واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۹۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

مسئولیت اجتماعی جهاد دانشگاهی تولید و انتقال دانش و فناوری است

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: مسئولیت اجتماعی که برای جهاد دانشگاهی متصور هستیم تولید و انتقال دانش و فناوری است و خدمات متنوعی در راستای تحقق این مسئولیت با استفاده از تمامی ظرفیت ها در این نهاد به انجام می رسد.
تدبیر24»،دکتر سید سعید هاشمی در همایش "مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت منطقه مرکزی و غرب کشور" که به همت معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در پتروشیمی شازند برگزار شد، با اشاره به وابستگی ٢٠ درصدی جهاد دانشگاهی به اعتبارات دولتی عنوان کرد: ٨٠ درصد درآمدهای جهاد دانشگاهی از محل پژوهش ها و آموزش تامین می شود و وابستگی ۲۰ درصدی این نهاد به اعتبارات دولتی مطلوب و قابل قبول است .

وی با تاکید بر کاربردی بودن پژوهش ها تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی که برای جهاد دانشگاهی متصور هستیم تولید و انتقال دانش و فناوری است و بر همین اساس مجموعه جهاد دانشگاهی کشور با برخورداری از ۱۱ سازمان، ۳۵ واحد استانی، ٣ پژوهشگاه، ۲۷ پژوهشکده، ۲۱ مرکز رشد، ٣ پارک علم و فناوری، ١٩ شرکت دانش بنیان و ۳ خبرگزاری و ۷ مرکز نسبت به انجام فعالیت های متنوع در این حوزه اقدام می کند. مفتخریم که تحقیقات انجام شده در این نهاد کاربردی است و خدمات علمی جهاد دانشگاهی در بخش های مختلف ارائه می شود   .

وی با بیان اینکه این نهاد گسترده ترین و پیشرفته ترین شبکه آموزشی کشور را داراست که در قالب ۱۴۸ مرکز با ظرفیت آموزش بیش از ۷۵۰ هزار نفر در سال فعالیت می کنند، افزود: این نهاد دارای دو دانشگاه، ۶ موسسه آموزش عالی و ۴۰ مرکز علمی کاربردی در نقاط مختلف کشور است.

هاشمی گفت: جهاد دانشگاهی با هدف کمک به ارتقا سطح دانش و فرهنگ جامعه آموزش بیش از ۷ میلیون فراگیر را در سطح کشور تا به امروز به عهده داشته و زمینه های مناسب برای آموزش دستاوردهای جدید علمی و فناوری های نوین و مهارت های استفاد از تجهیزات تکنیک ها و روش های پیشرفته با راهبردهای نوین آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی یکی از نقص های جدی امروز کشور را در حوزه انتقال دانش دانست و افزود: امروز ده ها کارخانه سیمان و پتروشیمی در کشور فعال است، اما متاسفانه مجهز به دانش بومی نیستند و در حوزه نفت نیز بخش عمده ای از تکنولوژی و دانش موجود، خارجی است   .

وی با بیان اینکه در بدنه دستگاه های اجرایی جدیت در استفاده از پتانسیل های داخلی وجود ندارد و از توان داخلی استفاده نمی شود، اظهار کرد: امروز ایران جزو ١٠ کشور برتر دنیا در حوزه سلول های بنیادی است، اما رییس پژوهشکده رویان بواسطه نبود اعتبارات مورد نیاز امکان اجرای طرح و ایده های موجود در این مجموعه علمی را ندارد چراکه فعالیت ها در حوزه سلول های بنیادی سرمایه گذاری کلان می طلبد و تحقق این مسئولیت نیازمند حمایت است   .

هاشمی با اشاره به فعالیت های موفق پژوهشکده های توسعه تکنولوژی و توسعه شیمیایی جهاد دانشگاهی بیان کرد: جهت تعامل بیشتر باید شبکه سازی ها دنبال شوند، بویژه اینکه توانمندی های مختلفی در این عرصه وجود دارد. باید با علم روز پیش رفت و از توانایی ها مشروط بر اعتمادسازی بهره مند شد، البته باید توان داخلی را بواسطه پیشرفت زمان توسعه داد و از ظرفیت ها استفاده کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: