واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۶۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان:

به‌دنبال حقوق مردمی هستیم که مسبب حضور آنها در انتخابات شدیم


تدبیر24 : رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به جد پیگیر حقوق شرکت کنندگان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و شخص منتخب سوم اصفهان است.

 سیدعلی نکویی در جمع خبرنگاران با اظهار بی‌اطلاعی از چرایی حکم شورای نگهبان مبنی بر ابطال‌ آرای منتخب سوم انتخابات شهرستان اصفهان اظهار کرد: بر اساس شواهد و شنیده‌ها منتخب سوم شهرستان اصفهان از طریق مراجع و مجاری قانونی در حال پیگیری اعتراضات خود است.

وی در واکنش به این شائبه که شخص منتخب سوم مستندات شورای نگهبان علیه خود را تایید کرده است، افزود: بر اساس شنیده‌ها، این منتخب در واکنش به اسناد و مدارکی که شورای نگهبان بر اساس آنها آرای او را باطل اعلام کرده با استناد به فرموده امام خمینی (ره) از عبارت " میزان حال فعلی افراد است" استفاده کرده و شورای نگهبان نیز از این جمله این گونه استنباط کرده است که وی وجود این اسناد را تایید کرده و به این ترتیب حکم خود را به صورت رسمی و رسانه‌ای به اطلاع عموم رسانده است.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان با بیان این‌که «چیستی و چرایی حکم شورای نگهبان به مجموعه اصلاحات ارتباطی ندارد» تصریح کرد: ما به دنبال حقوق مردمی هستیم که مسبب حضور آنها پای صندوق‌های رأی شدیم.

نکویی، منتخب سوم اصفهان را منتخبی جوان، با انگیزه، خوش بیان، خوش فکر و قرآن پژوه توصیف و از برخی بداخلاقی‌ها علیه او در روزهای گذشته ابراز تاسف کرد.

وی ادامه داد: دلیل ابطال آرای این منتخب به خودشان گفته شده و سکوت استاندار اصفهان درباره چرایی این رویداد نیز به دلیل محدودیت‌هایی است که قانون برای حفظ حرمت و کرامت افراد برای آنها قائل شده است.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: ما مجموعه اصلاحات، منتخب سوم اصفهان را مبرا و منزه از همه این گفته‌ها و شنیده‌ها می‌دانیم و تصور می‌کنیم که همه این مباحث تنها نشأت گرفته از یک شیطنت گروهی است با این وجود در صورت وجود لغزش یا خطا از سوی منتخب، رای به ابطال آرا حق مردم اصفهان نیست.

نکویی گفت: نتیجه تلاش چندین ماهه ما برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات و رأی دادن به لیست امید ابطال یک باره آرای یک منتخب از لیست امید بود و این برای اصفهان به هیچ عنوان اتفاق خوشایندی نیست.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با طرح این سوال که "چه شد که شورای نگهبان به این احکام رسید؟" خاطرنشان کرد: اگر هیات نظارت و شورای نگهبان مدارک و اسنادی علیه منتخب سوم اصفهان داشت چرا در مرحله نخست ایشان را نیز مانند هزاران اصلاح طلب دیگر از گردونه انتخابات خارج نکرد؟ چرا این شورا حکم به تایید صلاحیت این منتخب داد؟ و چرا پس از اتمام انتخابات، شمارش آرا و بعد از تایید انتخابات اصفهان از سوی هیات اجرایی و مجموعه استانداری اصفهان شورای نگهبان به این جمع بندی در خصوص وی رسید؟

نکویی گفت: امروز جناح اصلاحات حق خود می‌داند که از مراجع قانونی حق مردم را مطالبه کرده و خواستار احترام به آرای مردم شود.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از تنظیم و ارسال دو نامه به شخص رییس جمهور برای ورود به این موضوع خبر داد و تصریح کرد: رونوشت یکی از این نامه‌ها در دیدار نوروزی پیشکسوتان اصلاحات با استاندار اصفهان در اختیار او قرار گرفته و نامه دوم نیز طی ساعات آتی به دفتر ریاست جمهوری ارسال می شود و امیدوار پی گیری ایشان هستیم چرا که مردم سالاری یکی از شعارهای همیشگی رییس جمهور بوده است.

نکویی با بیان این‌که «احترام به آرای عمومی مردم بزرگترین خواست ما در این دو نامه بوده است» اضافه کرد: اگر آرای مردم در این دوره از انتخابات باطل شده اعلام شود آن وقت ما دیگر با چه منطقی می‌توانیم در انتخابات‌های آتی مردم را به شرکت با شکوه در انتخابات دعوت کنیم؟

وی در عین حال با تاکید بر اینکه ما از جزییات ماجرا بی اطلاع هستیم و البته چرایی این ابطال نیز به ما ارتباطی ندارد، خاطرنشان کرد: ما تنها خواهان پیگیری رییس جمهور هستیم؛ به هر حال این ما بودیم که مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق کردیم، لیست امید از دید ما بی ایراد و معتبر بود و اکنون نیز همه تلاش ما در درجه نخست مطالبه حق مردم است.

نکویی تصریح کرد: مجموعه وزارت کشور انتخابات اصفهان را بدون اشکال تلقی و گزارش کرده است و در صورت اصرار بر مواضع خود ممکن است اعتبار نامه‌های هر پنج منتخب اصفهان را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند. از سوی دیگر شورای نگهبان نیز نقطه نظرات خود را به مجلس ارائه خواهد کرد و در این جا مجلس شورای اسلامی تصمیم نهایی در خصوص تایید یا رد صلاحیت منتخب سوم را خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: