واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۹۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

پهلوگیری موفق یک فروند کشتی

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا از پهلوگیری موفق کشتی "سپانو" با 5 هزار و 600 تن کالا در بندر آستارا خبر داد.
تدبیر24»محمود میرنبی لی ، عصر امروز (شنبه 25 آذر) در جمع خبرنگاران خبرگزاری ها اظهار کرد: فعالیت رسمی بندر آستارا به عنوان نخستین بندر خصوصی کشور از فروردین ماه 1392 آغاز شد و برای نخستین بار یک فروند کشتی بزرگ تجاری از بندر آکتائو قزاقستان با محموله 5 هزار و 600 تن کالای وارداتی در آن پهلو گرفت.

وی با بیان اینکه پهلوگیری این کشتی بزرگ تجاری به صورت کاملاً ایمن انجام شد، ادامه داد: کشتی فوق 140 متر طول دارد و با آبخور 4 متر و 6 متر با محموله آهن آلات وارد بندر آستارا شد.

میرنبی لی با بیان اینکه این کشتی یکی از بزرگترین کشتی‌های دریای خزر محسوب می‌شود‌، افزود: با تمهیدات انجام شده‌، ایمنی آبراه‌، علائم کمک ناوبری و پرسنل مجردی دریایی‌، این کشتی با ایمنی کامل در اسکله بندر آستارا پهلو گرفت و بلافاصله عملیات تخلیه بار آغاز شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به آمار واردات و صادرات انواع کالا از طریق بندر آستارا اشاره کرد و گفت: از فروردین ماه 1396 تاکنون در حوزه صادرات 504 هزار و 29 تن و در حوزه واردات 90 هزار و 327 تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا میرنبیلی اضافه کرد: در این مدت 75 فروند کشتی وارد بندر آستارا شده و همچنین  74 فروند کشتی بندر آستارا را به مقصد بنادر حاشیه دریای خزر ترک نموده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به معرفی کالاهای صادراتی و وارداتی از این بندر اشاره کرد و یادآور شد: از نخستین سال تأسیس‌ کالاهایی از قبیل انواع چوب‌، تخته نراد‌، کربنات کلسیم‌، انواع سیمان‌، دی اکسید تیتانیوم، کاشی و سرامیک ، مصنوعات فلزی‌، گچ ساختمانی‌، رول آهن‌، انواع پلی اتیلن‌، نمک صنعتی‌، فتالیک و مشتقات، شمش آهن‌، MDFخام‌، PVC  و مشتقات آن و سنگ گرانیت در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

سید محمود میرنبی‌لی در پایان فعالیت شبانه‌روزی بخش‌های مختلف از قبیل گمرک را از مهمترین ویژگی‌های بندر چند منظوره آستارا عنوان کرد و گفت: فاصله این بندر تا بندر باکو 133 مایل دریایی‌، بندر آکتائو 350 مایل دریایی ، بندر ترکمن باشی 240 مایل دریایی‌، ماخاچ کالا (مخاچ قلعه) 373 مایل دریایی‌، آستاراخان 240 + 170 مایل دریایی‌، فریدون کنار 205 مایل دریایی‌، بندرانزلی 65 مایل دریایی‌، بندر نوشهر 165 مایل دریایی و بندر امیر آباد 235 مایل دریایی بوده که بر موقعیت ممتاز این بندر در کاهش فاصله با استان‌های شمال غرب و غرب کشور افزوده است.

به گزارش ایسنا ، کشتی "سپانو" یکی از بزرگترین کشتی‌های دریای خزر با مالکیت شرکت کشتیرانی دریای طلایی پارسیان است که با پرچم جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر فعالیت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: