تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۱۰۱۱۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
احمدی‌نژاد، روحانی را به مناظره فراخواند

وقت محاکمه است نه مناظره

ترکان با طرح این ادعا که مزاج احمدی‌نژاد با فضای آرام سازگاری ندارد، گفت: مدتی است که کشور آرام است و ما شاهد رفتارهای منطقی ...
تدبیر24 : بالاخره سکوت احمدی‌نژاد شکست و... خیلی غیرقابل پیش‌بینی نبود که احمدی‌نژاد در برابر اظهارات روحانی و آنچه از عملکرد دولت دهم در گزارش 100 روزه ارائه داد، سکوت نکند. او دیروز از دکتر روحانی درخواست کرد تا در مناظره‌ای با او درباره عملکرد دولت دهم بحث کنند. با انتشار این خبر اولین موضوعی که در ذهن افکار عمومی جرقه زد مربوط به دادگاهی بود که هفته قبل برای رسیدگی به 9 شکایت علیه احمدی‌نژاد برگزار شد و رئیس‌جمهور سابق حاضر نشد با حضور در این دادگاه از اتهاماتی که متوجه او شده است دفاع کند و حالا انتظار دارد در مقابل روحانی بنشیند و از دولت خود دفاع کند. برخی هم این موضوع را مطرح کردند که چرا احمدی‌نژاد در دوران حضورش در ریاست‌جمهوری به کمتر کسی اجازه داد تا به دفاع از خود در برابر انتقادات بپردازد. فارغ از این موضوع در طی 8 سال حضور احمدی‌نژاد در مصدر ریاست‌جمهوری افراد زیادی بودند که خواستار برگزاری مناظره با او بودند که هیچ کدام پاسخ مثبت دریافت نکردند و در انتهای گزارش به بخشی از این درخواست‌ها برای مناظره با احمدی‌نژاد اشاره شده است.
پذیرش مناظره با احمدی‌نژاد از سوی دولت
شاید احمدی‌نژاد توقع نداشت در کمتر از یک ساعت دولت درخواست او را بپذیرد. مشاور عالی رئیس‌جمهور درباره دعوت محمود احمدی‌نژاد از حسن روحانی برای برگزاری یک مناظره دو نفره، گفت: از مناظره استقبال می‌کنیم اما شرط مناظره آن است که رئیس دولت دهم شرط راستگویی را رعایت کند. اکبر ترکان با بیان اینکه اطلاعی از ارسال نامه محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق به حسن روحانی رئیس‌جمهور برای برگزاری مناظره ندارم، گفت: به هر حال دولت یازدهم از مناظره و پاسخگویی محمود احمدی‌نژاد نسبت به عملکرد خود استقبال می‌کند اما شرط این مناظره آن است که رئیس دولت دهم راستگو باشد. مشاور اجرایی رئیس‌جمهور افزود: حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد در یک سطح قرار ندارند که بخواهند با هم مناظره کنند اما به هر حال، ما از پاسخگویی رئیس دولت دهم استقبال می‌کنیم.
نامه‌ای برای اعلام آمادگی
روز گذشته تسنیم خبری را منتشر کرد که خبر از فراخوانی روحانی به مناظره از سوی احمدی‌نژاد می‌داد. آمادگی رئیس‌جمهور سابق برای مناظره با رئیس‌جمهور جدید طی نامه‌ای اعلام شده است که متن آن به این شرح است: «جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حسن روحانی، رئیس‌محترم جمهوری اسلامی ایران؛سلام علیکم. با آرزوی موفقیت برای جنابعالی و خدمتگزاران دلسوز در سراسر کشور، با آنکه اینجانب - حتی پس از شنیدن گزارش چند روز گذشته شما که بر «پایه» «انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه» به دولت‌های نهم و دهم شکل گرفته بود- به اقتضای مصالح کشور، بنا بر سکوت داشته و دارم، لکن به احترام تقاضاهای بی شمار گروه‌های مختلف مردم و از جمله صاحب‌نظران سیاسی و اقتصادی‌، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت نمایم تا در فضایی کاملاً دوستانه و صمیمی، در مناظره‌ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی، ابهامات و حقایق ناب را آنطور که هست، مورد تصدیق و تاکید قرار دهیم تا از فرصت برداشتن گام‌های بلند و استوار در مسیر روبه جلوی کشور دریغ نشود. اینجانب با تاکید مجدد بر لزوم تحکیم‌ دوستی‌ها و حفظ وحدت و همدلی به‌ویژه در شرایط کنونی، این روشنگری را از جهت پاسداشت تلاش‌های گسترده، صادقانه و کم‌نظیر همکاران و کارکنان دولت در سراسر کشور و نیز قشر وسیعی از فعالان عرصه خدمت در بخش خصوصی، وظیفه خود می‌دانم، چرا که بار مسئولیت پیشرفت آتی ایران عزیز عمدتا و همچنان بر دوش این عزیزان خواهد بود. بدیهی است که جفا بر این خیل عظیم می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را متوجه کشور نماید. خدا را شاهد می‌گیرم که این دعوت نه بر اساس یک حس شخصی بلکه بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی صورت می‌گیرد. وگرنه اینجانب و همکارانم در طول 8 سال مسئولیت خود، زمانی که در عین تحمل بار سنگین خدمات کم‌سابقه در جای‌جای میهن اسلامی به موازات دشمنی‌های بیگانگان، حجم کم‌نظیر ناملایمات و بی‌مهری‌های برخی در داخل را به عشق ملت بزرگ ایران به جان پذیرفتیم، امتحان خود را به نیکی پس داده‌ایم. همچنین در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در شرایطی که دولت دهم در فقدان نماینده‌ای از خود در رقابت‌ انتخاباتی و مالا پاسخگویی- آماج حجم سنگین و گسترده‌ای از اتهامات و انتقادات ناروا بود- به خوبی و شایستگی به وظیفه شرعی و قانونی خود در صیانت از آرای مردم عمل کرد و با برگزاری انتخاباتی قانونی و سالم، ظرفیت بالای خود را به ظهور رساند. علاوه بر ضرورت حمایت و دفاع از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مخلص و سخت‌کوش کشور در همه حوزه‌ها و قوه‌ها، چیزی که موجب مزید نگرانی شده این است که نادیده انگاشتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و داشتن برآوردهای ناصحیح و آمارهای نادرست از وضعیت کشور چه بسا به تصمیم‌سازی‌های ناصواب در عرصه سیاسی و اقتصادی داخلی و بین‌المللی و تضعیف امید و نشاط ملی بینجامد. از این رو با تاکید مجدد بر این دعوت به عنوان قطره‌ای از اقیانوس ملت ایران، آمادگی دارم که همه توان و تجربه خود را برای تسهیل و پیشبرد امور در خدمت دولت قرار دهم. خادم ملت ایران، محمود احمدی‌نژاد»
مزاج احمدی‌نژاد با فضای آرام سازگاری ندارد
ترکان پس از اظهارات بقایی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به دعوت رئیس‌جمهور سابق از حسن روحانی برای مناظره با بیان اینکه آقای احمدی‌نژاد همطراز آقای روحانی نیست، اعلام کرد: تلاش می‌کنیم فردی را از دولت یازدهم که به لحاظ اعتبار علمی و اجتماعی هم رتبه آقای احمدی‌نژاد باشد،برای این مناظره دعوت کنیم. وی با اشاره به مناظره‌های جنجالی سال 88 و تاکید بر این مطلب که در آن مناظره‌ها دولت‌های قبلی فرصت پاسخگویی به اتهامات مطرح شده را نداشتند، اظهار داشت: به‌رغم اینکه به این دعوت خوشبین نیستم و پیش از همه چیز باید راستگویی آقای احمدی‌نژاد برای من مسجل شود، برای این مناظره در فضای آماری اعلام آمادگی‌ می‌کنم. ترکان در پاسخ به این سوال که با توجه به شعار دولت یازدهم به عنوان دولت «راستگویان و درستکاران» احساس نمی‌شود که تقاضای راستگویی نوعی توهین به رئیس‌جمهور سابق تلقی شود، گفت: آقای احمدی‌نژاد در ارائه آمار در روزهای انتهایی دولت خود به نوعی سیاسی کاری انجام داد. کسانی که گزارش صد روزه دولت یازدهم را تهیه کرده‌اند همان افراد منصوب آقای احمدی‌نژاد هستند، رئیس مرکز آمار ایران، مسئول خزانه کل کشور، مسئولان تولید حساب‌های ملی در بانک مرکزی در دولت جدید هیچ تغییری نکرده‌اند، سیاسی‌کاری اشخاص و عدم‌صداقت آنها سبب این تصور می‌شود، رئیس‌جمهور سابق در گزارشات چند ماه پایانی دولت خود اطلاعات صحیحی به مردم نداد. ترکان با بیان اینکه احمدی‌نژاد دیگر رئیس‌جمهور نیست اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم رؤسای سابق جمهوری با یکدیگر مناظره کنند. ترکان با طرح این ادعا که مزاج احمدی‌نژاد با فضای آرام سازگاری ندارد، گفت: مدتی است که کشور آرام است و ما شاهد رفتارهای منطقی در همه عرصه‌هاهستیم و این وضعیت مورد پسند احمد‌ی‌نژاد نیست. وی با اعلام بی‌اطلاعی از اینکه این دعوت به رؤیت شخص حسن روحانی رسیده است، گفت: من نه به عنوان نماینده دولت بلکه به عنوان شخص «اکبر ترکان»‌ حاضر به مناظره با احمدی‌نژاد هستم.
واکنش مشاور ارشد رئیس‌جمهور
چند ساعت پس از انتشار این نامه، مشاور ارشد رئیس‌جمهور در واکنش به درخواست احمدی‌نژاد برای مناظره با رئیس‌جمهور این درخواست را در شرایطی که تمام وقت رئیس‌جمهور صرف حل و فصل مشکلات به جای مانده از عملکرد هشت ساله گذشته دستگاه اجرایی می‌شود، بسیار عجیب توصیف کرد. محمدرضا صادق درباره بخشی از این نامه که در آن احمدی‌نژاد خطاب به رئیس‌جمهور عنوان کرده بود برای روشن شدن حقایق ناب مناظره با وی برگزار کند گفت: متاسفانه حقیقت ناب دشواری‌ها و شرایطی است که تاهنگام روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مردم با آنها مواجه بودند و مدیریت اجرایی هشت سال گذشته چه در محکمه و چه در نزد افکار عمومی باید نسبت به آنها پاسخگو باشد. صادق همچنین در ارزیابی خود از انتشار این نامه در رسانه‌ها تصریح کرد: انتشار این نامه از این طریق به جز زمینه سازی برای فاصله گرفتن از واقعیت‌ها معنی دیگری نمی‌تواند داشته باشد و نمی‌توان این شیوه را پاسخگویی محسوب کرد. وی خاطر نشان کرد: به نظر من اگر قرار است پاسخی دقیق و مبتنی بر ادله صحیح ارائه شود، خوب است و دولت تدبیر و امید هم از آن استقبال می‌کند، اما مرور عملکرد هشت سال گذشته دستگاه اجرایی در ارائه انواع و اقسام آمارها وگزارش‌ها که با واقعیت فاصله داشت از انواع تریبون‌هایی که دولت از آن برخوردار بود، نشان می‌دهد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. مشاور ارشد رئیس‌جمهور با یادآوری این‌که امروز مردم عملکرد دستگاه اجرایی در هشت ساله گذشته را در واقعیت‌های موجود در جامعه مشاهده می‌کنند، گفت:‌ آنچه رئیس‌جمهور در تبیین واقعیت‌های وضعیت کشور در گزارش 100 روزه دولت تدبیر و امید ارائه کرد، گوشه‌ای از واقعیات بود و این در حالی است که در هشت ساله گذشته فرصتی به کسی داده نمی‌شد، تا حتی نسبت به مطالبی که علیه ‌آنها مطرح می‌شد، توضیحی ارائه دهند.
واکنش بقایی به ترکان
حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم هم بعد از ظهر دیروز به اظهارات ترکان که در ابتدای گزارش آمده است واکنش نشان داد و گفت: آقای احمدی‌نژاد، آقای روحانی را به یک مناظره در فضای دوستانه و صمیمی دعوت کرده است اما باعث تعجب است که مجموعه اطرافیان آقای روحانی واکنش‌های خیلی تندی از خودشان نشان داده‌اند و حتی در مواردی توهین هم کرده‌اند. وی اظهار داشت: این واکنش از مجموعه‌ای که معتقد به تدبیر و اعتدال و اینگونه حرف‌هاست، جای تعجب دارد. آنها نشان می‌دهند که به شعارهایی که داده‌اند پایبند نبوده‌اند و مردم نیز به خوبی دارند این مجموعه را می‌شناسند. هنوز اتفاقی نیفتاده ولی بنده نمی‌دانم چرا آنها وحشت کرده‌اند و از چه چیزی می‌ترسند. بقایی در ادامه تاکید کرد: واکنش‌هایی که نشان می‌دهند متاسفانه واکنش‌های توهین‌آمیزی است و منطقی نیست. آقای روحانی صحبتی کرده و آقای احمدی‌نژاد هم درخواستی از وی داشته، قضاوت را هم به عهده افکار عمومی گذاشته است. اینکه آقای صادق تند صحبت می‌کند و آقای ترکان نیز بی‌ادبانه صحبت می‌کند، نمی‌دانم چنین رفتارهایی را چه بنامم. وی همچنین تصریح کرد: مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور می‌گوید که مدیریت اجرایی 8 سال گذشته باید در محکمه پاسخگو باشد؛ همین شخص خودش پرونده قضایی دارد. تعجب می‌کنم که چه کسانی علیه چه کسانی حرف می‌زنند، البته اسناد و مدارک صحبت‌هایم موجود است. بقایی همچنین گفت: اگر شما ادعا دارید که اطلاعات‌تان درست است و به موارد مسلط هستید و آنچه که به مردم گفته‌اید، حقیقت بوده است، چرا اینقدر برآشفته شده‌ و وحشت کرده‌اید. اتفاقا شما باید استقبال کنید و فرصتی است برای اینکه حرف‌هایتان را در گزارش 100 روزه اثبات کنید. وی اظهار داشت: متاسفانه اینگونه نیست و ما شاهدیم که در مقابل وحشت کرده‌اند و موضع‌گیری‌هایی داشته‌اند که خیلی موضع‌گیری‌های تندی است و البته این یک نمونه‌ای است از اینکه مردم و افکار عمومی بتوانند بهتر در مورد چنین رفتارها و برخوردهایی قضاوت کنند. بقایی در ادامه افزود: دعوت به مناظره به نوعی دعوت به پاسخگویی به افکار عمومی است. قضاوت را باید به عهده مردم بگذاریم. به هر حال دو رئیس‌جمهور سابق و فعلی با هم مکاتبه کرده‌اند، دیگران چرا وسط می‌آیند و برای طرفین تعیین تکلیف می‌کنند.
آنهایی که احمدی‌نژاد با آنها مناظره نکرد
نکته قابل توجه در این است که در زمان ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد برخی افراد از اقشار مختلف از وی دعوت به مناظره کردند تا سیاست‌های دولت او را مورد پرسش و تحلیل قراردهند که از آن جمله می‌توان به احمد توکلی در حوزه اقتصاد، بابلی یزدی در حوزه محیط زیست، یزدانی خرم در حوزه ورزش، احمد شیرزاد در موضوع پرونده هسته‌ای، محمدرضا عارف درباره مقایسه دستاوردهای دولت خاتمی و احمدی‌نژاد و علیرضا داوودنژاد در حوزه سینمایی و... اشاره داشت که احمدی‌نژاد هیچ کدام از این درخواست‌ها را نپذیرفت و اکنون همگان چشم انتظارند که آیا در مقابل پاسخ‌های نه به مناظره با اقشار مختلف، از سوی روحانی پاسخ مثبت دریافت خواهد کرد؟
 
آرمان – مطهره شفیعی

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
2
3
روحانی دوست داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
1
2
ایکاش در مورد خانواده هاشمی هم اینطور صادق بودید
یکی از مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
2
5
نه دکتر روحانی و نه هیچ یک از اطرافیان ایشان نباید مناظره رو قبول کنند. تو رو خدا بذارید کابوس افراطی ها فراموش بشه. کار کنید برای این مردم. وقت با ارزشتون رو صرف این بی ارزشها نکنید. اینا میخوان یه چیزی از دهن شما دربیاد تا ازش پیراهن عثمان درست کنند.
از ما گفتن بود. به خدا اگر شرکت کنید میفهمیم که شما هم دنبال درد مردم نیستید و فقط میخواید با ثابت کردن خودتون قدرت رو حفظ کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
0
0
ببینم کی وقت محاکمه سرانتون میشه؟!آقایان موسوی و کروبی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
1
0
صدا و سیما رو ببینید که چقدر در این رابطه ...است. اول مجریهایی رو میفرسته برای مصاحبه که مقابل دکتر روحانی چاپلوسی کنند و با نگاه مشتاق ایشون رو فریب بدن بعد امشب در اخبار بیست و سی از عده ی محدودی از مردم نظر خواهی میکنه که آره بیشتر مصاحبه و گزارش صد روزه به انتقاد از عملکرد دولت قبل گذشت و دولت دکتر روحانی نباید یک طرفه به قاضی برهو ....
به نظر من مردم برای ....شدن اخلاقشون اصلا نیازی به دیدن برنامه های ماهواره ندارند هم اینکه هر روز بیست و سی و دیگر برنامه های خبری و تحلیلی صدا و سیما رو ببینند کافیه تا ... و ...و ... و ... و خیلی دیگه از سموم فرهنگی رو به طور کامل دریافت کنند و در موردشون آموزش ببینند.
صدا و سیما یه همچین جایییه. دکتر خودتو با مناظره با امثال اینا ضایع نکن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
0
0
اتفاقا مناظره خیلی هم خوبه ، مردم می خواهند حقایق رو بفهمند امیدوارم دکتر روحانی پیشنهاد مذاکره رو قبول کند!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
0
0
خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه رو شود هرکه در اوغش باشد
احمدی دلاور کجایی پوزه زورگویان را به خک بمالی ؟ تشنه آن فریادهای حماسیت هستیم.
نظر شما: