واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۹۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

کمبود بودجه دانشگاه‌ها

رییس دانشگاه هنر مشکلات امکانات و محدودیت فضای فیزیکی دانشگاه‌ها را به دلیل کمبود بودجه دانست و گفت: بیشتر دانشگاه‌ها از کمبود بودجه رنج می‌برند و حتی دانشگاههای بزرگ و قدیمی کشور نظیر دانشگاه هنر از نظر بودجه در مضیقه هستند و این خود ناقض حقوق شهروندی دانشجویان در راستای ایجاد شرایط مناسب آموزشی است.

تدبیر24»دکتر غلامرضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه سعی کرده ایم در دانشگاه هنر آنچه را که در قالب حقوق شهروندی در زمینه آموزش و پژوهش در نظرگرفته شده است را اجرا کنیم گفت: دانشجویان این امکان را دارند که با ایجاد تشکل هایی فعالیت‌های خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: انجمن های علمی متعددی در حال حاضر در دانشگاه وجود دارند که درهمه رشته ها فعال هستند و جشنواره های زیاد نیز برگزار می‌شوند که این جشنوراه ها به سطح بین المللی رسیده اند. به عنوان مثال جشنواره نهال برای دومین سال پیاپی به صورت بین المللی برگزار می شود. 

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان دانشگاه هنر آزادی های لازم را در سطوح بالا دارند گفت: از لحاظ ارائه خدمات، تغذیه، اسکان و فراهم نمودن خوابگاه در حدی که در وسع دانشگاه بوده است امکانات خوبی در  اختیار دانشجویان قرار داده شده است.

رییس دانشگاه هنر افزود: در این دانشگاه سعی شده است از نظر تغذیه، بهداشت و سلامت جسم و روان  فضای صد در صد سالمی برای دانشجویان ایجاد شود و این موارد را حق دانشجویان و از حقوق شهروندی آن‌ها می‌دانیم تا به این وسیله از سلامت جسم و روان برخوردار باشند. 

وی با اشاره به اینکه  برای اعضای هیات علمی نیز آزادی‌های بسیار مناسبی در جهت فعالیت های حرفه ای آنان ایجاد شده است، افزود: مسیر های ارتقا برای اساتید باز است و تعدادی از اساتید در سال گذشته ارتقا پیدا کرده اند و همچنین شرایط بسیار مناسبی از جهت مراحل و پروسه جذب هیات علمی در چند سال اخیر ایجاد شده است. 

اکرمی ادامه داد: همچنین در زمینه پژوهش آزادی وجود دارد و اساتید می توانند در هر زمینه ای که تمایل داشته باشند توان پژوهشی خود را به کارگیرند و فضای کار پژوهشی در این دانشگاه باز است. 

وی بیان کرد: اساتید دانشگاه هنر برای فعالیت های پژوهشی خود چه در داخل دانشگاه و چه پژوهش های کاربردی خارج از دانشگاه کاملا آزاد هستند و همکاری و پشتیبانی لازم از طرف دانشگاه در همه حوزه ها با آنان ازسوی دانشگاه انجام می شود. 

رییس دانشگاه هنر تاکید کرد: در حوزه های آموزشی نیز مشکل و محدودیت خاصی برای اساتید و دانشجویان وجود ندارد و در هر زمینه ای که اساتید علاقه و توانایی داشته باشند شرایط برای فعالیت آزادانه آنها فراهم است. 

اکرمی با اشاره به اینکه ایجاد فضای مناسب و ارائه خدماتی با کیفیت از جمله حقوق شهروندی است که باید در حوزه آموزش و پژوهش در دانشگاه ها مورد توجه قرار بگیرد تاکید کرد: همچنین دانشگاه باید این توانایی راداشته باشد که به سطح جامعه نیز خدماتی را ارائه کند. 

وی خاطر نشان کرد: یکی از نیازهای جوانان و دانش‌آموزان نیاز به آموزش هنر است و در این راستا نیز دانشگاه در زمینه های مختلف فعالیت هایی را دارد و در سطح خوب از نظر علمی و فرهنگی و اخلاقی خدمات کاملی را ارائه می دهد که این نیز یکی از حقوق جامعه است. 

رییس دانشگاه هنر با بیان اینکه در دانشگاه هنر محیط امنی را از همه لحاظ برای دانشجو و برای هیات علمی ایجاد کرده‌ایم تصریح کرد: به خصوص در چند سال اخیر  هیچ مشکلی را نداشته‌ایم و حتی کمیته انضباطی و کمیته تخلفات به نوعی تعطیل بوده اند و مشکلی در این جهات نداشته‌ایم. 

اکرمی با اشاره به اینکه در برخی دانشگاه ها ممکن است مشکلاتی از نظر وجود فضای امن برای دانشجویان دیده شود گفت: در  مجموع جو سیاسی دانشگاه‌ها در چند سال اخیر جو آرامی بوده است و دانشگاه های ما آرام هستند و مشکلی ندارند. 

دانشگاه های کشور از کمبود بودجه و امکانات رنج می‌برند

وی با اشاره به اینکه دانشگاه های کشور از کمبود امکانات و فضای مناسب رنج می برند بیان کرد: یکی از حقوق شهروندی داشتن محیط آرام و سالم و زیبا است و دانشگاه محل یادگیری، آزموش و علم است و در این راستا دانشگاه ها به خصوص دانشگاه هنر باید امکانات و فضایی آرامبخش و زیبا داشته باشند تا دانشجویان و اعضای هیات علمی در یک محیط آرام به فعالیت های علمی و آموزشی خود بپردازند و رشد کنند اما متاسفانه در این زمینه مشکلات زیادی وجود دارد و اغلب دانشگاههای ما فضای مناسب را ندارند. 

رییس دانشگاه هنر در پایان خاطر نشان کرد: زیبایی محیط یکی از حقوق شهروندی است که در این راستا باید بتوانیم دانشگاه ها را برای دانشجویان به محیط زیبا و آرام تبدیل کنیم و قدمی در راستای رعایت حقوق دانشجویان و اساتید برداریم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: