تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
حجت الاسلام حسين انصاري‌راد:
حسن روحاني در شرايطي مسئوليت اداره کشور را بر عهده گرفته است که در دنياي سياست به «شيخ ديپلمات» شهره است و ...
تدبیر24: قانون نانوشته‌اي در دنياي مديريت، «رابطه» را يکي از ملزوماتي مي‌داند که کشورها بدون آن نمي‌توانند نسبت به پيشرفت و تعالي خوش بين باشند و دقيقا به همين دليل است که رابطه داشتن يا نداشتن هميشه به عنوان يکي از دغدغه‌هاي جدي در مناسبات بين‌المللي خودنمايي مي‌کند.

حسن روحاني در شرايطي مسئوليت اداره کشور را بر عهده گرفته است که در دنياي سياست به «شيخ ديپلمات» شهره است و به همين دليل همه منتظرند تا سرانجام رفتارهاي ديپلماتيک دولت يازدهم را به نظاره بنشينند، سرانجامي که خوش بينانه است و در سفر مهم رييس جمهوري و هيات همراه به نيويورک مشخص شد که مي‌توان نسبت به آينده ايران در جهان و همچنين رابطه داشتن با کشورهاي تاثيرگذار اميد زيادي داشت. تاکيد رييس‌جمهوري به ايجاد رابطه با اروپا آن هم در شرايطي که ايران را ايراني متفاوت مي‌بيند، دوباره نشان داد که جمهوري اسلامي قرار را بر تنش زدايي گذاشته است و به همين دليل بايد منتظر بود تا اتفاقات مثبت اين چند وقت درباره روابط ايران و اروپا هم تکرار شود. اروپايي که قطعا در صورت ايجاد رابطه و بده بستان باعث خواهد شد تا مشکلات کمرنگ شوند و لايه‌هاي مختلف جامعه شرايط اقتصادي مطلوب‌تري را تجربه کنند.

واقعيت اين است که مشکلات اقتصادي اين روزها که محدوديتهاي زيادي را به جامعه تحميل کرده است، دلايل مختلفي دارد که مي‌توان گفت مهمترين دليل چنين وضعيتي عدم رابطه و معامله با کشورهايي است که از پتانسيل بالايي هستند که متاسفانه به دليل مخدوش بودن فضاي بين ايران و آنها از بهره مند شدن از امکانات آنها محروم شده بوديم.

به همين دليل دولت تدبير سعي دارد تا امور را مدبرانه پيش ببرد تا از اين طريق بتواند آرامش عمومي و البته رضايتمندي را به واقعيتي بدل نکند تا اين دو مهم از قالب خيال محال خارج شوند. بايد اين را در نظر داشت که اروپا بزرگترين منطقه اقتصادي کره زمين است و همچنين کشورهاي مهم و تعيين کننده سياست‌هاي کلان را در خود جاي داده است.

نکته مسلم اين است که رابطه خوب با کشورهاي اروپايي در زمينه‌هاي متعدد، موجب شکوفايي سياسي و اقتصادي خواهد شد و به همين دليل ابراز علاقه رييس جمهوري موجي از رضايت را به وجود آورده است. ايران روزهاي خوبي را مي‌گذراند. در شرايطي که يخ رابطه با آمريکا در حال ذوب شدن است، شائبه نزديکي با اروپا و تعامل داشتن با کشورهاي اين منطقه حساس و مهم اگر به قطعيت برسد، حتما بايد منتظر روزهاي بهتري باشيم.

*رييس سابق کميسيون اصل 90 مجلس

منبع:روزنامه مردم سالاری

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها