واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی خبر داد

گزینه‌های احتمالی رئیس جدید اتاق بازرگانی

محمدرضا حریری در مورد گزینه احتمالی برای اتاق بازرگانی ایران به دلیل انتخاب محمد نهاوندیان به سمت ریاست دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: با توجه به اینکه روز گذشته حکم ریاست دفتری آقای نهاوندیان برای رئیس جمهور جدید صادر شد و از روز گذشته نیز نهاد ریاست جمهوری را تحویل گرفته است برخی صحبت‌ها برای ریاست جدید اتاق بازرگانی مطرح شده است.

وی در مورد این مسئله که آیا امکان حضور نهاوندیان در هر دو سمت وجود دارد؟ گفت :امکان چنین چیزی وجود ندارد و آقای نهاوندیان در دولت احمدی‌نژاد به عنوان نماینده بخش خصوصی در هیئت نمایندگان اتاق ایران و رئیس آن انتخاب شد و با پایان دولت دهم ماموریت وی به عنوان نماینده بخش خصوصی به پایان رسید و از امروز وی می‌تواند با عنوان نماینده دولت در اتاق بازرگانی حضور داشته باشد، بر این اساس اگر بخواهند به عنوان نماینده دولت رئیس اتاق ایران باشد باید مجدد رای گیری انجام شود. زیرا از نظر حقوقی این دو سمت جایگاه مجزایی دارند .

رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی با بیان اینکه شکل اجرایی حضور آقای نهاوندیان به عنوان نماینده بخش خصوصی و نماینده دولت در اتاق بازرگانی متفاوت است گفت: اینکه آقای نهاوندیان بخواهد هم در سمت رئیس اتاق بازرگانی فعالیت داشته باشند و هم رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری کار سختی است و معتقدم آقای نهاوندیان خیال ماندن در این دو سمت را همزمان با یکدیگر ندارد زیرا هر دو کار نیاز به یک فرد تمام وقت دارد.

وی در مورد دلایل عدم امکان حضور محمد نهاوندیان در سمت رئیس اتاق بازرگانی بیان کرد: اگر وی به عنوان رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری بخواهد رئیس اتاق بازرگانی نیز باشد استقلال اتاق زیر سوال می‌رود زیرا در این شرایط اتاق بازرگانی که متعلق به بخش خصوصی است، جزئی از دولت خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه طی 6 سالی که آقای نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی بوده اقدامات مفیدی انجام داده است و جایگاه اتاق در این مدت به شدت تغییر کرد، یکی از اصول مدیریت جانشین پروری است بنابراین قطعا آقای نهاوندیان با توجه به مدیریت خوبی که داشته اند افرادی را در بخش خصوصی تربیت کرده‌اند که می‌توانند با عنوان جانشین وی فعالیت کنند .

حریری با بیان اینکه استعداد و توانمندی بخش خصوصی تنها در آقای نهاوندیان خلاصه نشده است خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شخصیت آقای نهاوندیان مثبت بوده و رابطه دوستانه و در راس آن با احترامی را با اعضای هیئت نمایندگان داشته اند، حقیقتاً کسی در این مدت ادعای ریاست اتاق بازرگانی را نداشته و حتی در دو سال گذشته که آخرین انتخابات اتاق انجام شد علاوه بر آقای نهاوندیان، آقای خاموشی و بازرگانی به عنوان کاندیدای ریاست اتاق بازرگانی حضور داشتند که آقای نهاوندیان با اکثریت آرا به عنوان رئیس اتاق بازرگانی انتخاب شد.

رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی ادامه داد: این مسئله به مفهوم این نیست که اعضای اتاق بازرگانی برای رئیس جدید اتاق فکر نکرده باشند بلکه در دو هفته اخیر که مسئله حضور آقای نهاوندیان در نهاد ریاست جمهوری مطرح شده گزینه‌های برای جایگزینی وی به میان آمده که در زمان مشخص خود افرادی که شرایط لازم را داشته باشند و مورد وفاق اکثریت اعضا باشند می‌توانند با عنوان کاندیداهای رئیس اتاق بازرگانی حاضر شوند.

وی در مورد احتمال انتخاب آل اسحاق به عنوان رئیس اتاق بازرگانی گفت: آقای آل اسحاق نیز می‌تواند یکی از گزینه‌ های احتمالی باشد. رئیس اتاق ایران باید دارای دو مشخصه اصلی یعنی فردی که مورد اعتماد نظام باشد و دوم مورد اعتماد و وثوق کلیه اعضای هئیت نمایندگان اتاق ایران، باشد و باید هر دو این دو مشخصه را با یکدیگر داشته باشد که تعداد افرادی که دارای این مشخصه هستند در اتاق بازرگانی کمتر از انگشتان دست است و آقای ال اسحاق نیز اگر تمایل داشته باشند می توانند با عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی انتخاب شوند.

حریری درمورد اسامی افرادی که در این مدت برای ریاست اتاق بازرگانی مطرح شده اند گفت: تا جایی که اطلاع دارم دو رئیس اتاق های شهرستان و چند نفر از اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی نسبت به ریاست اتاق بازرگانی اظهار تمایل کرده اند.همچنین اقای عسگر اولادی نیز یکی از گزینه های است که برای ریاست اتاق بازرگانی مطرح شده ولی مجدد تاکید می‌کنم که فردی که باید انتخاب شود لازم است بهترین تعامل را با سران قوا و مجموعه نظام داشته باشد و همچنین مورد پذیرش آنها باشد.

رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی با بیان اینکه با تغییر ریاست اتاق بازرگانی اتفاق بدی رخ نخواهد داد گفت: احتمالا در دو هفته اینده نسبت به گزینه مناسب ریاست اتاق به نتیجه می‌رسیم و آنچه به نفع منفعت ملی و اتاق است محقق خواهدشد و بر این اساس رئیس جدید اتاق ممکن است در جلسه بعدی هیئت نمایندگان که 27 مرداد ماه برگزار می‌شود انتخاب شود ولی نسبت به انجام این کار نباید شتاب زده عمل شود بلکه باید خیلی صبورانه عمل کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: