واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
کد خبر: ۷۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
معاون رئیس جمهوری:

رویکرد دولت یازدهم به سمت اقتصادی دانش بنیان و نه مبتنی برمنابع است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در دولت یازدهم تغییر رویکرد اقتصادی دولت به سمت اقتصاد دانش بنیان است، اقتصادی که بر عقل و دانش و نه بر منابع مبتنی بوده است .
تدبیر24 »سورنا ستاری شامگاه شنبه در همایش معلم، تولید و اقتصاد دانش بنیان در سالن اجلاس سران که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: تغییر رویکرد اقتصادی دولت یک فرهنگ جدید در کشور ایجاد می کند.
وی بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه دانش آموزی نیز اقدامات جدیدی انجام داد، در پژوهش سراهای دانش آموزی فعالیت های جدی در حوزه نانو، بایو و هوافضا انجام داده است و در دوره بعدی در حوزه آموزش و پرورش بیشتر کار خواهیم کرد.
ستاری یادآور شد: فعالیت در دانشگاه ها در مقایسه با 4 سال پیش بسیار تغییر کرده است، استارتاپ ها و شرکت های زایشی ایجاد شده است، هر روز شاهد گسترش شرکت های دانش بنیان هستیم، شرکت های دانش بنیان زندگی مردم را تحت تاثیر قرارداده است.
وی افزود: پایه شرکت های دانش بنیان براساس منابع فیزیکی نیست بلکه بر اساس فرد است ، بیش از 3 هزار شرکت دانش بنیان در طول چهار سال اخیر شکل گرفته است و بیش از هزار استارتاپ در صف انتظار هستند.
ستاری گفت: یک نظام سرمایه گذاری جدید به نام سرمایه گذاری خطرپذیر در کشور شکل گرفته است و این یک حرکت و تفکر جدید در اقتصاد کشور ایجاد می کند.
وی بیان کرد: اگر در 10 سال گذشته شرکت های خودروسازی موفق بسیار وجود داشت الان شرکت هایی مانند گوگل و ماکروسافت شکل گرفته اند؛ در ایران نیز 5 استارتاپ داریم که 5هزار میلیاردتومان گردش مالی دارند.
وی با بیان این که درموفقیت های به دست آمده از افرادی که در بازارسازی محصولات دانش بنیان فعالیت داشتند، تیم اقتصادی دولت، وزارت علوم، وزارت بهداشت تشکر می کنم، ادامه داد: در حوزه تامین مالی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز با اختصاص بودجه 96، سرمایه 3 هزار میلیاردی صندوق محقق می شود ، با همدلی توانستیم قانون شرکت های دانش بنیان را که هر روز خاک می خورد با تامین منابع مالی اجرایی کنیم.
ستاری با ابراز امیدواری از شکوفایی شرکت های دانش بنیان در آینده گفت: امیدوارم درآینده درصد بالایی از تولید ناخالص داخلی کشور از طریق شرکت های دانش بنیان شکل گیرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: