تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۱۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
چون تاثیری در رای صادر شده از سوی فیلا ندارد بی‌ارزش است. وی تاکید می کند که ماده مصرفی بلافاصله بعد از استفاده وارد خون ورزشکار شده ...
دکتر لطفعلی پورکاظمی می‌گوید نمونه گیری مجدد از علی اکبری چون تاثیری در رای صادر شده از سوی فیلا ندارد بی‌ارزش است. وی تاکید می کند که ماده مصرفی بلافاصله بعد از استفاده وارد خون ورزشکار شده و در نمونه‌ها خودش را نشان می دهد.

به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، گفت و گوی دکتر لطفعلی کاظمی، دبیر ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و رییس فدراسیون پزشکی ورزشی را درباره حکم اعلام شده برای علی اکبری ، ملی‌پوش کشتی می‌خوانید.

* علی اکبری در اظهار نظری گفته یک ربع قبل از فینال مسابقات جهانی، قرص دیکلوفناک مصرف کرده و شک دارد که قرص آلوده بوده باشد، آیا امکان دارد که ظرف این مدت کوتاه اثر دوپینگ در نمونه ورزشکار مشخص شود؟

- بله! احتمالش وجود دارد. حتی اگر ورزشکار 10 دقیقه‌ قبل از مسابقه ماده ممنوعه مصرف کرده باشد، بلافاصله این ماده وارد ادرار و خونش می‌شود. خود مسابقه هم یک مدتی طول می‌کشد. صحبت علی اکبری می‌تواند درست باشد. شاید تزریقی صورت نگرفته باشد و یا مواد مصرفی دوپینگی نباشد، اما این که اگر چند دقیقه‌ قبل از مسابقه ماده‌ای مصرف شود، اثرش را در نمونه دوپینگ نشان می‌دهد حرف درستی است.

* علی اکبری درخواست کرده که نادو از او تست دوپینگ مجدد بگیرد، تا حداقل حقانیتش ثابت و آبرویش نرود. آیا شما به این درخواست پاسخ مثبت می‌دهید؟

- تست گرفتن ما هیچ تاثیری در نتیجه‌ قضیه ندارد. چه نتیجه‌ نمونه گیری مثبت باشد یا منفی، ما باید 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان برای گرفتن تست هزینه کنیم، اما این اقدام مان تاثیر در رای صادر شده از سوی فیلا ندارد، چون این اقدام بی‌تاثیر است، پس نمونه گیری ارزشی ندارد.

* آیا راهی برای اعتراض حکم صادر شده برای علی اکبری وجود دارد؟

- می‌توانیم به کمیته‌ استیناف فیلا اعتراض کنیم، چون در مسابقات برون مرزی شرکت کرده است، فدراسیون کشتی باید اعتراض کند. خادم پیگیر این موضوع است و می‌خواهد اعتراض کند. چند هفته‌ای برای اعتراض آخرین رای فرصت داریم. خدا می‌داند که مدارک و مستندات ما را تا چه حدی جدی بگیرد.

* احتمالی وجود دارد که رای صادره تغییر کند؟

- احتمال تغییرات در حکم است. معمولا رای‌هایی که مجامع جهانی می‌دهند مانند اتفاقی که برای سعید علی حسینی افتاد. بعد از هزینه کردن چند صد میلیون تومان حکمش از مادم العمر به 12 سال کاهش یافت. تا شش ماه قبل حکم دوپینگ کردن برای دومین بار ، محرومیت هشت ساله داشت، اما اکنون اعلام شده که استفاده از ترکیبات آنابولیک حکم مادم العمر دارد. احتمال دارد که از سال 2015 هم استفاده از این ترکیبات برای بار اول چهار سال و برای دوم محرومیت مادم العمر در پیش داشته باشد. وادا و مراکز بین‌المللی دوپینگ سخت‌گیری‌های خیلی بیشتری در این باره دارند.

* آیا امکان دارد که نمونه علی اکبری متعلق به خودش نبوده و اشتباهی صورت گرفته باشد؟

- معمولا مسائل مربوط به وادا و تست‌های دوپینگ با موضوع داوری و پشت پرده‌های مربوطه‌اش فرق می‌کند. وادا قوانین جدید و سفت و سختی دارد. دپارتمان دوپینگ مستقل است و ما تنها می‌توانیم در قالب اعتراض به رای و پیگیری از طریق استیناف این پیشنهاد را ارائه دهیم که نمونه مورد نظر بررسی شود. نمونه گرفته شده از علی اکبری مقابل دوربین ها و چشم افراد و در چارچوب قانون صورت گرفته است.

* اگر حکم علی اکبری داخلی بود، مانند اتفاقی که برای محمد پراش افتاد می‌توانستید مدت محرومیت را کاهش دهید؟

- ما می‌توانستیم رای محمد پراش را مادام العمر اعلام کنیم، اما چون رای داخلی بود به او محرومیت هشت ساله دادیم، اما در مواردی که مدیریت نتایج با خارج از کشور است سختگیرانه‌تر عمل می‌شود. اگر نمونه گیری علی اکبری داخلی بود می‌توانستیم همین مدت او را محروم کنیم، البته فیلا هم باید رای ما می‌پذیرفت. قوانین جدید سخت تر شده است. مسئولان فیلا 100 درصد پافشاری کردند که کارشان درست است. اما ما می‌توانیم در اعتراض به حکم همه مسائل را عنوان کنیم.

* ماده مصرفی علی اکبری در چه قالب‌هایی وجود دارد و قابل استفاده است؟

- هم آمپول تستسترون داریم و همین ماده به صورت شربت و پودر در دسترس است. از آنجایی که این ماده بلافاصله بعد از مصرف کارایی ورزشکار را بالا می‌برد جزو موادی است که بیشترین جرایم را دارد و سخت گیرانه ترین احکام برای مصرف کننده صادر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها