بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تقویت امید در جامعه را وظیفه مسئولان در همه سطوح دانست و گفت: هم ایران ظرفیت ایجاد رونق اقتصادی را دارد و هم مردم، حق برخورداری از یک زندگی آبرومند و همراه با رفاه را دارند و می‌توان با برنامه ریزی و همکاری، ایران و ایرانی را به جایگاه اصلی خویش رساند.
تدبیر24: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برنامه‌ریزی برای هدایت هدفمند نقدینگی کشور را وظیفه مشترک قوای تقنینی و اجرایی، به خصوص مسئولان بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور دانست و گفت: نمونه بارز موفقیت این کار، برنامه استانداری همدان است که با هماهنگی استاندار و هماهنگی بانک ها و تولیدگران و صاحبان کارخانه‌های تعطیل شده، برای معوقات تسهیلات برنامه‌ریزی شد و بسیاری از کارخانجات به مسیر تولید برگشتند و آمار بیکاری را به 6 درصد رساندند.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تقویت امید در جامعه را وظیفه مسئولان در همه سطوح دانست و گفت: هم ایران ظرفیت ایجاد رونق اقتصادی را دارد و هم مردم، حق برخورداری از یک زندگی آبرومند و همراه با رفاه را دارند و می‌توان با برنامه ریزی و همکاری، ایران و ایرانی را به جایگاه اصلی خویش رساند.

ایشان، رقابت مؤسسه‌های مالی در پرداخت سود بیشتر به نقدینگی‌های مردم را گردابی برای نظام بانکی کشور در آینده و یکی از عوامل افزایش رکود تورمی خواند و گفت: شاید امروز برای جذب و حفظ پول‌های مردم پرداخت چنین سودها را برای خود توجیه کنند، اما برای اقتصاد کشور و رونق تولید، تعبیری جز «از چاله به چاه افتادن» ندارد.

در ادامه این دیدار، بعضی از مسئولان بانک رفاه نیز در جمع حاضر شدند و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به عرض تبریک حاضران، به خاطر رأی قابل توجه در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی و حضور پرشور مردم سراسر کشور در انتخابات، گفت: تبریک اصلی و تاریخی را باید به مردم بگوییم و از آنها تشکر کنیم که اعتبار نظام را در مجامع بین‌المللی بالا برده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رشد آگاهی مردم را برای امروز و آینده کشور ارزشمند توصیف کرد و گفت: مردم ایران مسیری را رفته‌اند که برگشت‌پذیر نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند در این مسیر مانع‌تراشی نماید.

ایشان جوانان آگاه و تحصیلکرده را سرمایه مردم و کشور و نظام توصیف کرد و گفت: این قشر فرهیخته، آینده ایران را برای رسیدن به قله‌های پیشرفت تضمین کرده و باید از جوانان حمایت کرد و راه را برای اشتغال آنها باز کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی: مردم هستند که تصمیم می گیرند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار نمایندگان منتخب شهرستان‌های استان یزد در مجلس شورای اسلامی، مردم یزد را دارای ریشه‌های تاریخی در تمدن ایران دانست و گفت: مردم آن خطه که صلابت خود را از کویر وام گرفته‌اند، در هر مقطعی، نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند و تازه‌ترین مصداق نقش آفرینی آنان، انتخابات هفتم اسفند بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از انتخابات دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی که باعث افزایش اعتماد مردم به نظام شده است، گفت: نکته مهم این انتخابات، تبلور آگاهی مردم بود که علی‌رغم تلاش بعضی‌ها برای مسمومیت‌های فضای انتخاباتی، حماسه‌وار آمدند و بهترین صحنه را رقم زده‌اند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر این نکته که «مردم هستند که تصمیم می‌گیرند»، گفت: اگر این نکته، در کشور تثبیت شود و تداوم یابد، ایران الگوی کشورهای منطقه و حتی بسیاری از کشورهای جهان می‌شود.

ایشان مسابقه کشورهای پیشرفته و شرکت‌های مهم بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در ایران را به خاطر ارتقای جایگاه ایران در جامعه جهانی دانست و گفت: زمینه برای انجام کارهای بزرگ مهیاست، اما برای زندگی مردم، کارهای کوتاه مدت و میان مدت لازم است که لازمه آن همکاری دولت و مجلس است.

آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی، اشتغال آفرینی را ضرورت امروز مردم، خانواده‌ها، جوانان و به خصوص تحصیلکرده‌ها خواند و گفت: باید برای برگشت رونق تولید به کشور و راه‌‌اندازی کارخانجات تعطیل شده، برنامه‌ریزی کرد که علمی‌ترین و اقتصادی‌ترین شیوه آن، استفاده از وجود نقدینگی‌هاست. البته قبل از آن فعلاً باید با جدّیت با قاچاق مبارزه کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود :اگر به تولیدگران داخلی فرصت و میدان بدهیم، قاچاق و قاچاقچی به هر شکلی که باشد، از بین می‌رود.

ایشان، ایجاد تردید برای سرمایه‌گذاران خارجی در ایران و منفی بافی‌های تریبون‌های رسمی را مانع اصلی در مسیر رونق اقتصادی کشور دانست و گفت: دولت و ملت با همه موانعی که در مسیر حرکت به سوی پیشرفت دارند، با همکاری و همدلی می‌توانند مشکلات را برطرف کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نقش و جایگاه مجلس برای ایجاد فضای کار، کوشش و اشتغال را بسیار والا دانست و گفت: امیدواریم نمایندگان منتخب، براساس وعده‌های انتخاباتی به وظایف خویش عمل کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ترکیب مجلس آینده را برای کشور مناسب توصیف کرد و گفت: در همه جوامع یکی از عوامل رکود و تورم، حتی در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم رکود و تورم بی‌اخلاقی‌ها، دوری مجلس از انجام وظایف اصلی و دامن زدن به مسایل حاشیه‌ای و دوری از کارهای اساسی است.

ایشان با یادآوری جمله تاریخی امام راحل که «مجلس در رأس امور است»، گفت: از یک سو مظهر اراده، خواست و نظر مردم است و از سوی دیگر، با تصویب قوانین درست، بر صمیمیت حاکمیت و دولت با ملت می‌افزاید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرورش انسان‌های نخبه و سرنوشت ساز را یکی از ویژگی‌های استان یزد دانست و گفت: در دوره معاصر هم رئیس دولت اصلاحات و دکتر عارف از آن خطه برخاستند.

در آغاز این دیدار، آقای دکتر رضا امراللهی، رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی کشور طی سخنانی گفت: خوشحالیم که حاصل تلاش اعتدالی دوستان و دوستداران شما در شهرهای یزد، انتخاب نمایندگانی بود که به میانه‌روی مشهور هستند.

همچنین آقایان مهندس غلامعلی سفید، استاندار اسبق یزد و رئیس شورای اصلاح‌طلبان استان یزد، دکتر کمال دهقانی فیروزآباد، منتخب مردم شهرستان‌های تفت و میبد و دکتر محمدرضا تابش، منتخب مردم اردکان، ضمن ارائه گزارشی از فضای انتخاباتی استان، به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پرداختند.

مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، هاشمی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها