تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۱۰۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
نقد فیلم «وقت ناهار»

تلخ اما واقعی

نساء نیکو / عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران

تدبیر24»«وقت ناهار» به کارگردانی علی قاسمی فیلم کوتاهی که توانسته نامزد نخل طلای بهترین فیلم کوتاه هفتادونهمین دوره جشنواره فیلم کن شود.

این فیلم داستان دختری را که برای تشخیص هویت مادرش به بیمارستان می‌رود بیان  می‌کند که مسؤولان  بیمارستان به خاطر سن کم او مانع از ورود او به سردخانه می‌شوند، اما دختر با زیرکی که دارد وارد سردخانه می‌شود و داستان از آن‌جا شکل می‌گیرد .

فیلم کوتاه به وقت ناهار دارای فیلمنامه‌ای تلخ و سیاه ولی در عین حال منسجم و دارای خط داستانی است که در ۱۵ دقیقه فیلم تماشاگر را همه چیز را می‌فهمند و هیچ نکته مبهمی  را باقی نمی‌گذارد .

 کارگردانی فیلم هم بسیار عالیست؛ دکوپاژ‌های دقیق کارگردان هر چه می‌گذرد به‌عنوان شخص سومی ناظر بیشتر ما را به دنیای بخت برگشته دختر نزدیک‌تر می‌کند، اما از هرچه بگذریم بازی بازیگر نوجوان فیلم خورشید چراغی‌پور در این فیلم بسیار عالی است و می‌توان گفت اگر این بازیگر در سینمای ایران به کار خود ادامه دهد بازیگر خوبی خواهد شد .

فیلم به وقت ناهار به لحاظ سطح کیفی در مقایسه با فیلم‌های کوتاه و داخلی و خارجی در مرتبه قابل توجهی قرار دارد و می‌توان گفت که یکی از بهترین فیلم‌های کوتاهی است که تا کنون دیده.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: