واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
کد خبر: ۱۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰

خسارت سرما به باغداران جهرم

دبیر شورای مدیریت بحران شهرستان جهرم گفت:بر اساس برآورد انجام شده سرمای چهار روز اخیر 940 میلیارد ریال به باغداران این شهرستان زیان رسانده است.
به گزارش تدبیر24 محمود ربیعی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: این میزان خسارت به حدود هفت هزار و 500 هکتار از باغ های مرکبات این شهرستان وارد شده است.

وی میزان برآورد سرمازدگی محصولات باغ های مرکبات این شهرستان را بین 10 تا 90 درصد اعلام کرد و گفت:باغداران بخش مرکزی منطقه هکان جهرم بیشترین خسارت را متحمل شده اند.

دبیر شورای مدیریت بحران شهرستان جهرم بیان کرد:هم اینک ارزیابی مالی خسارت های ناشی از این سرمازدگی از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی درحال بررسی است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان جهرم هم دراین مورد گفت :بیشترین خسارت سرمازدگی به سرشاخه های درختان مرکبات این شهرستان وارد شده است و براثراین پدیده بسیاری از محصولات تولیدی باغ های مرکبات که هنوز برداشت نشده بود از بین رفته است.

جلال بهجو بیان کرد:برای پیشگیری از سرمازدگی ، باغداران و کشاورزان باید به جای سوزاندن لاستیک که تبعات زیست محیطی به همراه دارد ازامکانان جدید و پیشرفته که بسیارهم موثراست ازجمله مواد ضد یخ (آنتی فریز) گیاهی، ماشین های تولید باد، سامانه تولید مه، چاهک معکوس و استفاده از پایه های مقاوم ، بهره گیرند.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: