واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۹۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

شرایط برای کاندیداتوری در انتخابات

رییس پژوهشگاه علوم ورزشی گفت: به عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون ورزش دانشگاهی مشکلی برای کاندیدا شدن در انتخابات کمیته ملی المپیک ندارم، اما اکنون شرایط برای کاندیداتوری مناسب نیست.

تدبیر24»رضا قراخانلو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار کرد: کمیته ملی المپیک چه در داخل و چه خارج از کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردارست و باید شایسته ترین و توانمندترین فرد مسوولیت این حوزه را بر عهده بگیرد تا به نفع ورزش کشور باشد. این روزها مسائل مختلفی از جمله، مهندسی شدن انتخابات مطرح است که سبب شده تا بعضی از مباحث حالت حاشیه‌ای ایجاد شود. به نظر می‌رسد فضا یک مقدار باید شفاف‌تر و لطیف‌تر جریان انتخابات پیگیری شود. نباید انتخابات دولتی شود، این انتخابات باید با شفافیت و آزادی بیشتری برگزار شود، در حقیقت انتخابات نباید جنبه شخصی، باندی و گروهی پیدا کند تا دل نگرانی‌ها برطرف شود.

وی گفت: کمیته ملی المپیک برای پیشرفت امور خود باید با دولت‌ها هماهنگ باشد و IOC نیز به این هماهنگی تاکید دارد و معتقد است که هماهنگی با دولت به لحاظ عقلی می‌تواند در جهت استفاده از منابع مالی، سیاسی، منابع اجتماعی و فرهنگی کمک کند و خط تعادل از این موضوع می‌تواند به نفع کشور و منافع ملی باشد.

رییس پژوهشگاه علوم ورزشی تصریح کرد: اگر شفافیت و صداقت را در این امور یک مقدار تقویت کنیم هیچ آسیبی وارد نمی‌شود، بلکه اگر کسانی که در پی منافع شخصی یا مطرح کردن خود هستند، حضورشان برای کمیته ملی المپیک کم‌رنگ می‌شود. ما به افرادی خوشنام، خوش‌سابقه و کسانی که نگاه تخصصی به ورزش دارند، نیاز داریم تا به پیشبرد امور ورزش کمک کنند.

قراخانلو با بیان این که هر کجا که بتوانم به ورزش کشور کمک کنم دریغ نخواهم کرد، گفت: با توجه به تجربه‌ای که در کمیته ملی المپیک دارم، اگر از من کمک بخواهند کوتاهی نخواهم کرد. در حال حاضر نیز به عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون ورزش دانشگاهی مشکلی برای کاندیدا شدن در انتخابات کمیته ملی المپیک ندارم و اگر ضرورتی احساس شود که در انتخابات کمیته ملی المپیک ورود پیدا کنم، این موضوع قابل بررسی است، اما هنوز این ضرورت احساس نشده است.

او اضافه کرد: با توجه به فضایی که در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد و با سیاست‌هایی که در ورزش تعقیب می‌شود تصور می‌کنم افراد دیگری وجود دارند که موثرتر از من باشند. بنابراین ترجیح می‌دهم در این فضا وارد نشوم. زیرا زیرساخت‌ها، بسترها و شرایط آن قدر آماده و مناسب نیست که یک فردی مثل من در این عرصه اثرگذار باشد. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی افراد دیگری از جنس دیگری ظاهرا بهتر می‌توانند در عرصه ورزش کشور ایفای نقش کنند.

رییس پیشین کمیته ملی المپیک در پایان اظهار کرد: تمام کسانی که می‌توانند در این انتخابات مشارکت داشته باشند و موثر واقع شوند، باید ورود پیدا کنند تا در بدنه کمیته ملی المپیک از تمام تخصص‌ها نیرو داشته باشیم تا بتوانند به ورزش کشور کمک کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: