واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۶۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
نائب رییس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مطرح کرد :

شورایاری ها باید انتخابی باشند نه انتصابی

بارها درباره موضوع حدود اختیارات و شرح وظابف شورایاری ها صحبت کرده ایم ، این درحالی است که قانون مصوب سال 88 مبنی بر دستورالعمل ساماندهی مشارکت های اجماعی وجود دارد و بنابراین اکنون نمی توانم در مغایرت با ان عمل کنیم .
 تدبیر24 :نائب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت : شورایاری ها به عنوان نهادهای مردمی و انتخابی ناظران اجتماعی هستند و نباید اجازه داد که یک نهاد انتخابی به انتصابی تغییر جایگاه دهد .
به گزارش خبرنگار اجتماعی تدبیر24 احمد حکیمی پور نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه این کمسیون با اشاره به لزوم انتخابی بودن نهاد شورایاری ها گفت : در راستای تحقق مردم سالاری دینی و تاکید بر اصل قانون اساسی و البته نگرش بنیان گذار انقلاب اسلامی در واگذاری امور به مردم نهاد شورایاری ها شکل گرفت و این نهاد برخاسته از دل مردم است که باید کاملا به صورت مردمی اداره شود .
قائم مقام ستاد شورایاری ها با اشاره به حذف موازی کاری ها برای افزایش بهره وری شورایاری ها افزود : آنچه که مهم است اینکه دبیر شورایاری ها نیز با انتخاب نمایندگانی باشد که مردم انتخاب کرده اند نه آنکه به صورت انتصابی تعیین گردد ، و بنابراین باید برای پرهیز از موازی کاری ها برای مدیریت محلات یک دبیر از میان شورایاری ها به انتخاب هیات امنا انتخاب شود .

وی تصریح کرد : بارها درباره موضوع حدود اختیارات و شرح وظابف شورایاری ها صحبت کرده ایم ، این درحالی است که قانون مصوب سال 88 مبنی بر دستورالعمل ساماندهی مشارکت های اجماعی وجود دارد و بنابراین اکنون نمی توانم در مغایرت با ان عمل کنیم .
حکیمی پور تصریح کرد : فرهنگ کار شورایی باید در بدنه اجتماعی نهادینه شود چرا که تنها با انسجام و همبستگی است که می توانیم در اجرای برنامه ها جهت حل مشکلات موفق باشیم .

وی افزود : شورایاری های بازوهای شورای شهر در محلات هستند تا مشکلات را بررسی کرده و با ارائه گزارش به شورا فرصت بحث های کارشناسی را برای حل دغدغه های شهروندان و مشکلات موجود در عرصه مدیریت شهری برطرف کنند و بنابراین انتظار می رود تا شورایاری ها که منتخبان مردم هستند طبق قانون شان نظارتی شان حفظ شود و البته شورایاری ها تمایل دارند که نظراتشان از جایگاه نظارتی در امور محلی اعمال شود .
حکیمی پور تصریح کرد : هر چه نهاد مردمی شورایاری ها به شهرداری و وظیفه اجرایی نزدیک شود آسیب می بیند .
گفتنی است در جلسه کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران که با حضور اعضا ، ستاد شورایاری ها و ستاد مدیریت محلات تشکیل شده بود مصوب گردید تا برای مدیریت محلات تنها یک دبیر وجود داشته باشد که از میان شورایاری ها و به انتخاب هیات امنا باشد .
برچسب ها: تدبیر24 حکیمی پور
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: