واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۶۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
گزارش اختصاصی تدبیر۲۴ از کمیسیون مقام زن:

توانمند سازی اقتصادی و سیاسی زنان محور تحقق اهداف توسعه پایدار

از انجا که توانمند سازی زنان پیش شرط توسعه پایدار محسوب می¬شود،در 11 هدف شاخصهای حساس به جنسیت در نظر گرفته شده است ولی هدف پنجم اختصاصا به موضوع توانمدسازی زنان میپردازد.


تدبیر24:  شصتمین اجلاس کمیسیون مقام زن در نیویورک در حالی برگزار می شود که مهمترین موضوعات اختصاص یافته به آن اقتصاد و اشتغال زنان است. همانطور که این موضوع یکی از مهمترین موضوعات چالشی برای زنان ایران است، برای دیگر کشورها نیز مسئله ای مهم محسوب می گردد و اکثر کشورهای دنیا در صدد حل این مسئله با استفاده از مکانیزم های کارافرینی و تولید و حمایت از مشاغل زنان در جهت رفع تبعیض های موجود اند.
 به گزارش خبرنگار تدبیر24، از نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد موضوع اصلی  شصتمین کمسیون مقام زن توانمند سازی زنان وارتباط ان با  توسعه پایدار است.
در این گردهمایی سالانه،که هر ساله در ماه مارس انجام می¬شود، رهبران جهان، سازمانهای غیر دولتی، بخش خصوصی و فعالان دور هم جمع شدند تا در موضوع اطمینان از حضور زنان و دختران در برنامه توسعه ایی بعد از 2015 به بحث بپردازند.
در سپتامبر 2015 همه رهبران جهان از جمله ریئس جمهور ایران  برنامه توسعه¬ای بعد از 2015 را که برنامه ای 15 ساله تا 2030  بود را پذیرفتند.در این برنامه که به اهداف توسعه پایدار شناخته شده است اهداف توسعهایی حول 17 محور طراحی شده است. این برنامه توسعه¬ای به مهمترین چالشهای قرن بیست و یکم که فقرو گرسنگی، نابرابری و تغییرات اب و هوایی است میپردازد.
از انجا که توانمند سازی زنان  پیش شرط توسعه پایدار محسوب می¬شود،در 11 هدف شاخصهای حساس به جنسیت در نظر گرفته شده است ولی هدف پنجم اختصاصا به موضوع توانمدسازی زنان میپردازد.
هر ساله هزاران سازمان غیر دولتی، صدها نماینده از دولتهادر اجلاس کمسیون مقام زن شرکت میکنند . امسال  در کنار بیش از 1035 سازمان غیر دولتی و 8100 نماینده دولتها 220 برنامه جانبی با مشارکت آژانسهای سازمان ملل، کشورهای عضو و سازمانهای مردم نهاد در حاشیه اجلاس برگزار می¬شود. در کنار این برنامه ها جلسات متعددی توسط سازمانهای غیر دولتی بصورت مستقل در خارج از مقر سازمان ملل در زمان برگزاری اجلاس کمسیون تشکیل میشود.  
مهمترین مباحث طرح شده در اجلاس امسال بحث توانمندسازی اقتصادی زنان، افزایش مشارکت سیاسی زنان ومبارزه با خشونت علیه زنان است.

به گزارش خبرنگار تدبیر24، از نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در دومین روز  کمسیون مقام زن  اجلاس مشترک اتحادیه بین المجالس و نهاد زنان ملل متحد بر روی موضوع "قدرت قانونگذاری برای توانمند سازی زنان و توسعه پایدار" با حضور نمایندگان پارلمانهای جهان برگزار شد. موضوعات پنلهای این اجلاس به قرار زیر بود: وضعیت قوانین تبعیض آمیز، قدرت پارلمان برای پایان دادن به قوانین تبعیض آمیزو چالشهای اجرای قوانین
از جمهوری اسلامی ایران خانمها الیا و بهمنی در پنل اول و سوم نظرات خود را بیان کردند.

به گفته نمایندگی ایران در سازمان ملل  باتوجه به عدم حضور خانم مولاوردی در این اجلاس متن صحبت های نماینده دولت ایران توسط سفیر ایران در سازمان ملل قرائت خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: