واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
دکتر عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نهم

قطار دولت روی ریل

بی‌تردید این دولت در 100 روز گذشته توانست آرامش را در داخل ایران و نیز در فضای سیاست خارجی ایران ایجاد کند. البته در بررسی و نقد عملکرد دولت یازدهم بیش از هر چیز باید . . .

تدبیر24 : اکنون که گزارش 100 روزه دولت یازدهم توسط رئیس‌جمهور محترم در رسانه ملی منتشر شد و عملکرد هر یک از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به مرور زمان در رسانه‌ها منتشر می‌شود فرصت مغتنمی برای مطالعه و قضاوت پیرامون دستاوردهای دولت یازدهم در اختیار تحلیلگران، فعالان سیاسی و نمایندگان ملت بیش از گذشته قرار دارد.

 بی‌تردید نمایندگان ملت برای بررسی عملکرد وزرا و در مجموع تمام دستگاه‌های اجرایی دولت یازدهم بیش از دیگران ذیحق هستند. عملکرد دولت روحانی را در دو زمینه می‌توان مورد قضاوت و ارزیابی قرار داد. 1- سیاست خارجی، 2- سیاست داخلی؛ باید اذعان کرد که عملکرد سیاست خارجی دولت روحانی بسیار بهتر از دولت‌های گذشته است. به جرات می‌توان ادعا کرد که دولت یازدهم در این فرصت کوتاه موفق شد فضای بدی که علیه ایران در مجامع جهانی شکل گرفته بود را تبدیل به فضای مثبت و تعاملی با دنیای بین‌الملل کند.

در حال حاضر ایران پس از گذشت 100 روز در تعامل مثبتی با دنیای خارج برخلاف دولت قبل قرار دارد. دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم موفق شد. ایران را از شرایط ناحقی که به واسطه بی‌تدبیری دولت گذشته حاصل شده بود به سرعت و در فرصتی کوتاه با تغییر رویکرد خارج کند. بنابراین می‌توان گفت عملکرد دولت یازدهم در زمینه سیاست خارجی در دوره 100روزه گذشته مناسب و درخور شأن نام ایران بود. در بررسی و نقد عملکرد 100روزه دولت روحانی و سیاست داخلی آن نباید یک نکته را فراموش کرد و آن اینکه قبل از آغاز به کار دولت یازدهم چندان آرامشی در بین فعالان سیاسی و به طور کل در جامعه ایرانی وجود نداشت. به جرات می‌توان به این نکته اشاره کرد که به واسطه سیاست‌های ایشان در داخل کشور اکنون یک آرامش نسبی برخلاف گذشته برقرار شده است.

باید اذعان کرد که نام تدبیر و امید برای دولت یازدهم به واقع یک نام شایسته است. بی‌تردید این دولت در 100 روز گذشته توانست آرامش را در داخل ایران و نیز در فضای سیاست خارجی ایران ایجاد کند. البته در بررسی و نقد عملکرد دولت یازدهم بیش از هر چیز باید انصاف را رعایت کرد. پیرو موفقیت‌های سیاسی به‌دست آمده و برقرار شدن فضای تعامل و آرامش در داخل ایران بی‌تردید در آینده جامعه شاهد موفقیت‌های اقتصادی و صنعتی بیشتری خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: