واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶

محاکمه‌ای تازه برای برلوسکنی

سیلویو برلوسکنی که اخیرا از پارلمان ایتالیا اخراج و از مصونیت قضایی سیاسی محروم شده است با خطر یک محاکمه جدید در دادگاه به اتهام پرداخت رشوه به شاهدان مربوط به پرونده فساد اخلاقی خود رو به رو است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از خبرگزاری فرانسه، قضات دادگاه شهر میلان ایتالیا اظهار داشتند: سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق این کشور به دختران روسپی که قرار بوده در خصوص فساد اخلاقی وی در دادگاه شهادت دهند رشوه داده تا به نفع وی شهادت دهند و همچنان این کار را ادامه می‌دهد.
دادگاه اعلام کرد: این دختران از سوی برلوسکنی و وکلای وی هم پیش از ارائه شهادت‌های دروغین در دادگاه و هم پس از آن رشوه دریافت کردند.
این اتهامات علیه برلوسکنی به اندازه کافی هستند که بتوانند یک محاکمه جدید را علیه وی آغاز کرده و برای نخستین بار وی با خطر دیدن دستبند به دستانش رو به رو است.
اوایل سال جاری محکومیت برلوسکنی در پرونده تقلب مالیاتی موجب شد که وی نهایتا روز چهارشنبه گذشته کرسی خود در پارلمان را از دست بدهد و دیگر مصونیت قضایی سیاسی برخوردار نیست.
اتهامات جدید مطرح شده علیه برلوسکنی مربوط به مبالغی است که وی به دخترانی پرداخته که به عنوان شاهد در دادگاه گفته بودند مهمانی‌های برگزار شده در اقامت‌های برلوسکنی غیراخلاقی نبوده‌اند.
برلوسکنی پذیرفته است که در هر ماه به این دختران 2500 یورو طی سه سال گذشته پرداخت کرده تا جبران گرفتار شدن آن‌ها در محاکمه علیه خود را که موجب آسیب دیدن وجهه آن‌ها شده، کند.
سند دادگاه شهر میلان ایتالیا اظهار می‌دارد که پول‌های پرداخت شده از سوی متهم به افرادی که قرار بوده در محاکمه علیه وی شهادت دهند یک اقدام غیرقانونی و معادل تغییر در شواهد دادگاه است.
برلوسکنی در محاکمه قبلی خود به اتهام داشتن رابطه جنسی زیر سن قانونی با سوء استفاده از اختیارات نخست وزیری به نفع وی به هفت سال زندان محکوم شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: