واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
کد خبر: ۲۰۸۰۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
باافزایش درخواست کارشناسان؛

احتمال بازگشت سریع القلم قوت گرفت

از نزدیکان وی خبر رسیده که سریع القلم بزودی دوباره در جلسات مشاوران ارشد قوه مجریه و مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور خواهد یافت.
تدبیر24: محمود سریع القلم که مدتی بود در برخی از جلسات مشاوران ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور نداشت، احتمال می رود با درخواست شماری از همکارانش دوباره در این جلسات حاضر شود.

به گزارش خبرنگار تدبیر24، محمود سریع القلم، طی دو دهه اخیر در جلسات و همایش های متعدد بین المللی حضور داشته و امسال نیز با دعوت برگزار کنندگان اجلاس داووس برای پانزدهمین بار با اتکا به شخصیت حقیقی و درجه علمی اش به عنوان نخستین استاد ایرانی در این اجلاس حضور یافت.

اما متاسفانه در حالی که این "استاد تمام" گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و نائب رئیس مرکز پژوهش‌های علمی و مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور فعال و قابل توجهی در این اجلاس داشت حاشیه ای برآمده از نیت سیاسی در رسانه ملی سبب شد تا این حضور تحت الشعاع کراواتی قرار گیرد که سریع القلم بر گردن داشت و جالب اینکه رسانه ملی بجای استقبال از حضور یک دانشمند ایرانی در چنین اجلاس مهمی و نقش وی بر روند برگزاری آن تنها به این نکته بسنده کرد که چرا مشاور رییس جمهور با کراوات در این اجلاس حاضر شده است؟!

این حاشیه سازی صدا و سیما اما با پاسخ آشنا ، مشاور دیگر رییس جمهور روبه رو شد و وی با نگارش نامه ای ضمن انتقاد از این رویه صدا و سیما تلویحا عنوان مشاور رییس جمهور برای سریع القلم را تکذیب کرد و این درحالی بود که وی در دوران ریاست حسن روحانی بر مرکز تحقیقات استراتژیک به عنوان مشاور فعال وی و حتی بیشتر از تمام کسانی که هم اکنون حکم مشاور روحانی را با خود به یدک می کشند فعالیت قابل توجهی داشته و حتی در دوران انتخابات ریاست جمهوری نیز به عنوان یکی از نزدیکترین مشاوران روحانی در کنارش قرار گرفته بود، بنابراین بدیهیست که پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، سریع القلم بازهم در کنار وی به بیان نقطه نظرات و طرح دیدگاه هایش بپردازد و گرچه از سوی روحانی عنوان رسمی مشاور برای هیچ یک از نزدیکانش صادر نشده بود، اما روحانی در حوزه سیاست خارجی و روابط بین الملل از نظرات وی بهره مند می شد.

حمله رسانه ای به این استاد مسلم سیاست خارجی از طرف برخی رسانه ای اصولگرای افراطی به حدی بود که بدیهی ترین مباحث مطروحه ایشان نیز از گزند آنها در امان نبود. هیچ کس پاسخگو نیست که چرا طرح نکشاندن برخی مباحث سیاسی به کف خیابانها از طرف سریع القلم شدیدا مورد اعتراض قرار می گیرد اما وقتی علی لاریجانی می گوید:"مساله هسته ای کف خیابان حل نمی شود" به همان شدت اعتراض مورد تعریف و تمجید قرار می گیرد؟!

پس از این ماجرا بود که برخی رسانه های نزدیک به جریان افراطی در کشور ، اخباری مبنی بر آزردگی سریع القلم و عدم حضورش در برخی جلسات در واکنش به اظهارات آشنا را منتشر کردند، این اخبار گرچه تنها به منظور جوسازی برای حلقه یاران رییس جمهور روی خروجی سایت های زنجیره ای جریان تندرو قرار گرفت، اما برخی از دوستان و حامیان رییس جمهور را نیز نگران کرد که مبادا آزردگی سریع القلم صحت داشته باشد و وی در جلسات حضور نیابد.

این شایعات زمانی حامیان روحانی را نگران تر کرد که برخی اخبار غیر رسمی حاکی از عدم حضور سریع القلم در تعداد انگشت شماری از جلسات حلقه نزدیکان قوه مجریه بود و گرچه وی در این مدت با حضور فعال در جامعه و گفت وگو با چند رسانه به بیان نقطه نظرات و ارائه پیشنهاداتش به دولت می پرداخت اما برخی از همکارانش غیبت وی در جلسات را عامل کاهش سطح علمی و منطقی برخی مسائل مطرح شده در جلسات دانسته و خواهان حضور وی بودند.

سرانجام با درخواست های مکرر مطرح شده از این کارشناس برجسته علوم سیاسی ، از نزدیکان وی خبر رسیده که سریع القلم بزودی دوباره در جلسات مشاوران ارشد قوه مجریه و مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور خواهد یافت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
8
3
اگر در عمرش یک بار دست فروشی کرده بود به صنف لبوفروشها توهین نمی کرد. ما از ورود غضنفرها (غضنفر تبدیل به سه نقطه نشود لطفاً) به تیم روحانی استقبال میکنیم. زنده باد سریع القلم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
وقتي جناح افراط اينگونه آشفته شده از احتمال بازگشت سريع‌القلم، اين يعني راه به درستي رفته شده.
از سريع‌القلم عصباني باش و از اين عصبانيت ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ماهم که گفتیم این راهی رو که به درستی رفتید با سرعت بیشتری بروید. معلومه که عصبانی کیه. شما خودش رو ناراحت نکن. روحانی همین جوری بره جلو همه چیز درست میشه انشاا... روحانی مچکریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
3
7
بهره مندی از نظرات ایشان موجب اصلاح ساختار فساد زده و غیر اسلامی فعلی خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
6
ما که جز حرف درست از این بیچاره نشنیدیم و نخوندیم! واقعا چرا نمیتونن تحملش کنن؟ تو رو خدا یکی از این افراطیها جواب منطقی و درست بده! البته اگه میتونن.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
1
6
امیدوارم دولت بیش از این ترازوی دولت اعتدال به سمت افراطیون سنگینی نکند و دولت تدبیر و امید از حامیان و خاستگاه های اجتماعی خود غافل نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
1
0
با سلام چرا به اراجیف عده ای گوش میدهید اینها به هر شکلی میخواهند ابراز وجود کنند نیت خیر ندارند و اگر دارند با کمال نادانی است چرا دانشمندان و دلسوزان نطام را با حرفهای مفت عده ای سوء نیت دار حذف یا بایکوت میکنید عده ای نانشان از این را ه در میاید دانشمندان زیادی بوده اند و هستند که از خارج هم میایند و با کراوات هستند بسیاری و 90 در صد انها دلسوزند و خدمت گذار هم خودشان وهم دولتیات نباید تحت تاثیر گفتار عده ای خاص قرار گیرند باید کار خودشان را برای رضای خداوند انجام دهند جو سازان میترسند حق دارند احتمال میدهند نانشان اجر شود ولو انکه نمیشود شنونده باید عاقل باشد به وضع مردم برسید فقر و فساد و دزدی و تقلب و ریا و چاپلوسی و بی کاری و دوغگوئی را براندازید عده ای بنام اسلام و رهبری و مستقل بودن و نظام و سیاست بازی بر مردم حکومت میکنند چوب لای چرخ دولت میگذارند 8 سال سکوت کردند بخاطر اینکه جیبشان پر میشد البته حالاهم خالی نمیشود ممکن است کمتر شود انها بلدند از هر راهی در میاورند صادقانه خدمت کنید خدا را ناظر و حاضر بر اعمالتان ببینید و گوس بحرف مفت خوران ندهید درست میشود بعون الله
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
0
0
عاقل باشد به وضع مردم برسید فقر و فساد و دزدی و تقلب و ریا و چاپلوسی و بی کاری و دوغگوئی را براندازید. وقت کمه زود باشید وقت رو صرف سخنرانی نکنید. فساد رو ریشه کن کنید این رو برای خودتون روزی چند مرتبه تکرار کنید حتما درست میشه. منتقدین روحانی یه مشت بی فرهنگ بی سواد هستند. دو نفر تو دنیا باسوادند یکیش روحانیه یکی دیگش هم هاشمی.
روحانی مچکریم.
نظر شما: