واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹

توئیترامپ

از آنجاکه حضور و فعالیت زیاد افرادی همچون ترامپ در توئیتر، دمیدن روحی تازه در کالبد توئیتر بوده است، می توان این دوره را نقطه عطفی در طول عمر این شبکه رسانه ای با عنوان توئیترامپ نامگذاری کرد.

تدبیر24 »در تحلیل رفتارهای ترامپ باید به دو "نباید" به یک اندازه توجه کرد. اول آنکه نباید رئیس جدید ایالات متحده امریکا را فردی ناکاربلد تصور کرد و دوم آنکه نباید تهدیداتش را درباره ایران را درحال حاضر خیلی جدی گرفت.

ترامپ تاجری است که به خوبی از رسانه و ابزار های رسانه ای برای رسیدن به کاخ سفید استفاده کرده است. به همین دلیل رفتار ترامپ را می بایست زیرکانه دانست و موشکافانه و با درنظرگرفتن ابعاد مختلف بررسی و رابطه های ماتریسی بین کنش ها و واکنش ها و تاثیرات مواضعش بر جهان را به خوبی رصد کرد تا به مدل راهبری وی دست یافت. البته کلیتی از رفتار ترامپ مشخص است ولی بررسی رفتار وی در مقیاس کوچک تر نیازمند زمان بیشتر و واکاوی برخی اتفاقات از صحبت های نامعقول و قلدر مآبانه رئیس جمهور امریکا است.

باتوجه به نفوذ روز افزون شبکه های اجتماعی در بین جوامع و انتقال پیام مستقیم و بی واسطه و بدون پالایش اعضای این شبکه ها به یکدیگر و تحریک و جهت دهی طیف های مختلف اندیشه ای با استفاده از این فضای ایجاد شده، می توان استفاده زیاد ترامپ از توییتر را حرکت در مسیر بلوغ رسانه ای دانست حال آنکه مسئولین و چهره های اثرگذار کشورمان نیز به این نتیجه رسیده اند و در استفاده از این ابزار با تمام محدودیت ها با زبانی دیگر و گاهاً غیر رسمی بسیاری از مواضع رسمی کشور را بدون هیچ سانسور و تغییر مفهومی به مردم جهان مخابره کرده اند.

از آنجاکه حضور و فعالیت زیاد افرادی همچون ترامپ در توئیتر، دمیدن روحی تازه در کالبد توئیتر بوده است، می توان این دوره را نقطه عطفی در طول عمر این شبکه رسانه ای با عنوان توئیترامپ نامگذاری کرد.

لذا از این جهت است که ترامپ را نباید به عنوان فردی ناکاربلد در حوزه رسانه و مدیریت جنگ های رسانه ای تصور کرد و در مقابل آن نیز دقیقا به همین دلیل نباید بسیاری از تهدیداتش را به عنوان یک اقدام تلقی کرد زیرا در جنگ رسانه ای غالب رفتارها جنس غیر فیزیکی داشته و تا عملی شدن فاصله دارد.

جنبه دیگری که از مدل رفتار رسانه ای ترامپ می توان دریافت آن است که وی با زبان تهدید در واقع از برنامه های پیش رو و طولانی مدت خود حرف می زند که این خود بازگوی نقشه راه دولت وی خواهد بود و به دیگران در جهت پیش بینی و آگاهی از راهبرد وی کمک بسزایی خواهد کرد.

برهمین اساس توجه به این دو " نباید " قابل تامل بوده و این صراحت در بازگویی درونیات و برنامه های ایالات متحده که شاید تاکنون به این حد شفاف نبوده است فرصتی را برای طرف های مقابل امریکا فراهم کرده است و دقیقا برهمین اساس بود که رهبر معظم انقلاب نیز از رئیس جمهور امریکا تشکر کرده اند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: