واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴
رئیس جمعیت هلال احمر آستارا خبر داد

کلاس امداد و نجات در ادارات آستارا

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا گفت: برای برگزاری کلاس‌های امداد، نجات و کمک‌های اولیه در محل اداره‌های مختلف شهرستان آستارا آمادگی لازم وجود دارد.
به گزارش تدبیر24 حسین خورشیدی امروز در گفت‌وگو با فارس در آستارا اظهار داشت: با نواخته شدن زنگ ایمنی در برابر زلزله، مانور نمادین در سطح تمام مدارس شهرستان آستارا اجرا شد.

وی افزود: پس از نواخته شدن زنگ ایمنی، پناه‌گیری در اتاق، خروج اضطراری و انتقال یافتن دانش‌آموزان به محل امن، انجام کمک‌های اولیه، امداد و نجات و انتقال مصدومان از محل حادثه به مراکز درمانی از جمله بخش‌های مانور امروز در سطح مدارس بود.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا انجام مانور زلزله را با مشارکت آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: در این مانور آمادگی لازم برای آموزش کمک‌های اولیه در دو دوره زمانی هشت ساعته و 35 ساعته به صورت رایگان برای تمام دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی شهرستان آستارا برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ ایمنی در برابر زلزله پیش از این در محل مدرسه شهید نواب آستارا اجرا شده بود، ادامه داد: ایجاد آمادگی در برابر زلزله و استفاده از محل‌های امن نظیر زیر صندلی یا میز با نشستن به حالت چمباتمه و دور شدن از محل‌های خطرپذیر هنگام زلزله از جمله موارد آموزشی مهم در مدارس بوده است.

خورشیدی برنامه‌های آموزش مقابله با زلزله در کاهش مرگ و میر و آسیب‌های ناشی از آن را موثر دانست و تصریح کرد: مردم می‌توانند با انجام اقدام‌های پیشگیرانه در محل خانه، اداره، مدرسه و یا فضای باز خطرات مربوط به زلزله را به حداقل برسانند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و تمام افراد علاقه‌مند به کلاس‌های آموزش تکمیلی با هدف ایمنی در برابر حوادث می‌توانند به محل اداره جمعیت هلال احمر مراجعه کنند.

این مسئول، کمک‌های اولیه، مهارت پایه‌های داوطلب، امداد و نجات عمومی، دوره‌های تخصصی جاده، کوهستان و فضای معلق و آموزش در برابر آوار زلزله و سیلاب را از جمله موضوعات مهم کلاس‌ها در محل اداره جمعیت هلال احمر دانست.

وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر آستارا با دارا بودن مربیان مجرب به صورت رایگان، آمادگی لازم برای تشکیل کلاس‌های امداد، نجات و کمک‌های اولیه در محل اداره‌های مختلف شهرستان را دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: