واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
کد خبر: ۴۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

راه کربلا از اینجا می‌گذرد

‌اینجا مهران است. شهر قهرمان دیروز که مأمن عاشقان دفاع از میهن بود که شعار یا حسین سردادند و چه بسیار بودند کسانی که عاشقانه سر و جان خود را نیز فدای آرمانی کردند که امروز به برکت آن مهران آباد است و راه کربلا از اینجا می‌گذرد.
تدبیر24: در ایام اربعین حسینی با توجه به اینکه مرز مهران امن‌ترین و راحت‌ترین مرز برای تردد زائران به کربلا است میزبان حجم عظیمی از مردم سراسر کشور است.

از پل زائر تا پایانه بین‌المللی مهران بیش از 10 کیلومتر است که اما عاشقان حسین(ع) زن و مرد پیر و جوان و حتی کودکان خردسال چنان با شور و شوقی وصف ناشدنی و فریاد"لبیک یا حسین" می‌خواهند از یکدیگر سبقت بگیرند.

در این مسیر سپاه‌پاسداران، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها ایستگاه‌های صلواتی دایر کرده‌اند و از توزیع مواد غذایی کمپوت، بیسکویت و میوه گرفته تا خدمات بهداشتی توسط آمبولانس و دادن نذری هر کدام درصدد ارائه خدمات بیشتر به زائران هستند و در نقطه صفر مرز نیروی‌های مرزبانی، یگان ویژه، سپاه و دیگر دستگاه‌های امنیتی به زائران اطمینان می‌دهند که امنیت در این نقطه برقرار است.

«محمدرضا موسی‌زاده» هموطن مشهدی گفت: دومین بار است که از این مرز به کربلا می‌روم و خدمات‌دهی از این مرز نسبت به سال گذشته بسیار بهتر و بیشتر شده است.

وی افزود: با توجه حجم زائران خدمات‌دهی مطلوب بوده و مردم استان ایلام از بدو ورود به استان تا خروج از مرز با مهمان‌نوازی کامل و اخلاق حسنه از زوار پذیرایی می‌کنند.

موسی‌زاده ادامه داد: در موضوع حمل‌ونقل و کنترل ترافیک انصافاً خوب عمل شده بود، به طوری که ترافیک سنگینی در راه وجود نداشت.

«محمدرضا ماندگار» هموطن تهرانی نیز در این زمینه به ایسنا گفت: خدمات‌رسانی مطلوب بوده، اما عدم مدیریت کافی موجب بروز مشکلاتی در این مرز شده است.

وی با بیان اینکه خدمات‌دهی باید نسبت به جمعیت افزایش پیدا کند، افزود: تعداد اتوبوس‌ها برای انتقال زائران از پل زائر تا پایانه مرزی مهران کفایت نمی‌کند و موجب کلافگی مسافران می‌شود.

این زائر مشهدی عتبات تصریح کرد: خدمات‌دهی امسال از هر نظر نسبت به سال گذشته بسیار خوب بوده است.

«لیلا درویش» شهروند خوزستانی نیز در این راستا به ایسنا گفت: برای سومین بار است که از این پایانه به عراق می‌روم و واقعاً خدمات‌دهی به زائران نسبت به سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و شاهد اندیشیده شدن تمهیدات جدید هستیم.

وی با بیان اینکه با ماشین شخصی به مرز مهران آمده‌ایم و هیچ‌گونه مشکلی در بدو ورود به استان ایلام از لحاظ ترافیکی و امنیتی برای ما پیش نیامده است، خاطرنشان کرد: مهمان نواری ایلامی‌ها قابل‌تقدیر است.

درویش نبودن تابلو راهنمایی و کمبود امکانات خدماتی و بهداشتی در این پایانه را مشکل این مرز عنوان کرد.

«سمیه نادری» هموطنی که از استان فارس آمده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی خدمات رفاهی خوبی در حد شرایط منطقه ارائه کرده‌اند که جا دارد به آنان خدا قوت گفت. انصافاً تمام کارکنان زحمت‌کش با اخلاق حسنه برخورد کرده‌اند و با ایجاد هرگونه مشکل با تمام توان در رفع آن کوشیده‌اند.

«علی باقری» که از یزد آمده با همان لهجه شیرین یزدی اظهار کرد: در همه زمینه‌ها تردد آسان از مرز مهران فراهم بوده و حجم عظیم استقبال از این مرز نشانه کیفت خدمات‌دهی و امنیت در این مرز است و با دیدن این‌همه زائر انسان به وجد می‌آید.

این زائر عتبات ادامه داد: خدمات‌دهی کامل به این همه زائر به این همه زائر امکان‌پذیر نیست اما تمام دستگاه‌ها و پرسنل خدمات رسان در این مرز به خوبی در تلاش‌اند و مردم مهران پارکینگ رایگان در اختیار ما گذاشتند و ما با خیال راحت عازم کربلا هستیم.

«زهرا پرک» شهروند همدانی نیز در این زمینه به ایسنا گفت: از نظر تأمین مواد غذایی و امنیت، مهران بیش‌ازحد انتظار ظاهر شده است چون باید تعداد جمعیت را هم در نظر گرفت و به همین دلیل ممکن است در برخی موارد مشکلاتی وجود داشته باشد اما آنچه مشخص است اینکه همه در تلاش هستند.

وی گفت: سال‌ها پیش که آشنایان ما به ایلام آمده‌ بودند و تعریفی که از محرومیت ایلام کردند، با آنچه می‌بینیم تفاوت‌هایی کرده است و مسئولان کشوری باید به این شهر توجه کنند چون عاشورا و اربعین‌ها تمام‌شدنی نیست و ایلام باید از این امتیاز بزرگ بهره‌مند شود.

گزارش: محمد زمانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: