واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۹۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰

نقش خواص و رسانه‌ها

یک کارشناس مهدویت گفت: برای شکل‌گیری یک جامعه مهدوی باید در عرصه مسائل فرهنگی اقدامات زیادی داشته باشیم؛ نخبگان، رسانه‌ها و خواص برای شکل‌گیری یک جامعه مهدوی تاثیر بسیار زیادی دارند.

تدبیر24»حجت‌الاسلام و المسلمین محمدصابر جعفری در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک آغاز ولادت امام عصر (عج) و با اشاره به شرایطی که باید در یک جامعه مهدوی برای ظهور امام عصر (عج) فراهم شود، اظهار کرد: آن ۳۱۳ یاری که به آن اشاره می‌شود فرماندهان، مدیران و جزو کادر اصلی هستند که در رکاب امام زمان (عج) حضور دارند، اما شرایط و زمینه ظهور صرفا با ۳۱۳ نفر تحقق پیدا نمی‌کند؛ بلکه یاران دیگری باید در حلقه دوم و سوم جامعه نیز در تلاش باشند که شرایط ظهور فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به مثالی از شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، گفت: برای یک انقلاب و یک اتفاق فقط یک رهبر و فرمانده کافی نیست، بلکه در کنار آن باید افرادی حضور داشته باشند که در بحث‌ها و گفت‌وگوها شرکت کنند و اهداف قیام را برای مردم بیان کنند و باید مردم از این طریق با مساله انقلاب و شکل‌گیری آن آشنا شوند.

این کارشناس مهدویت خاطرنشان کرد: امام راحل به متولیان می‌فرماید اگر این مردم کوچه و بازارها نبودند، شما و ما یا در قبرستان‌ها بودیم یا در سیاه چاله‌ها. آن امری که باعث می‌شود منویات رهبری و یاران آنها به منصه ظهور برسد حمایت مردم است. در یک انقلاب جدا از خواص مردم هم باید حضور داشته باشند که در عرصه جبهه و جهاد فعال باشند وگرنه حرف رهبر و کادر مشکلی را حل نمی‌کند.

جعفری تاکید کرد: برخی می‌گویند یعنی ۱۴۰۰ سال از اسلام می‌گذرد چطور ۳۱۳ یار برای امام زمان (عج) پیدا نشده است؟ آن ۳۱۳ نفر در هنگام ظهور امام حضور دارند و مابقی هم در برخی روایات وارد شده که رجعت می‌کنند، ولی شرط کافی نیست؛ بلکه زمینه‌های مردمی هم باید فراهم شود. منظور این نیست که همه مردم آگاه باشند اگر اینگونه باشد به یک جامعه ایده‌آل می‌رسیم، بلکه افراد تاثیرگذار باید در هنگام انقلاب حضور داشته باشند. در زمان جنگ هم همه مردم به جبهه‌ها نمی‌رفتند، ولی افرادی که تاثیرگذار بودند در جبهه‌ها حضور داشتند و همین تاثیر آنها سبب می‌شد که مردم با یکدیگر همدل و هم‌پیمان شوند و این موج در بین جامعه به راه بیفتد. در رابطه با مساله ظهور هم باید به این نکته توجه داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: متولیان امر و افراد تاثیرگذار در جامعه باید درصدد معرفت‌افزایی باشند و رسانه‌ها، خواص و نخبگان جامعه در عرصه شکل‌گیری یک جامعه مهدوی می‌توانند تاثیر زیادی داشته باشند. در کنار اینها نیز هر مجموعه و نهادی باید وظایف خود را انجام بدهد و به یک‌سری از اموری که مدنظر اسلام است توجه داشته باشد تا از این طریق شرایط ظهور فراهم شود.

وی یادآور شد: ما در عرصه بین‌المللی و در سایر جوامع نیز باید در عرصه مهدویت فعالیت داشته باشیم. در حال حاضر می‌بینیم تفکری که بین مردم جهان قالب شده است افراد زیادی درصدد خنثی کردن آن هستند. دین اسلام نیز یکی از همین تفکرات قالب در جهان امروز است که دشمنان همواره درصدد خنثی‌سازی دین اسلام هستند و این عمل را در شکل‌گیری گروهک‌هایی همچون داعش، القاعده و ... نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: آنها می‌خواهند یک تفکری را در بین جهانیان به راه بیندازند که اسلام دین خشونت است و از این طریق به اهداف خود برسند، اما خوشبختانه می‌بینیم با شکل‌گیری گروهک‌هایی چون داعش جوانانی همچون حزب‌الله لبنان، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و مدافعان حرم ایران به راه افتاده‌اند که همه آنها در مقابل اینگونه تفکرات غلط می‌ایستند. از همین طریق ما می‌توانیم جهان را آماده ظهور کنیم و باید با تفکر نادرست غربی‌ها با مجاهدت و عقلانیت مبارزه کنیم.

این کارشناس مهدویت یادآور شد: ما نمی‌دانیم تا زمان ظهور چقدر زمان باقی است، اما باید در هر دورانی که زندگی می‌کنیم در مقابل هجمه‌های دشمن بایستیم و به گونه‌ای رفتار کنیم که دین اسلام در جهان ترویج کند، از این طریق دشمن مایوس می‌شود و ما می‌توانیم دستاوردهای دین اسلام را معرفی کنیم. در عرصه مسائل فرهنگی برای شکل‌گیری یک جامعه مهدوی باید کارها و اقداماتی بیشتری صورت گیرد.

برچسب ها: تدبیر24 نقش خواص
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: