واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۶۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

زنان آینده شغلی خوبی برای خود نمی‌بینند

تدبیر24:نیره_توکلی، جامعه شناس و متخصص در حوزه زنان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص علل تمایل زنان به ادامه تحصیل و کمرنگ شدن حضور آنان در مقاطع تحصیلات تکمیلی گفت: به نظر من یکی از این علت ها عدم وجود آینده شغلی خوب و مناسب برای زنان است و آنان دست یابی به مقام های مدیریتی را در افق خود نمی بینند. متاسفانه سیاست گذاری ها مبنی بر این است که خانم ها کار در خانه داشته باشند، همچنین مسئولیت #خانه_داری به نحوی تقسیم نشده است تا باری از دوش زنان برداشته شود و این باعث می شود که حرفه ای بودن زنان در امور کاری جدی گرفته نشود.

توکلی در خصوص راهکار های اجرایی برای بهبود شرایط اشتغال و تحصیل بانوان گفت: یکی از روش های بهبود این شرایط تقسیم #مرخصی_زایمان بین مرد و زن است تا مردها هم بتوانند در امور خانه داری دخیل شوند، همچنین سیاست گذاری ها نیز باید به نحوی باشد تا زنان بتوانند به کار حرفه ای مشغول شوند.

وی تاکید کرد: از گذشته تاکنون زنان تلاش توان فرسایی کرده اند تا میان دوراهی خانه داری و اشتغال تعادل به وجود بیاورند.
 

فرزندان مادران شاغل موفق تر از خانه داران هستند. این جامعه شناس یکی از فواید تحصیلات را کاهش طلاق دانست و گفت: اگرچه اشتغال و تحصیل خانم ها، پس از #ازدواج آنان را دچار سردرگمی می کند ولی این افراد از نظر موقعیت اجتماعی خود، همسر و فرزندان موفق تر هستند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: