واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۰
عضو شورای شهر شیراز خبر داد

بررسی پیشرفت پروژه‌ها در کمیسیون عمران

عضو شورای شهر شیراز گفت: کمیسیون عمران درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و تطبیق آن با اعتبارات را بررسی می‌کند.
به گزارش تدبیر24  به نقل از فارس، رضا محمدیان عصر امروز در هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت: مقرر شد مناطق و معاونت عمرانی شهرداری، معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری شیراز به صورت ماهانه درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی دارای ردیف بودجه خود را به کمیسیون عمران شورا اعلام ‌کنند.

وی افزود: دلیل این کار این بوده است که اگر مشکلاتی در نیمه اول سال آینده برای پروژه‌ها و اعتبارات آن به وجود آمد، فرصت بازبینی وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: به طور قطع در بودجه 93 در بخش سرمایه‌گذاری و پروژه‌های عمرانی افزایش خواهیم داشت و سعی می‌کنیم پروژه‌های بیشتری تعریف شود تا مردم از عواید آن بهره‌مند شوند.

* نمایندگان اعتبار قطار شهری شیراز را پیگیری کنند

محمدیان خاطرنشان کرد: بحث عمرانی قطار شهری از میدان احسان تا میدان نمازی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قابلیت بهره‌برداری را پس از نصب واگن تا پایان سال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای تکمیل خط یک و فاز دوم خط یک حدفاصل میدان نمازی تا میدان الله، 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که نمایندگان شیراز در مجلس و استاندار فارس باید این مسئله را پیگیری کنند تا سال آینده این بودجه اختصاص پیدا کند.

عضو شورای شهر شیراز ابراز داشت: در صورت تامین اعتبار قابلیت بهره‌برداری حداکثری از فاز دوم قطار شهری تا پایان سال آینده وجود دارد.

محمدیان ادامه داد: این بهره‌برداری با وجود در مدار نیامدن برخی ایستگاه‌ها انجام خواهد شد چرا که عملیات اجرایی برخی ایستگاه‌ها مانند ایستگاه میدان امام حسین هنوز شروع نشده و از زمان آغاز دو سال زمان نیاز دارد.

به گفته وی، در مدار نیامدن برخی ایستگاه‌ها به کلیت کار لطمه نمی‌زند و در صورت تامین اعتبار در موعد ذکر شده فاز دوم قطار شهری شیراز قابلیت بهره‌برداری دارد.

* اعتبار اضافی پروژه‌ها به سایر طرح‌ها تزریق می‌شود

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بنابر مصوبه شورای اسلامی این شهر مقرر شد اعتبار اضافی برخی پروژه‌ها به سایر طرح‌های عمرانی اختصاص یابد.

این مسئول افزود: به سبب آن که برای تملک، جابجایی تاسیسات و حجم کار برخی پروژه‌ها برآوردی بیش از نیاز انجام گرفته بود در نهایت برخی طرح‌ها با اعتبار کمتری به پایان رسیده‌اند.

محمدیان با اشاره به لزوم تزریق اعتبار برای تسریع فعالیت اجرایی پروژه‌هایی که نیازمند اعتبار هستند، افزود: کمیسیون عمران جلسات مختلفی را با شهرداران مناطق، معاون عمرانی شهرداری و شهردار برگزار و پس از بازدید از پروژه‌ها، در جلسات کارشناسی لیست پروژه‌ها را جمع‌بندی کرد که در نهایت این جابجایی اعتبار در صحن شورا به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: در این زمینه به عنوان مثال پروژه بلوار کوهسار مهدی، آرین، 45 متری مهدیه، تقاطع غیرهمسطح ولیعصر و مطهری در میزان برآورد اعتبار و هزینه اجرا تفاوت داشته‌اند.

عضو شورای شهر شیراز در پایان یادآور شد: از شهرداری شیراز قول گرفته‌ایم که در آذرماه متمم بودجه 92 و قبل از 20 دی ماه نیز بودجه سال 93 را ارائه دهد تا شورا فرصت کافی برای بازبینی بودجه و جابجایی ردیف‌های مورد نیاز داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: