تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۱۱۳۱۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
قالیباف در راه خداحافظی از شهرداری تهران

آیا سرهنگ ها از بهشت می روند؟

اين نوآوري در شيوه برگزيدن شهرداران، برگرفته از روح اصل١١٤ قانون اساسي است كه انتخاب رئيس‌جمهور را براي ٤سال مقرر كرده و انتخاب مجدد وي را تنها براي يك دوره بلامانع دانسته است. . .
تدبیر 24 : پس از انتخابات رياست‌جمهوري، شايد يكي مهم‌ترين سوژه‌هاي سياسي كه چند هفته تيتر رسانه‌ها را به خود اختصاص داده بود، ماجراي انتخاب شهردار تهران بود. شوراي شهر تهران كه تصميم‌گير در اين حوزه بود، به صورت تقريبا مساوي بين دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا تقسيم شده بود و اصولگرايان هم با توجه به شكست در انتخابات رياست‌جمهوري، سعي داشتند تا با ابقاي قاليباف اين سنگر خود را حفظ كنند. اما در نهایت الهه راستگو يكي از اعضاي شوراي شهر كه توسط ليست اصلاح‌طلبان به شورا رسيده بود، در اقدامي مبهم به فرمانده سابق نيروي انتظامي راي داد و قاليباف براي سومين بار به عنوان شهردار تهران انتخاب شد اما همان موقع برخي حقوقدانان نسبت به منع قانوني انتخاب شهردار تهران براي سومين بار تذكر دادند.

اما حال كه گردوخاك‌هاي آن ماجرا خوابيده و حساسیت‌ها نسبت به ابقاي قاليباف کم شده حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري، رئيس ديوان عدالت اداري درباره آخرين وضعيت پرونده شكايت از انتصاب محمدباقر قاليباف به عنوان شهردار تهران اظهار کرد: اقدامات مقدماتي اين پرونده انجام شده و همچنان در نوبت رسيدگي هيات عمومي ديوان عدالت اداري قرار دارد. اختلاف‌نظرها درباره قانوني يا غيرقانوني بودن تداوم شهردار شدن قاليباف در سه دوره شهرداري تهران، موضوعي بود كه به نظر مي‌رسيد با انتخاب وي به عنوان شهردار جديد تهران به پايان برسد اما با اعلام شكايت عده‌اي از جمله چند وكيل دادگستري در ديوان عدالت اداري، اين موضوع وارد مرحله جديدي شده است و بايد منتظر ماند تا ديوان عدالت اداري تصميم نهايي را در اين زمينه اعلام كند. به نظر مي‌رسد كه قاليباف و شهردار شدن او دوباره می‌رود که به تيتر رسانه‌ها تبديل شود که دو مساله عامل اين رخداد هستند؛ اول آنكه اين كانديداي شكست خورده انتخابات به اعضاي شوراي شهر تهران قول داده بود ديگر از شهرداري استفاده سياسي نكند و اين در حالي است كه اخيرا بازهم اين بحث شروع شده كه از تريبون‌هاي شهرداري بعضي مواضع سياسي اتخاذ مي‌شود و حتي برخي از مسئولين شهرداري دولت را هم به لحاظ سياسي مورد نقد قرار مي‌دهند.

همچنين مساله منع قانوني انتخاب شهردار تهران بيش از دو دوره متوالي باز هم داغ شده است. مصطفي ترك همداني و پيمان حاج محمود عطار دو حقوقداني بودند كه پس از انتخاب قاليباف توسط شوراي شهر تهران و امضاي حكم او توسط وزارت كشور، به ديوان عدالت اداري مراجعه كردند و با استناد به مواد قانوني و تنظيم يك شكايت، از اين دادگاه درخواست ابطال حكم قاليباف را داشتند. يكي از اين حقوقدانان پيش از اين درباره شكايت خود گفته بود: بند٧ الحاقي به ماده‌٤ قانون اصلاح پاره‌اي از مواد قانون تشكيلات شوراهاي اسلامي در سال ١٣٦٩ بدين شرح اصلاح شده است: «انتخاب شهردار براي مدت 4سال و معرفي به وزير كشور جهت صدور حكم» تبصره يك- انتخاب مجدد شهردار به صورت متوالي تنها براي يك دوره در آن شهر بلامانع خواهد بود. به گفته او بند٧ الحاقي ماده٤ شوراها، اصلاحي سال ١٣٦٩ و تبصره‌هاي آن كه يك نوآوري مهم و ارزشمند در مقررات انتخابات شوراها و شهرداران در شهرهاست با اين انگيزه بوده كه فضاي مردم‌سالاري بر اداره شهرها حاكم ‌باشد و برخي نتوانند با سوءاستفاده از كنترل خود بر شوراي شهر، براي درازمدت خود را به نام شهردار مطرح كنند. ترك‌همداني افزود: اين نوآوري در شيوه برگزيدن شهرداران، برگرفته از روح اصل١١٤ قانون اساسي است كه انتخاب رئيس‌جمهور را براي ٤سال مقرر كرده و انتخاب مجدد وي را تنها براي يك دوره بلامانع دانسته است.

در همين راستا تبصره٢ ماده٤ قانون كيفيت اخذ پروانه وكالت دادگستري مصوب سال ١٣٧٦ نيز براي ‌انتخاب اعضاي هيات‌مديره كانون وكلا محدوديت به وجود آورده و مقرر كرده است: انتخاب اعضاي هيات‌مديره كانون بطور متوالي براي بيش از دو دوره ممنوع است. مصطفي ترك‌همداني پس از تقديم اين شكايت به آرمان گفته بود: ماده٧١ قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراها مصوب سال ١٣٧٥، در بخش وظايف شوراي اسلامي شهر، انتخاب شهردار را از وظايف شوراها دانسته و مدت هر دوره ماموريت شهردار را چهار سال تعيين كرده كه همان دوره چهار ساله شوراهاست. اين ماده، موضوع انتخاب مجدد شهردار را به سكوت برگزار كرده‌ و در واقع همان مقررات روشن تبصره‌هاي یک و ٢ ماده٧ اصلاحي سال ١٣٦٩ را كه در اين زمينه تعيين تكليف كرده‌اند در جاي خود معتبر دانسته است. ماده٩٢ قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراها مصوب سال ١٣٧٥ مقرر كرده است: «تمامی قوانين و مقررات مغاير با اين قانون لغو می‌شود.» وي توضيح داده بود: با قاطعيت مي‌توان گفت ‌تبصره‌هاي الحاقي یک و ٢ به ماده٧ اصلاحي سال ١٣٦٩ نسخ صريح يا نسخ ضمني نشده‌اند.

از نظر اصول پذيرفته‌شده حقوقي، نسخ ضمني يك قانون زمانی است كه قانون جديد با قانون سابق در يك موضوع مشخص، غيرقابل جمع باشد. در اين صورت قانون لاحق، قانون سابق را نسخ مي‌كند زيرا نشان‌دهنده آخرين اراده قانونگذار است ولي بند يك ماده٧١ قانون شوراها مصوب سال ١٣٧٥ با تبصره‌هاي یک و ٢ ماده٧ اصلاحي قانون شوراهاي شهر مصوب سال ١٣٦٩ قابل جمع هستند و به هيچ عنوان با يكديگر مغايرت ندارند. بنابراين به روشني مي‌توان گفت كه اين قاعده مهم در اداره شهرها كه برآمده از اراده قانونگذار در سال ١٣٦٩ خورشيدي ‌است و به موجب آن هيچ‌گاه يك شخص نبايد بيش از دو دوره چهار ساله به سمت شهردار برگزيده شود همچنان به قوت خود باقي و داراي اعتبار است، درخواست رسيدگي و ابطال حكم شهرداري آقاي محمدباقر قاليباف براي بار سوم و دستور موقت مبني بر توقيف اجراي حكم را خواستارم.

 

برچسب ها: تدبیر24 قالیباف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
محمد آیتی
|
Japan
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
3
15
امیدوارم به پرونده به طور جدی رسیدگی شود. احساس می شود آقای قالیباف در این هشت سال هر کاری می خواسته کرده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
1
13
باید در اسرع وقت به این شکایت پاسخ داده شود تا احرای قانون را همگان ببینند! ولا اگه در سال چهارم شهرداری قالیباف بخواهند پاسخ دهند حتی اگر عزل شود بی فایده است و بازی دادن قانون و شعور مردم است !
بیطرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
4
10
اینا هر طور شده میخوان قالبباف رو رئیس جمهور کنند. عیب نداره بذار بیاد! مردم به شیوه ی گاز انبری حالشو جا میارن. این دفعه دیگه شش میلیون رای هم نداره.
محمدباقر فرهند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
8
2
از حق نگذریم در حوزه مدیریت شهری ایشان توانمند بودند - انصاف شهردار بدی نبوده - البته انتقاداتی جدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی و انتصابات و بهره گیری از نخبگان و جوانان لایق و ... به ایشان وارد است . البته دلیلی ندارد که هرکسی شهردار باشه رئیس جمهور هم بشه - ضمن اینکه به نظر من اصلا دوره دکتر قالیباف در حوزه فعالیت سیاسی به لحاظ شخصی و نه جریانی به اتمام رسیده و ایشان می بایست به فکر موقعیت های دیگر انتصابی باشند و نه انتخابی . به هر حال به نظر من در شهرداری نمره قبولی داره - ضمن اینکه نباید شهرداری ، دولت و ... محلی برای تسویه حساب های شخصی و سیاسی باشه و این درست مخالف روح تدبیر ،امید ،عدالت و توسعه مد نظر دکتر روحانی بزرگوار است
habib
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
6
3
زنـــــــــده باد ســـــــــــــــــــــــــــــردار قالیباف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برو بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
6
0
گنده ایی که سرهنگ ها در 8 سال زدند
اقایون حقوق ذان ظرف 100 روز زدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
0
0
جناب سرهنگ شما در تهران باعث بعضی موارد عمران و ابادانی شدید و می توانستید محبوب دلها باشید ولی بعد از اینکه نتوانستید افکار خود را مخفی نکه دارید خیلی از چشم عامه مردم افتادید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
3
0
تا چشم بخیل و حسود خناس کور شود. سرهنگ های ایران اسلامی با زحمت و مرارت و سختی و ایثار به این درجات رسیده اند. مثل بعضی ها نرفتند اون ور آب مفلسی و پلشتی و خیانت به وطن پیشه کنند و بشوند مثلا حقوقدان
payam
|
-
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
2
0
بازهم همین سرهنگا ببین چقدر تهران زیبا و مدرن شده یه کم یاد بگیرین البته دیدارهای مکرر شما با خانواده سرهنگها و سرداران شهید هم جای بسی تعجبه موضعتون روشن نیست
نظر شما: