واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۷۹۶۰
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
اظهار نظر جدید هنری منصور ارضی

کشف تخصص های پنهان مادحین / این قسمت : سینما

آیا مداحان قصد دارند با کلید زدن ورود به عرصه هنر بازگشت دوران حمله انصار حزب الله به فیلم های سینمایی را در دولت تدبیر و امید تداعی کنند با این تفاوت که این بار یک فیلم دینی دستمایه آغاز این سناریو است . . .

تدبیر24 : در شرایطی که پیش از این ورود مداحان به عرصه های سیاسی و امنیتی خبرساز شده بود و هنوز یک ماه از ماجرای تیراندازی محمود کریمی و حواشی ایجاد شده برای جامعه مداحی نمی گذرد اظهار نظر های جدید پدرخوانده مداحان کشور و ورود تعجب برانگیز وی به مسائل هنری بار دیگر این قشر را مورد توجه قرار داده است .

به گزارش خبرنگار ما بسیاری از مداحان حاشیه ساز که در سال های اخیر به دلیل موضوعات مختلف پایشان به راهروهای دادگاه های کشور باز شده است همان کسانی هستند که در سال 88 با ورود ساختار شکنانه خود به دنیای سیاست و حضور در میتینگ های تبلیغاتی رئیس جمهور وقت به حمایت همه جانبه از محمود احمدی نژاد پرداختند . اگرچه همین حامیان پرو پا قرص خیلی زود به اشتباه خود پی بردند و با شدید ترین و رکیک ترین الفاظ به دولت وقت حمله کردند و با شکایت همان دولت هم راهی دادگاه شدند . راهی که این گروه از مداحان به پیشتازی فردی به نام منصور ارضی و شاگردانش از 4 سال پیش آغاز کردند می تواند عاقبت خطرناکی برای جامعه مداحی کشور و مجالس اهل بیت (ع) داشته باشد . این در حالی است که مجالس ائمه اطهار(س) تا بوده محل عرضه عشق و ارادت علاقه مندان به مکتب بوده است اما عده ای از مداحان که در سالیان خیر با هزینه بیت المال توانسته اند به شهرتی برسند از این مجالس برای تحمیل عقاید خود به حاضران استفاده می کنند .

دو سال قبل که سعید حدادیان و منصور ارضی در ماه مبارک رمضان که ماه خودسازی و عبودیت است انواع اقسام الفاظ رکیک را در هیئت های خود به کار بردند و با برخورد قضایی مواجه شدند اگر عموم جامعه نسبت به راه جدیدی که در سو استفاده از مجالس مذهبی آغاز شده بود سکوت نمی کردند کار به جایی نمی رسید که یک مداح مشهور تلویزیونی که اتفاقا باز هم از شاگردان ارضی و حامیان احمدی نژاد بوده ماه قبل بر روی شهروندان این کشور اسلحه بکشد . نکته جالب توجه اینجاست که این گروه از مداحان که نسبت به جامعه بزرگ مداحی عده ای قلیل به شمار می روند تا جایی برای خود مصونیت قائل هستند که اجازه ورود به هر حوزه ای از جمله مسائل سیاسی، مسائل امنیتی و . . . قائل می شوند و تازه ترین اقدام هم وارد مسائل هنری شده اند .

منصور ارضی مداحی که شنیده می شود در چند سال اخیر به دلیل برخی موضع گیری هایش به مراسم های مهم دعوت نمی شود پنج شنبه شب در قامت یک کارشناس هنری ظاهر شده و در مراسم دعای کمیل خود لب به انتقاد از یکی از فیلم های جشنواره فجر گشوده است . وی در این خصوص گفته است : " در این جشنواره فیلم اخیر، فیلمی را درباره امام حسین(ع) پخش کردند که صدای خود مسئولان هم در آمده است و آنهایی که درد را شناختند فریادشان بلند است. مراجع تقلید درباره حرام بودن نشان دادن تصویر معصومان(ع) فتوا داده اند. اما نشان دادن عکس و صورت اینها تنها بخشی از مشکلات این فیلم است؛ حالا هر چقدر هم می خواهند به طراح و سازنده و هنرپیشه های داخلی و رقاصان خارجی آن جایزه بدهند. " از سوی دیگر افرادی مانند سید مجید بنی فاطمه و برخی دیگر از مداحان نیز با همین دستاویز فیلم رستاخیز را مورد عنایت قرار داده اند .

ظاهرا آقایان مداح که از عرصه های سیاسی خیری به جز دادگاه و انتقاد ندیده اند ترجیح داده اند بعد از ماجرای هفت تیر کشی یکی از یارانشان با روی آوردن به عرصه هنر فضای لطیف تری را برای فاز جدید شهرت خود فراهم کنند و پا جای پای مسعود فراستی بگذارند . این مداحان که کم ترین تخصصی در حوزه هنر و به خصوص سینما ندارند در حالی در میان مردم لب به انتقاد گشوده اند که نوع انتقاد آن ها به خوبی نشان دهنده این است که حتی برای انتقاد عمومی یک بار هم فیلم را ندیده اند . به راستی منصور ارضی که نام فیلم مورد اعتراضش را نمی داند چگونه لب به انتقاد از آن گشوده است در حالی که این فیلم زیر نظر مشاوران قوی مذهبی ساخته شده است و بیت آیت الله سیستانی به عنوان مرجع تقلید شیعیان نیز آن را تایید کرده است . منصور ارضی که ادعای سال های مداحی و مقتل خوانی دارد چگونه نمی داند که حضرت ابالفضل العباس(ع) و حضرت قاسم(س) و حضرت علی اکبر (س) مقام عصمت ندارند و معصومیت ویژه ائمه اطهار (ع) است . البته درست است که به دلیل احترام ویژه به مقام این بزرگواران بهتر است از ارائه چهره شان خودداری شود اما این دلیل نمی شود که مداحان برای حمله به یک فیلم از ارائه یک دلیل دروغ بهره ببرند . مداحان این بار و در فاز اظهار نظر های هنری خود در حالی از یک مرجع تقلید هم پیش افتاده اند که رستاخیز با استفاده از همه ظرفیت های سینمای ایران و حتی سینمای بین الملل برای به تصویر کشیدن گوشه ای از دین در عرصه هنر به میدان آمده است .

آیا مداحان قصد دارند با کلید زدن ورود به عرصه هنر بازگشت دوران حمله انصار حزب الله به فیلم های سینمایی را در دولت تدبیر و امید تداعی کنند با این تفاوت که این بار یک فیلم دینی دستمایه آغاز این سناریو است ؟

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
رضاپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
6
8
واقعا خجالت بکشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
16
9
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
از جمله تدبیر24
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
از خدا خواهیم توفیق ادب.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
4
6
بهترین راه مبارزه با آنها این است که برای آمرزش و تدفین و ختتم امواتمان از آنها استفاده نکنیم ! اینطور که پیش میرود این جماعت در اینده رئیس جمهور و وزیر و ومجلسی ها هم انتصابی عملکرده و طریقه آبیاری از سیستم فاضلاب را هم درش دخالت خواهند کرد !!
مفاز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
9
12
چرا هنرمند درباره دین نظر یده
ولی مداح درباره هنر نه؟!!

همه مواضع حاج منصور درست نیست،اما این حرفش کاملا صحیحه

کی گفته فقط چهارده معصوم ع معصومند؟فقط یک سند مرا کافیست

عصمت مراتب داره،از اهل فنش بپرسید
این مقاله شبیه همون نقدهای بی سواد هاست، به قول رییس جمهور عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
هنرمند اگر راجب به دین نظر کارشناسی میده نظرش محترم ، ولی بهتر نظر کارشناسی شو برای خودش نگه داره ، اگر هم داره فیلم با مضامین مذهبی میسازه مطمئن باشید از کارشناس های مذهبی استفاده میکنه ،مداح هم می تونه راجب به هنر نظر بده نظرش هم محترم ولی بهتر نظرش رو نامه سرگشاده نکنه به خورد مردم بده و نکات مثبت فیلم رو نادیده بگیره و فقط سیاه نمایی کنه ،راجب عصمت هم همون از اهل فنش بپرسیم کافیه، درضمن درباره مسائل کارشناسی شده مذهبی هم نظر علما با هم یکسان نیست .مداح مداحه ، مجتهد یا کارشناس مذهبی نیست صدای خوبی داره درست ،(بعضا همون رو هم ندارند) و اگر کسی بهش احترام میگذاره فقط بخاطر اینه که نوکر ائمه(ع) است بخدا نوکری ائمه (ع)برای آدم عصمت از خطا و گناه نمیاره مگه مداح کیه ؟یکی مثل من و شما حالا چند تا کتاب هم راجب ائمه و مسایل مذهبی و تاریخ اسلام خونده، پای 2 تا منبر هم بیشتر از من و شما نشسته ،دلیل نمیشه بیاد راجب مسائل مذهبی نظر کارشناسی بده. شما را بخدا ذهن باز داشته باشید .تا کی
می خواهید نظرات خودتون رو به مردم تحمیل کنید ،درسته که دین خدا یکی است ولی درک هر کسی از دین با دیگری متفاوته ، ما به روش هایی نیاز داریم که یک همکاری صلح آمیز میان مردم به ویژه آنهایی که دیدگاه متفاوت دینی دارند به وجود بیاریم نه اینکه مدام بر طبل اختلافات بکوبیم ،اگر مردم بدونند که یک نفر راجب مسائل مذهبی اساسا خیلی شخصی داره نظر میده خیلی از بدبینی ها از میان برداشته میشه ، نظر آیت ا... العظمی شاهرودی راجب عصمت رو براتون می گذارم مطالعه کنید.آيا كسانى غير از پيامبران و ائمه(عليهم السلام) مثل حضرات زينب كبرى(عليها السلام)و ابوالفضل العباس(عليه السلام) معصومند ؟ آيا عصمت داراى درجات و مراتب است ؟

جواب : عصمت از نظر معناى لغوى ، داراى مراتب و درجات است و منحصر در معصومين نمى شود . زيرا عصمت يك حالت پسنديده نفسانى ( ملكه ) است كه مى تواند قوت و ضعف داشته باشد . اما عصمت به معناى اصطلاحى خاص آن نزد شيعه ،كه امتناع صدور معصيت است ـ نشدنى بودن گناه كردن ـ منحصر به همه پيامبران و اوصيا است.
و به معناى اخص آن ، در چهارده معصوم ، پيامبر اسلام ، حضرت .زهرا ، و دوازده امام ( صلوات الله عليهم اجمعين ) انحصار دارد.
مفاز
| Armenia
فیلم یه واقعه علنی هس،پس نقدش هم علنیه
دراین باره قاطبه آقایان اشکال کردن اونم نه الان بلکه در زمان مختارنامه،آقای ارضی هم همون رو گفتن،اونم در جمع جندصدنفری دعای کمیل

نه مطمئن نیستم که از نظر کارشناس استفاده کرده باشن

یه قطره زهر داخل ظرف شیر فرصت نمیده فواید شیر رو ببینی

عصمت بحث کلامی است، شما که برعکس بنده ذهن بازی دارید، نظر مرجع اصلا درش مدخلیت نداره، سند معقول و منقول دارید چهارده نفر معصومند،بسم الله ، و الا فلا.

بزارید نقد کنند، اینقدر دگم و متحجرانه به قضیه نیگاه نکنید
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
6
4
خجالت بکشید ای بی سوادهای بی فرهنگ غربی

دوستمون درست گفت که معصومیت مراتب دارد،تاریخ رو نگاه کنید ،چطور اولیاء که چون ارزنی در ساحت حضراتی چون حضرت قمر منیر بنی هاشم علیه السلام

هستند به عصمت می رسند ...
اما فرزندان رشید امیر مومنان معصوم نیستند؟
عاشق امام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
8
6
مرگ بر شما فتنه گران هشتادوهشتی که از بغضی که به ولایت و ذاکران اهل بیت دارید اینجور سخنان باطل و بیهوده و هرز می گویید.
راستی محمود کریمی بر روی شهروندان ایرانی هفت تیر کشیده بود؟!! چرا اینقدر مغلطه؟!!!
عاقبتتان جز رسوایی چیز دیگری نیست.
این نیز بگذرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
واقعا استدلال هاتون جالبه ! ظاهرا ائمه اطهار فقط متعلق به یک عده خاص هستند و هر چی اونها راجب ائمه بگند درسته و بقیه نه حق دارند حرف بزنند نه حق دارند فیلم بسازنند !!!جالب تر اینکه برای ... اونقدر که حرف این ذاکرین حجته حرف خود ائمه نیست ،تا یکی مخالف نظر شما حرف بزنه میشه فتنه گر، خوبه همه ی ما مسلمانیم وشیعه و گرنه چه می گفتید ،...گر شمایید که مردم رو تبدیل به خودی و نخودی کردید.
عاشق امام واقعی
| Iran (Islamic Republic of)
بله دیدید که اون بندگان خدا که کریمی رو بهشون اسلحه کشید یک زن وشوهر بودن که این اقا که از سایه خودش هم ... به اونها تیر اندازی کرد. فقط شانس اورد که اون زن وشوهر از شکایتشون گذشتن. بیچاره ها داشتن تو ماشینشون نوار همین مداح را گوش می کردن.
بیطرف
|
-
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
9
3
شما تدبير24 ها لابد اسلام منهاي دنيارا ميخواهيد. اگر ادعاي مسلماني داريد! اسلام درتمام ابعاد زندگي انسان نظردارد . پس لطفا تخريب نكنيد.
ندا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
5
5
بعد اون وقت منصور ارضی میشه نماینده اسلام.
اگه منصور ارضی نماینده اسلامه من مسلمان نبیستم.
payam
|
-
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
2
2
آخرش برا سر قبر خودتونم باید یکی از اینا رو دعوت کنین پس دهنها و قلماتون اول بشورین بعد بنویسین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
من یکی دعوت نمیکنم شما هم غصه سر ...خودت رو بخور
ازماست که برماست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
3
3
حضرت عیسی معصوم نیست.
چطور تصویر ایشون رو درست کردند پخش کردن و هیچ کی نرفت رو منبر
والا
ما بخاطر این رفتارا و این حرکاتمون عقبیم دیگه.
اگه اجازه داشتیم فیلم و کارتون و ... بسازیم الان همه با اسلام و دین و کشورمون اشنا بودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
1
3
سلام. مداح یک هنرمند است. یک نفر که دوربین به دست گرفته ادعای هنرمندی میکند و با تمام بیسوادی به حوزه تاریخ شیعه هم وارد میشود و صدها مشکل اعتقادی و دینی به وجوی میاورد اما چون یال و کوپالش آویزان است او را هنرمند میخوانید. واقعا خیلی اهل تدبیر هستید. آیا فیلم رستاخیز را که آنهمه فضاحت دارد دیده اید؟ جشنواره ...فجر امسال واقعا افتضاح بود. متدینین حق دارند علیه کمسوادهای!! ارشاد بخروشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بعید می دونم شما هم فیلم رو دیده باشید،.لطفا از قول همه متدینین حرف نزنید ،همان جای خودتان حرف بزنید کافیست ،شاید هم فقط شما و همفکرانتان متدین هستید و بقیه کافر؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
0
تقصیر ا...
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
0
0
فیلمی ساختن که حرمله نداره، میشه بدونم از کدوم مشاور استفاده کردن؟
شما میگین بیت آقای سیستانی مشاورش بوده ولی چرا نظر سایر مراجع رو اشاره نمیکنین بهش؟
شما فقط انتخابی عمل میکنین
اگر دین تدارید لااقل آزادمرد باشین
نظر شما: