واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
کد خبر: ۳۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

آغاز المپیادهای بین المللی علمی

المپیادهای بین المللی علمی در رشته های ریاضی، شیمی و آمار روز یکشنبه با حضور دانشجویان نخبه 9 کشور در شیراز آغاز شد.
تدبیر24: رییس مرکز المپیادهای دانشجویی و امور آزمون های بین المللی سازمان سنجش کشور در حاشیه آزمون روز نخست این المپیادها در هتل شیراز گفت: 55 دانشجو برای شرکت در پانزدهمین المپیاد بین المللی ریاضی،هفتمین المپیاد بین المللی شیمی و نخستین المپیاد بین المللی آمار که سازمان سنجش آموزش کشور آن ها را برگزار می کند به شیراز سفر کرده اند.

بهروز کاوه ای افزود: آزمون های علمی دانشجویان شرکت کننده از کشورهای روسیه،تاتارستان، جمهوری آذربایجان،زیمبابوه، عمان،عراق، هند، ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران به مدت دو روز ادامه دارد.

وی این المپیادها را مسابقه ای علمی و مطرح در سطح بین المللی خواند و گفت: مدارک مربوط به دانشجویان کشورهای کویت، نیجریه و ونزوئلا نیز دریافت شده بود که آنها به دلیل ضعف در هماهنگی و برنامه ریزیشان به موقع برای شرکت در آزمون به شیراز نیامده اند.

وی بیان کرد:آزمون ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه به زبان انگلیسی برگزار می شود و پس از تصحیح اوراق، شرکت کنندگان یک روز فرصت اعتراض دارند و در نهایت، آیین ا ختتامیه و معرفی نفرات برتر روز چهارشنبه 29 مردادماه صورت خواهد گرفت.

رییس مرکز المپیادهای دانشجویی و امور آزمون های بین المللی سازمان سنجش کشور با بیان این که المپیادهای بین المللی ایران در سه رشته ریاضی، شیمی و آمار جایگاه خوبی در سطح جهان پیدا کرده است، گفت: خانم مریم میرزاخانی که اخیرا به عنوان نخستین زن ایرانی، برنده جایزه بین المللی فیلدز در رشته ریاضیات شد و این جایزه، جایزه ای همتراز جایزه نوبل است در دوره از المپیادهای بین المللی ریاضی که به ابتکار کشورمان برگزار می شود مدال طلا به دست آورده بود.

کاوه ای با بیان این که المپیادهای علمی دانشجویی در 15 رشته برگزار می شود، اظهار کرد: از میان این رشته ها، ریاضی و شیمی به صورت بین المللی برگزار می شوند و از امسال نیز آمار به المپیادهای بین المللی ایران افزوده شده است.

این مقام مسوول توضیح داد: از 17 شرکت کننده المپیاد در رشته ریاضی، شش نفر ایرانی و 11 نفر خارجی هستند.

وی ادامه داد: در رشته های شیمی و آمار نیز به ترتیب شش و پنج نفر از کشورمان و 18 و 9 نفر از سایر کشورها در این رقابت علمی حضور دارند.

کاوه ای در پاسخ به سووالی درباره علت غیبت کشورهای اروپایی در المپیاد ایران گفت: در طول سال های برگزاری این المپیادها، همواره شرکت کنندگانی از همه کشورهای مطرح به جز آمریکا داشته ایم و کشورهای اروپایی نیز به طور متناوب حضور داشته اند که امسال روس ها آمده اند و به عنوان نمونه آلمان یا دیگر کشورهای اروپایی نماینده ای ندارند.

وی گفت: نمونه این رقابت علمی که در سطح دانشجویان دانشگاه ها برگزار می شود در جهان سراغ نداریم و این المپیادهای بین المللی دانشجویی به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: