واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
کد خبر: ۵۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

تعطیلی۴ مدرسه‌ای که مدرک جعل می‌کردند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: طی بازدید تیم‌های تخصصی مقابله با جعل مدارک تحصیلی، تعداد چهار واحد از آموزشگاه‌های آموزش از راه دور استان که تخلفاتی را در این خصوص مرتکب شده بودند تعطیل شدند.


تدبیر24 :«به گزارش ایسنا از فارس، ناصر قجری در جلسه پیشگیری و مقابله با جعل مدرک تحصیلی استان فارس افزود: از ۴ واحد آموزشی تعطیل شده در فارس، سه واحد پسرانه و یک واحد دخترانه بوده است.

وی با بیان اینکه طی روند بازدیدها مدیران آموزشگاه‌هایی که قوانین را به شکل کامل رعایت کرده بودند، تشویق شدند، اضافه کرد: باید بر راه‌های پیشگیرانه برای مقابله با جعل مدارک تحصیلی تمرکز بیشتری داشت و با اقدامات فرهنگی، به سطحی از آگاهی و فرهنگ برسیم که افراد به خود اجازه سوء استفاده از این فرایند را ندهند.

نائب رئیس کمیته پیشگیری و مقابله با جعل مدارک تحصیلی استان با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش مکانیزم‌هایی وجود دارد که مدارک تحصیلی جعلی را تشخیص می‌دهد، افزود: افراد فریب سودجویانی که اقدام به جعل مدرک تحصیلی می کنند را نخورند.

قجری گفت: متاسفانه برخی مسیر درست آموزش و کسب مدارک تحصیلی را طی نکرده و می‌خواهند یک شبه مدارک تحصیلی برای ارائه به اداره‌ها و مراکزی که در آنها مشغول به‌کار هستند، کسب کنند اما پس از استعلام دستگاه‌ها از آموزش و پرورش، جعلی بودن مدرک، اثبات و حتی به از دست دادن شغل افراد منجر خواهد شد. کسانی که اقدام به جعل مدارک تحصیلی می‌کنند و هم کسانی که با علم و اطلاع از این مدارک جعلی استفاده می‌کنند طبق قانون مجرم هستند و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی با تصریح اینکه دارندگاه مدارک تحصیلی جعلی مشمول محرومیت‌های مختلفی در آموزش و پرورش خواهند شد، از تمام کسانیکه در خصوص جعل مدارک تحصیلی اطلاعاتی در دست دارند درخواست کرد اطلاعات خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

قجری از مدیران مدارس خواست تا هنگام ثبت نام دانش‌آموزان در پایه‌های ورودی دقت لازم را داشته باشند و قوانین مربوط به ثبت نام و گواهینامه‌های تحصیلی را مطالعه کنند.

معاون آموزش و پرورش فارس همچنین از طراحی برنامه‌ای کوتاه مدت و ضربتی برای بررسی گلوگاه‌هایی که امکان جعل مدارک تحصیلی وجود دارد، خبر داد و افزود: در دراز مدت نیز با استفاده از ابزارهای آموزشی و اطلاع‌رسانی به دنبال فرهنگ سازی و پیشگیری از این تخلفات هستیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: