تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۱۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳

چوگان را به نام ایران ثبت می کنیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت : ‌در مکاتبه با دبیر کل یونسکو مقرر شد "چوگان به نام ایران ثبت شود" .
به گزارش تدبیر24 به نقل از خبرنگار واحد مرکزی خبر ، محمد علی نجفی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت افزود: دولت جمهوری آذربایجان تلاش می کرد چوگان را به عنوان بازی ملی به طور دربست به نام خود ثبت کند.


وی اضافه کرد : با تلاش و مکاتباتی که با دبیرکل یونسکو صورت گرفت و با توجه به هیئتی که به اجلاس یونسکو در جمهوری آذربایجان فرستاده شد در نهایت فقط چوگان قره باغ که بازی محلی و داخلی در جمهوری آذربایجان تلقی می شود به نام آذربایجان ثبت شده است و در واقع در همان مصوبه ثبت هم  تلویحا اشاره شد که اصل چوگان مربوط به ایران و بقیه کشورهای منطقه است .


معاون رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد : چوگان ایرانی که اساس کار چوگان از آن نشات گرفته است با نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شود .


نجفی گفت: بخشی از این اقدام در اختیار ماست که بر اساس آن مدارک و مستنداتی باید آماده کنیم که کار مشکلی نیست اما بخش اصلی این کار که زمان بر است به یونسکو مربوط می شود و فکر می کنیم با پیگیری های صورت گرفته ، ثبت آن به نام جمهوری اسلامی ایران کار مشکلی نباشد .


وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مهمترین اقدام ما هم اکنون ثبت جهانی شهر سوخته زابل است.


نجفی افزود : این اقدام نیاز به مقدماتی دارد و هیات هایی از یونسکو می آیند و جوانب امر را بررسی می کنند و فکر می کنم امسال بتوانیم این اثر فاخر تاریخی را به ثبت جهانی برسانیم .


توجه به سازمان میراث فرهنگی در لایحه بودجه ۹۳

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت:‌ از اعداد و ارقامی که در لایحه بودجه سال ۹۳ برای این سازمان پیش بینی شده است راضی هستیم.

 نجفی هیئت دولت افزود: در این لایحه کمک قابل قبولی در حد امکان به این سازمان شد و اگر چه ارقام نهایی این لایحه شنبه هفته آینده مشخص می شود اما آنچه در مذاکره با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برایم حاصل شده است حاکی از رشد بودجه جاری و تملک دارایی های سرمایه ای و بودجه عمرانی سازمان است.


وی با اشاره به اینکه در تبصره های بودجه موارد خوبی برای این سازمان پیش بینی شده است افزود : فکر می کنم سال آینده از لحاظ کمک به بخش خصوصی که هم اکنون در بخش گردشگری و صنایع دستی فعال هستند دستمان باز باشد.

معاون رئیس جمهور گفت: در این لایحه چندین حکم هم وجود دارد که می تواند بر اساس آن از تسهیلات بانکی برای کمک به بخش خصوصی در توسعه زیر ساختهای گردشگری و اماکن مرتبط با آن استفاده کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی افزود: در خصوص میراث فرهنگی هم حکم خوبی در لایحه بودجه تصویب شد که بر اساس آن شرکت ها و موسسات غیر دولتی می توانند هزینه هایی را در حفظ و مرمت آثار تاریخی انجام دهند و این هزینه ها از درآمد مشمول مالیات ‌آنها کاسته خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: