تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۱۰۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
اگر تجهیزات و سطح علمی دانشگاهها و اساتید یک بال پرواز دانشجویان محسوب می‌شوند، بی شک شرایط صنفی بال دیگر این پرواز هستند. بالی که هرچند کمتر مورد توجه مسئولین قرار دارد اما اگر خدشه‌ای به آن وارد شود عملکرد بال دیگر هم دچار اختلال می شود.
تدبیر24»هفته خوابگاه‌های دانشجویی هر ساله با رویکرد و اهداف خاصی برگزار می‌شود که از جمله اهداف برگزاری آن می توان به ترویج همدلی و همزبانی بین مسئولان و دانشجویان، ترویج خوابگاه‌سازی به عنوان ارزش اسلامی و نیاز اساسی کشور، عادلانه‌سازی توزیع امکانات و منطقی‌سازی قیمت‌ها، بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف، جلب همکاری و مشارکت نهادهای شهری و خانواده‌ها در اداره و ارتقای سطح خدمات رفاهی خوابگاه‌ها اشاره کرد که در این راستا و به بهانه این هفته خبرنگار ایسنا بدنبال برسی وضعیت خوابگاههای دانشگاه خود رفته و ضمن گفت و گو با دانشجویان به بررسی معضلات موجود از لنز نگاه دانشجویی خود پرداخته است.

در خوابگاه با کمبود مواجهیم

ش.م دانشجوی خوابگاه دانشگاه ارومیه در این زمینه می‌گوید: در خوابگاه خود رفاه کافی و لازم را نداریم و با کمبود مواجه هستیم و با توجه به انتظاری که از فراهم آوردن رفاه از مسئولین داریم، با کمبود فراوانی در تعداد امکانات و تجهیزات لازم مواجه هستیم.

وی با اشاره به مشکلات عدیده خوابگاه گفت: کمبود گاز و سینک ظرفشویی، وجود تعداد بسیار کم حمام و دستشویی، وصل نبودن تلویزیون، نبود لباسشویی، کمبود بند رخت، نبود آب گرم حمام در اکثر اوقات و ... بخشی از مشکلات ما دانشجویان در خوابگاه است که توجه و رسیدگی بیشتری را می‌طلبد.

وی گفت: اگرچه کمبودهایی هست اما کادر اداره امور خوابگاهها در هر موقع از زمان، مشکلات ما را شنیده‌اند و نهایت سعی خود را برای حل این مشکلات انجام داده‌اند.

وضعیت نامناسب سلف غذاخوری

ج. ب یکی دیگر از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه ارومیه که در یکی از ساختمان‌های دیگر خوابگاهی دانشگاه ساکن است، در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی به وضعیت نامناسب غذای سلف و جدی نبودن مسئولین درمانگاهی در انجام کارهای خود افزود: با وجود اینکه ما چند سال از عمر خود را در خوابگاه خواهیم گذراند؛ انتظار وجود خدمات رفاهی مناسب تری از طرف دانشگاه را داریم.

وی با اشاره به مشکلات فراوان خوابگاه افزود: قدیمی بودن ساختمان، نبود سردوش سالم، نبود قفل مناسب برای درب اتاق ها، مشکلات سرمایشی و گرمایشی، وضعیت بد سرویس‌های بهداشتی از جمله سختی‌هایی است که در این خوابگاه تحمل می‌کنیم.

این دانشجو در رابطه با سرکشی به خوابگاهها خاطرنشان کرد: برخورد افرادی که برای سرکشی به خوابگاهها می‌آیند اصلا مناسب نبوده و احترام دانشجویان حفظ نمی‌شود.

نظر متفاوت رییس اداره امور خوابگاه‌های دانشگاه ارومیه

ولی الله وردی زاده رییس اداره امور خوابگاه‌های دانشگاه ارومیه در گفتگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه درصد رضایت دانشجویان از وضعیت خوابگاهها ملاک اصلی است، گفت: براساس دیدگاه دانشجویان واقع بین و با توجه به محدودیت های موجود و بالا بودن تعداد دانشجوی خوابگاهی، نمره بالایی خواهیم گرفت.

وی همچنین افزود: اداره امور خوابگاه‌ها همچون گذشته شناسایی مشکلات و نواقصات خوابگاه‌ها از لحاظ ساختمانی، نیروی انسانی، تجهیزات و ... را در صدر کار خود قرار داده است و با انعکاس این مسائل به مسئولین معاونت دانشجویی و جلب نظر مساعد آنان در جهت رفع این مشکلات قدم برمی‌دارد.

الله وردی زاده در رابطه با برنامه‌های دانشگاه برای بهبود وضعیت خوابگاه‌ها گفت: انجام تعمیرات اساسی در خوابگاه‌های فرسوده و قدیمی و ارتقای کیفیت آنان، حذف خوابگاه‌های خصوصی ضعیف و جایگزینی ساختمان‌ها و خوابگاه های تازه ساخت و در مسیر دانشگاه، همچنین تلاش برای جلب نظر مسئولین وزارتخانه برای ساخت خوابگاه‌های دولتی و همچنین ساخت خوابگاه‌های خیر ساز، بخشی از برنامه‌های بسیار این دانشگاه جهت بهبود شرایط خوابگاه‌ها است.

وی با اشاره به راه‌های تعامل با دانشجویان گفت: یکی از مهم‌ترین حلقه ارتباطی ما با دانشجویان، سرپرست خوابگاه‌ها(دولتی و غیر دولتی)می‌باشند. همچنین ما نیز همواره سعی کردیم با برخورد مناسب همراه با رعایت ادب و احترام در مقابل دانشجو، سخنان آنان را شنیده و مشکلات‌شان را در کمترین زمان و رعایت کرامت دانشجو حل کنیم. علاوه بر این ها حضور مستمر و سر زده در خوابگاهها و نیز خط تلفن شخصی ما که ۲۴ ساعت از شبانه روز در اختیار دانشجویان بوده از مهمترین کانال‌های ارتباطی ما با دانشجویان است.

الله وردی زاده با بیان اینکه دانشگاه ارومیه شامل ۴۱ دستگاه ساختمان خوابگاهی است و دارای ۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو(دو هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر و سه هزار دانشجوی پسر) است خاطرنشان کرد :بیش از نیمی از این آمار متعلق به دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند و مربوط به دانشگاه ارومیه(ارومیه، خوی و میاندوآب)می‌باشند.

وی همچنین افزود: در این دانشگاه خوابگاهها برای تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی به صورت مجزا و تفکیک شده در نظر گرفته شده‌اند و نه تنها براساس مقطع تحصیلی بلکه براساس سال ورود نیز از یکدیگر تفکیک شده‌اند.

مدیرکل اداره امور خوابگاههای دانشگاه ارومیه ادامه داد: با توجه به پشتیبانی همه جانبه معاونت دانشجویی دانشگاه و قدمهای اساسی که وی در راستای بهبود وضعیت و ارتقای وضعیت آرامش و آسایش دانشجویان برداشته است ما نیز این پشتیبانی را قدر دانسته و هر اقدامی که بتوانیم در جهت رفع مشکلات دانشجویان انجام می‌دهیم‌.

به گزارش ایسنا؛ می‌توان گفت وضعیت تغذیه و خوابگاه، مهم‌ترین پارامترهایی هستند که کنار یکدیگر شرایط صنفی دانشجویان را تشکیل می‌دهند.

مشکلات مذکور تنها یک ضلع از چندضلعی مشکلات دانشجویان بود، مشکلاتی که قدمت چندین ساله دارند که امید است مسئولین به وعده‌های داه شده عمل کنند تا این قشر آینده ساز غیر بومی با فراغ بال تحصیلات خود را به پایان برسانند.
برچسب ها: تدبیر24 ، خوابگاه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها