واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۹۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

تکمیل بهسازی معابر اطراف حرم

شهردار منطقه هفت قم گفت: پروژه بهسازی و آرام سازی معابر اطراف حرم حضرت معصومه(س) و هسته مرکزی شهر قم که به تازگی آغاز شده تا سه ماه دیگر تکمیل می شود.
تدبیر24»علیرضا اقبالیان در نشست خبری با اشاره به برخی از پروژه‌های در دست اجرای منطقه 7 قم عنوان کرد: پروژه بهسازی وآرام‌سازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) و هسته مرکزی شهر قم و پیاده راه سازی خیابان ارم، حد فاصل سه راه بازار و ابتدای خیابان انقلاب به مدت سه ماه به طول می‌انجامد.

شهردار منطقه هفت قم افزود: این طرح بالغ بر 35 میلیارد ریال هزینه در بردارد و تلاش می شود قبل از پایان سال این پروژه را که شامل سنگ‌فرش، فضای سبز، مبلمان شهری و روشنایی است به بهره برداری برسانیم. مهم‌ترین اهداف این طرح حفظ آراستگی و زیبایی منظر شهری، ساماندهی ترافیک و ارتقای ایمنی و تسهیل در تردد شهروندان است.

اقبالیان خاطرنشان کرد: دو ماه قبل از اجرای پروژه اطلاع رسانی به کسبه صورت گرفته بود و خوشبختانه همراهی خوبی را از سوی کسبه شاهد بوده ایم.

وی تصریح کرد: در جهت اجرای پروژه 25 دستگاه ماشین آلات سنگین فعالیت خود را آغاز کرده اند و به مدت دو روز به صورت شبانه روزی تخریب معابر انجام شد. با توجه به مسدود شدن مسیر از ابتدای خیابان انقلاب تا تقاطع عمار یاسر 5 دستگاه خودروی ون از سوی شهرداری به طور رایگان مسافران را از 7 صبح تا 10 شب جا به جا می کنند.

وی پیرامون علت آغاز عملیات بهسازی در نیمه دوم سال با توجه به احتمال بارش باران در این مدت توضیح داد: قم یکی از شهرهای پر رویداد است که در نیمه اول شاهد حضور تعداد کثیری از زائران و مسافران هستیم و تنها مقطع زمانی که تردد کمتری در حضور زائران شاهد هستیم این مدت است.

اقبالیان اظهار داشت: این پروژه به طول 400 متر و عرض 14 متر پیاده راه و 7 متر سواره رو در حال اجراست. البته در گذشته دو پیاده راه حدود 3 متری در دو طرف وجود داشت که آسفالت آن حتی تا 50 سال قدمت داشت و فرسودگی تاسیسات، تردد را دشوار می‌ساخت.

وی گفت: در حال حاضر برای بهسازی باغ راه بهار، خیابان حضرتی و کوچه آب انبار اقدامات لازم صورت گرفته است و به زودی عملیاتی می شود. شهردار منطقه هفت قم تصریح کرد: با بررسی دقیق پروژه ها در کلان شهرهای کشور مانند اصفهان، همدان و قزوین نقاط ضعف و قوت شناسایی شده است. در سال آینده نیز ادامه خیابان ارم و باغ‌ راه بهار و خیابان انقلاب بهسازی می شود ما امیدواریم در تعامل شهروندان بتوانیم این طرح را عملیاتی کنیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: