واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
کد خبر: ۸۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

شکارچیان ناکام در شکار آهو

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از دستگیری دو شکارچی سابقه‌دار که در منطقه فیله‌خاصه اقدام به شکار آهو کرده بودند، خبر داد.

تدبیر24»«سیدرضا موسوی‌مشکینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که یگان حفاظت محیط‌زیست استان 24 ساعته در مناطق حفاظت شده حضور دارند، اظهار کرد: به کسی اجازه نمی‌دهیم جان حیات‌وحش استان را به خاطر چند ساعت تفریح به‌خطر بیندازند.

وی تصریح‌ کرد: در آخرین اقدام مأموران یگان حفاظت دو فرد متخلف سابقه‌دار را به جرم شروع به شکار آهو دستگیر کردند و از این افراد یک قبضه اسلحه قاچاق ته‌پر تک‌لول از متخلفان کشف و ضبط شد.

این مسئول با بیان این‌که پرونده تخلف این متخلفان تشکیل و تحویل مراجع قضایی خواهد شد، گفت: متخلفان هشدارهای ما را جدی گرفته و دست از تهدید گونه‌های حیات وحش بردارند، چون در صورت مشاهده تخلف این اداره‌کل مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد کرد.

موسوی‌مشکینی با بیان این‌که آهوان دشت سهرین تنها بازماندگان آهوان شمال‌غرب کشور هستند که از سوی برخی افراد سودجو مورد تهدید قرار گرفته‌اند، خاطرنشان‌کرد: محیط‌بانان به‌صورت شبانه‌روزی در منطقه حضور دارند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد لازم انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که آهوان ذخایر بی‌نظیری هستند که باید از آن‌ها به نحو مطلوب حراست کنیم، افزود: متأسفانه‌ عده‌ای به خاطر تفریح و یا هر دلیلی در کمین این‌گونه زیبا بوده و دست به شکار آن می‌زنند.

این مسئول با اشاره به این‌که شکار غیرمجاز از جمله نگرانی‌های این اداره‌کل است، یادآور شد: برخورد قاطع با این افراد و افزایش گشت‌های نظارتی در کاهش شکار مؤثر است، اما باید افراد خود به این درک برسند که شکار آن‌ها باعث از میان رفتن موجودی می‌شود که تعداد آن بسیار محدود است.

برچسب ها: تدبیر24 شکارچیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: