واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 16
کد خبر: ۵۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

قاضی پور و وظیفه نمایندگان مجلس

سید عبدالجواد موسوی با درج مطلبی در سایت خبری تحلیلی خبرآنلاین آورده است: در دو سه سال اخیروقتی پای بعضی از نوشته هایم که مضمونی معترضانه به قبیله افراطیون داشت دوستانی کامنت می گذاشتند که درانتخابات مجلس جواب این هارا خواهیم داد، من خیلی جدی نمی گرفتم. یعنی حقیقتش را بخواهید تصورم این بود که این جور کامنت ها یک جور رجز خوانی سیاسی است. هفتم اسفند همه ما متحیر شدیم.

 تدبیر24:در ادامه این مطلب می خوانیم : شاید تنها کسانی که خیلی متعجب نشدند همان مردمی بودند که پای آن مطالب صادقانه می نوشتند: در انتخابات مجلس جواب این هارا خواهیم داد. آن ها از عمق جان معتقد بودند که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر این که خود بخواهند. آن ها خواستند و توانستند سرنوشت خود را تغییر دهند. اما این همه ماجرا نیست. تا این جایش بر عهده مردمی بود که بر عهد خویش پایدار ماندند و کردند آن چه باید می کردند.
پس از این نوبت نمایندگانی است که یک بار خوب فهمیدند که کسی با آن ها عقد اخوت نبسته است و اگر هم عهدی است به شرط است و وفای عهد یک اتوبان یک طرفه نیست. نمایندگان برخلاف تصور بعضی ها چهارسال برای اثبات وفاداری وقت ندارند. آن ها از همان روزی که مردم آرایشان را به صندوق ها ریختند وظیفه دشوارشان آغاز شد. نخستین آزمون نمایندگانِ مردم خیلی زودتر از آن چه فکرش را می کردند از راه رسید.
سخنانِ نامعقولِ قاضی پور را عرض می کنم. سخنانی که هیچ رقمه نمی توان آن را توجیه کرد. سخنانی که توهینِ آشکار به مردم ایران است و وظیفه مسلم نمایندگانِ مردم است که تکلیفشان را با شخصِ توهین کننده مشخص کنند. متاسفانه در این یک هفته اخیر سخنی از تریبون های رسمی مجلس در رد و محکومیت این سخنان سخیف شنیده نشده است.
شاید نمایندگان محترم برای سخن گفتن از تریبون های رسمی مجلس معذوریت هایی دارند که ما از آن آگاه نیستیم، نمی دانم. اما هرچه هست تکلیف از نمایندگان محترم مجلس ساقط نمی شود. آن ها می توانند دست کم با رسانه ها سخن بگویند و موضعشان را مشخص کنند.
آقای قاضی پور مرد رندانه برای توجیه سخنانِ نامعقولش به ولایت و انقلاب و جنگ متوسل شده تا کسی نتواند به ایشان معترض شود اما نمایندگان محترم نباید از یاد ببرند که یکی از مهم ترین دلایل حضور مردم در پای صندوق های رای همین برانداختن استفاده ابزاری از مفاهیم مقدس است. مردم خسته شدند از بس که مشتی آدم بی اخلاق هرکاری دلشان خواست کردند و سرانجام اعمالشان را به پای انقلاب و اسلام و نظام نوشتند.
پیام مردم واضح و روشن بود. بدون شک نمایندگان محترم آن قدر باهوش و زیرک هستند که این پیام را به خوبی درک کرده باشند اما به تعبیر شاعر: گواه عاشقِ صادق در آستین باشد. این هوشمندی و زیرکی اکنون در بوته آزمون قرار گرفته است و نمایندگان محترم باید بدون هیچ ملاحظه و پرده پوشی ای به مردم ثابت کنند تا چه اندازه به عهد خود وفادارند و این را هم از یاد نبرند مردمی که سال ها در انتظار بودند تا با بی اخلاقان تسویه حساب سیاسی کنند برخلاف تصور برخی شبه روشنفکران از حافظه خوبی برخوردارند و از همین الان تک تک رفتارهای نمایندگانشان را به خاطر خواهند سپرد.
منبع : سایت خبری تحلیلی خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: