واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۰

توزیع 4.5 میلیون نسخه کتاب

مدیرکل امور نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از توزیع 4.5 میلیون جلد کتاب در 600 ایستگاه مطالعه در سطح کشور خبر داد.

به گزارش تدبیر24 به نقل از مهر، ابراهیم شمشیری ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهارکرد: 33 درصد کتب امانت برده شده از ایستگاه‌های مطالعه برگشت داشته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 600 ایستگاه مطالعه در سطح استانها راه اندازی شده است، تصریح کرد: در برنامه داریم امسال این تعداد را به یک هزار ایستگاه افزایش دهیم.

شمشیری با اشاره به راه اندازی 9 ایستگاه مطالعه در استان خراسان جنوبی گفت: ایستگاه های مطالعه در این استان با همکاری ادارات به 16 ایستگاه افزایش می یابد.

به گفته وی بازگشت کتب امانت گرفته شده در استان خراسان جنوبی 77 درصد بوده است.

شمشیری از فعالیت سه هزار و 70 کتابخانه در سطح کشور خبر داد و افزود: 35 میلیون نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی کشور موجود است.

مدیرکل امور نهاد کتابخانه های عمومی کشور سرانه کتاب به ازای هر نفر در کشور را 0.48 درصد اعلام کرد و بیان داشت: کتابخانه های خراسان جنوبی 628 جلدکتاب دارند که سرانه کتاب برای هر نفر در این استان 0.68 درصد است.

وی زیر بنای کتابخانه های عمومی در کشور را یک میلیون و 271 هزار و 250 متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: به ازای هر 100 نفر در کشور 1.69 متر مربع فضای کتابخانه‌ای وجود دارد.

شمشیری سرانه فضاهای کتابخانه ای در خراسان جنوبی را 22 هزار و 425 متر مربع ذکر کرد و افزود: به ازای هر 100 نفر در خراسان جنوبی 3.07 درصد فضای کتابخانه ای وجود دارد که این از نرم کشوری بالاتر است.

عضویت دو میلیون نفر در کتابخانه های عمومی/ خراسان جنوبی رتبه سوم سرانه مطالعه را دارد

شمشیری با اشاره به اینکه بر اساس سند چشم انداز پنجم توسعه اعضای کتابخانه ها باید به 35 درصد جمعیت کشور برسد، گفت: تا پایان مهر ماه امسال دو میلیون و 246 هزار نفر عضو کتابخانه ها بوده اند.

مدیرکل امور نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به اینکه خراسان جنوبی وضعیت رو به رشدی را در حوزه کتاب و کتابخوانی داشته است، تصریح کرد: این استان با 92 دقیقه و 12 ثانیه رتبه سوم سرانه مطالعه در کشور را دارد.

راه اندازی سه کتابخانه سیار در خراسان جنوبی

وی از فعالیت 350 کتابخانه روستایی در کشور خبر داد و بیان داشت: در احداث و راه اندازی کتابخانه های روستایی نیاز به همکاری خیرین و دستگاه های اجرایی در استانها داریم.

شمشیری عنوان کرد: در راستای تروج کتابخوانی در روستاها راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت هر کتابخانه روستایی بیش از 150 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است، تصریح کرد: کتابخانه های سیار با هزینه های بسیار پایین تر می تواند روستاهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

شمشیری از راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی در سه شهرستان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: به زودی کتابخانه ای سیار در شهرستانهای بیرجند، قاین و طبس راه اندازی می شود.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: