واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲

ریه اراک در آستانه مرگ

با ادامه روند کم‌آبی و افزایش بحران آب ، کشاورزان منطقه سنجان کلانشهر اراک نشست ارائه راهکارهای احیای قنوات سنجان و تاثیر آن بر کاهش آلودگی هوای اراک را برگزار می‌کنند
تدبیر24: آخانی نماینده کشاورزان سنجان در گفت‌و گو با ایسنا،با اعلام نگرانی شدید کشاورزان منطقه نسبت به ادامه بحران کم‌آبی و عدم چاره‌سازی در این‌خصوص افزود: کمبود آب و خشکسالی‌های اخیر خطر بسیار زیادی برای کشاورزی منطقه ایجاد کرده است.

وی افزود: منطقه سنجان دارای 15 قنات است که 5 رشته از این قنات‌ها سالیان سال است که خشک شده‌اند‌ و از 10 قنات باقیمانده نیز یک رشته 7 سال پیش خشک شد، سه رشته امسال خشک شده و یکی در آستانه مرگ است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 500 کشاورز در این شهر با مشکل یاد شده درگیر هستند، افزود: با ادامه این روند 700 هکتار از فضای سبز کلانشهر اراک از بین خواهد رفت و اراک بزرگترین مجموعه تنفسی و در واقع ریه خود را از دست خواهد داد.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده بویژه در 6 ماهه اخیر گفت: نهایت کمک مسوولان به این مشکل تصویب 100 میلیون تومان اعتبار بوده که حتی درصدی از این مشکل را نیز برطرف نمی کند.

وی اظهار کرد: فرماندار اراک در یکی از جلسات کاهش آلودگی هوای شهر اراک از امکان اختصاص مبلغی از عوارض آلودگی هوای اراک که توسط پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه پرداخت می‌شود، به این معضل خبر داد، ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی با تاکید براینکه احیای قنوات این منطقه سه میلیارد تومان بودجه لازم دارد خاطرنشان کرد: باید آنچه را که باقیمانده حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه از مسوولان استان برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده است، خواستار حضور مسوولان در این جلسه به امید یافتن راه حلی برای این معضل شد

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: