تحولی که برای حفظ تمامیت ارضی عراق شکل گرفت و بسیار مفید و موثر بوده، اینها یک قسمت از بحث هایی منطقه ما است.
وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: متاسفانه سیاست های خطرناک و غیر منطقی و جنگ طلبانه ای که برخی کشورهای منطقه دنبال می کنند در کنار این تحولات مثبت می تواند منطقه را به سمت بسیار خطرناکی سوق دهد.
ظریف گفت: به نظر می رسد که برخی قدرت ها هیچ رضایتی از توفیق های که در منطقه حاصل شده، ندارند و دنبال این هستند که این توفیق ها را خنثی کنند و در واقع یک حیات جدیدی به طرفداران افراط تروریسم بدهند که این می تواند خطر جدی برای امنیت منطقه و قبل از همه خطر جدی برای خود کسانی که این آتش را در منطقه ما می افروزند، باشد.
وی تصریح کرد: نیاز است که در این زمینه همکاری بین المللی صورت گیرد و هم پیام های لازم ارسالبشود به برخی رهبران جوان منطقه که بدون آشنایی به واقعیت منطقه دارند منطقه را به سمت بسیار بدی سوق می دهند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه 17 آبان ماه در صدر هیاتی بلند پایه به تاجیکستان سفر کرد.
ظریف پس از ورود به دوشنبه پایتخت تاجیکستان ابتدا با «سراج الدین اصل اف» همتای تاجیک خود دیدار و سپس با «امامعلی رحمان» رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار که به مدت دو ساعت به طول انجامید، دو طرف درباره ابعاد مختلف روابط دو جانبه و موضوعات منطقه ای تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر خود روز پنجشنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقام های ازبکستان و شرکت در کنفرانس بین‌المللی امنیت و توسعه پایدار در آسیای مرکزی از دوشنبه راهی سمرقند شد.
روز جمعه کنفرانس بین المللی امنیت و توسعه پایدار با حضور مقام ها و شخصیت های بین المللی و منطقه ای در سمرقند ازبکستان برگزار شد.
محمد جواد ظریف در این کنفرانس سخنرانی و تاکید کرد: ما با دستیابی به توافق هسته‌ای و عمل به تمامی تعهدات خود وفق برجام، در صحنه عمل نیز پایبندی خویش را به اصل عدم اشاعه و خلع سلاح هسته‌ای به اثبات رساندیم.
پس از آن محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان در حاشیه کنفرانس بین المللی امنیت و توسعه پایدار در آسیای مرکزی در سمرقند دیدار و گفت وگو کردند.
در این دیدار دو طرف در زمینه توسعه همکاری های دو جانبه و منطقه ای گفت وگو کردند.
در این ملاقات همچنین در خصوص فصل جدید روابط دو کشور به ویژه پس از اجلاس آستانه تبادل نظر شد.
رفع موانع گمرکی، همکاری در حوزه همکاری های بانکی، تجاری، ترانزیت و نیز در حوزه های علمی و فن آوری و همکاری های سه جانبه در حوزه حمل و نقل ریلی از جمله موضوعات دیگر این گفت وگوها در این ملاقات بود.
دو طرف در مورد تهیه نقشه راه همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف روابط به ویژه اقتصادی توافقات کلی به عمل آوردند.
لزوم همکاری های مشترک در خصوص مبارزه با تهدید گروه های افراطی از جمله محورهای دیگر این دیدار بود.
همچنین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس بین المللی امنیت و توسعه پایدار در آسیای مرکزی در سمرقند دیدار و گفت وگو کردند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با شوکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان دیدار و گفت وگو کرد.
در دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شوکت میرضیایف رییس جمهوری ازبکستان، درباره راه های گسترش روابط دو جانبه به ویژه همکاری های اقتصادی و علمی گفت وگو و تبادل نظر شد.
همکاری در بخش انرژی، ترانزیت، کریدور چهارجانبه و استقبال از تشکیل گروه سه جانبه همکاری های حمل و نقل ریلی بین ایران، ازبکستان و افغانستان و مبارزه با تروریسم از جمله محورهای دیگر گفت وگو در این دیدار بود.
برچسب ها: تدبیر24 ظریف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: