واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۹۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

ضرورت بهبود وضعیت ارتباط صنایع با دانشگاه‌ها

مدیر امور پژوهشی دانشگاه شاهد با بیان اینکه هنوز ارتباط مطلوبی بین صنایع با دانشگاه‌ها ایجاد نشده است، گفت: متاسفانه صنعت بیشتر با افراد کار می‌کند تا دانشگاه‌ها.

تدبیر24»دکتر محمدرضا جلالی در گفت ‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره ارتباط صنعت با پژوهش در دانشگاه شاهد اظهار کرد: هنوز صنایع با دانشگاه‌ها ارتباط خوبی برقرار نکرده‌اند، اما بعضی از اعضای هیئت علمی ما که پژوهشگران شاخصی هستند، توانسته‌اند ارتباط خوبی با صنعت برقرار کنند و پروژه‌های بزرگی نیز برداشته‌اند که در دانشگاه انجام شده است، ولی دانشگاه امسال با توجه به شعار "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" به این مسئله اهمیت زیادی داده و کمیته‌ای با عنوان تولید و اشتغال تشکیل داده است.  

وی درباره وضعیت پژوهش در دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: مسئله پژوهش از سه مولفه‌ نیروی انسانی، تجهیزات و فکر تاثیر می‌پذیرد که در اینجا منظور از نیروی انسانی، نیروی انسانی‌ای است که کار غیر فکری انجام می‌دهد و منظور از فکر، نیروی انسانی‌ای است که ایده می‌دهد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه شاهد ادامه داد: نیروی انسانی‌ای که فکر و ایده می‌دهد و طراحی می‌کند، عضو هیئت علمی است که خوشبختانه مجموعه اعضای هیئت علمی در دانشگاه، توانایی فکر، ایده و طراحی را دارند و بخشی دیگر از نیروی انسانی در انجام کارهای مربوط به فکر و ایده نقش ایفا می‌کنند که این‌ کار را بیشتر کارشناسان و دانشجویان دانشگاه انجام می‌دهند.

جلالی تصریح کرد: خوشبختانه اگر چه ممکن است تعداد کارشناسان در بعضی از حوزه‌ها از نظر کمی کافی نباشد، اما از نظر کیفی کارشناسانی که جذب دانشگاه شده‌اند، عموما کارشناسان خوبی هستند.

وی درباره اهمیت تربیت دانشجویان در عرصه پژوهش، تاکید کرد: دانشجویان نیز دانشجویان متوسط و خوبی هستند، اما دانشجو تجربه کافی ندارد و اینجا وظیفه دانشگاه و اعضای هیئت علمی است که تجربه‌شان را انتقال دهند تا هم در زمانی که دانشجو مشغول به تحصیل است و هم در زمانی که فارغ‌التحصیل می‌شود، به عنوان نیروی پژوهشی کارآمد بتواند کارایی داشته باشد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه شاهد، مهمترین چالش پژوهش در این دانشگاه را بودجه عنوان کرد و افزود: موضوع دیگر، به خصوص در رشته‌هایی که مبتنی بر تکنولوژی و فناوری هستند، تجهیزات است؛ دانشگاه سعی کرده تا تجهیزات لازم را فراهم کند، اما برای انجام یک کار به‌روز در سال 2017 و 2018 در بسیاری از رشته‌هایی که مبتنی بر تکنولوژی هستند، تجهیزات ما کافی و روزآمد نیست و البته دانشگاه اهتمام ورزیده و اقدامات مثبتی نیز در این باره انجام شده است، اما امید داریم از وضعیت فعلی بهتر شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: