واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
کد خبر: ۲۴۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
به کابینه نخبگان اعتماد کنیم

زنده باد موافق من

مدیرمسئول - احیای شعار زنده باد مخالف من، برای پیشرفت من باشد، نه برای افزایش تنش ها و باز ماندن مسئله ها
تدبیر24:
مدیر مسئول

مهدی محمدی / در شرایطی که فشار و تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران ( بخوانیم ملت ایران ) روز به روز قوت می گرفت، سعه صدر و بزرگواری ملت ایران، مسئولین کشور را شرمنده کرد و خلق حماسه عظیم سیاسی باعث شد تا نفس غرب بار دیگر در سینه حبس شود و توان بحث مستدل و اثبات علنی فشار تحریم ها بر مردم را از دست بدهد. گرچه برایمان محرز است که عبور از تنگناهای اقتصادی مشکل بوده و هست. بطوریکه هر هموطن ایرانی در هر جایگاه و طبقه ای با تمام وجود آن را درک کرده است و در مقابل می دانیم که دولت نمیتواند تصمیم های یک شبه بگیرد و سرنوشت لحظه های مردم را با آزمون و خطا رقم بزند. شعار اینبار تدبیر است. ازین رو دولت یازدهم با رویکرد تخصص گرایی و با بکارگیری از اجماع نظر نخبگان در پی پاسخ به این اعتماد و همدلی ملت است. کابینه تدبیر و امید شروع زیبایی داشت. اگر چشم بر روی اتفاقات ناخوشایند و بی احترامی های صورت گرفته و بیان ادعاهای ثابت نشده در محاکم قضایی در صحن علنی بهارستان و دیدگان دوست و دشمن ببندیم، آری، شروع زیبایی داشت. واضح و مبرهن است که دولتی بر سرکار آمده تا در حساس ترین شرایط تاریخ این سرزمین کهن برای اثبات حقانیت تفکر جهوریت و اسلامیت، رخدادی بزرگ را خلق کند.

یکی میگفت، حماسه سیاسی از شما، حماسه اقتصادی از ما. ولی باید بگوییم حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از ما و شما. همه در این سالهای سخت کنار هم بودیم. دولتی که با ملت خود، ما و شما داشته باشد، پایدار نخواهد بود. دولت از بدنه ملت و برای ملت است. سیاستگذاری سالهای پیش رو، نفی افراط و تفریط و حضور حداکثری و متفکرانه آحاد مردم در تمام زمینه هایی ایست که موجبات پیشرفت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران را در بر دارد. توجه به اعتدال در تمام شئونات زندگی و اجرایی شدن فرهنگ اعتدال، شفاف ترین برنامه ایست که یکپارچکی ملت ایران و بروز نشانه های امید حقیقی و نه واهی را در بر خواهد داشت.

بیان حرف درست و نقد سازنده حق صاحبنظران، و پاسخگویی به آن و حل مسئله توسط نقد شونده، نشانه بالندگی و پیشرفت فرهنگی ملت است. سعی کنیم با بالابردن ظرفیت و هضم کنش های وارده، واکنشی درخور شأن یک جامعه­ی فهیم از خود نشان دهیم. احیای شعار زنده باد مخالف من، برای پیشرفت من باشد، نه برای افزایش تنش ها و باز ماندن مسئله ها. نگوییم بیان مسائل سیاسی در خور سطح اکثریت جامعه نیست. حماسه سیاسی از هرجا نشأت گرفته، همانجا سرنوشت سیاسی رقم خورده و طبقه­ی فهیم جامعه از اقلیت درآمده و بینش سیاسی اکثریت جامعه افزایش یافته است.

سخن از ملت شد، سخن از آحاد مردم شد، سخن از جمهوری اسلامی ایران و دولت شد. اینها همه یک تعبیر دارد و این یعنی اتحاد. باید باهم باشیم و به کابینه نخبگان اعتماد کنیم. همسو باشیم، نقد کنیم، تهمت و افترا نزنیم و سنگ اندازی نکنیم. اینبار شعار تدبیر است، امید است، اعتدال است.

تدبیر24 رسانه امید و اعتدال

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
رسول م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
0
4
ساقيا لطف نمودی قدحت پرمی باد
که به تدبير تو تشويش خمار آخر شد
نظر شما: