واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۹۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

حضور آمریکایی‌ها در سوریه

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی باید تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود.
تدبیر24»میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا بر ضرورت برگزاری کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی تحت نظارت و رهبری سازمان ملل تاکید کرد.

بوگدانف در این خصوص تصریح کرد که تمامی تلاش‌های روسیه در راستای سازش در سوریه به قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت بین‌المللی تکیه دارد.

وی در زمینه حضور نیروهای خارجی در خاک سوریه اعلام کرد که مسکو تمامی توجیهات واشنگتن برای حضور نیروهایش در سوریه به ویژه پس از نابودی داعش را نمی‌پذیرد.

معاون وزیر خارجه روسیه خطاب به نظامیان آمریکایی گفت: ما پیروزی بر داعش را اعلام کردیم به همین علت هیچ دلیل و هیچ توجیه قانونی  برای حضور شما در سوریه وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها دلایل جدیدی می‌آورند که برای ما قابل قبول نیست و ما آن‌ها را رد می‌کنیم برای مثال می‌گویند قبل از این که روند سیاسی آغاز شود که منافع مخالفان را در برداشته باشد، هرگز از خاک این کشور بیرون نمی‌رویم و این مسأله باعث به وجود آمدن سوالات زیادی می‌شود.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، حضور نظامیان ترک در سوریه موقتی و مرتبط به مناطق کاهش تنش است که سه کشور ضامن آتش بس (ایران، ترکیه و روسیه) بر سر آن توافق کرده‌اند.

مناطق کاهش تنش از همان زمانی که بر سر آن توافق شد، اجرا شد و مدت همکاری بر سر آن به مدت شش ماه است که با استناد بر تحولات خاک این کشور قابل تمدید است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: