تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۱۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹

۴۰ تالاب ایران خشک شد

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیش از ۴۰ تالاب ایران با وسعت یک میلیون هکتار از ۴۰ تا صددرصد خشک شده است.
تدبیر24: احمدعلی کیخا ظهر امروز در مراسم امضای تفاهمنامه فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی با اشاره به چالش‌های زیست‌محیطی در جهان اظهار کرد: چالش‌های زیست‌محیطی در قالب توفان، سیل و افزایش درجه حرارت زمین در نقاط مختلف بروز می‌کند.

وی چالش‌های زیست‌محیطی را نتیجه فعالیت‌های بشر عنوان کرد و افزود: ایران از چالش‌های مذکور مستثنا نیست.

کیخا با بیان اینکه درگیر مسائل زیست‌محیطی پارک ملی دریاچه ارومیه هستیم، تصریح کرد: خواست ملی و اراده دولت بر چاره‌اندیشی معضل زیست‌محیطی دریاچه ارومیه است.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست معضل مذکور را نتیجه مدیریت نکردن منابع آبی دانست و بیان کرد: ۴۵۰ هزار تا ۷۰۰ هزار هکتار اراضی حاشیه دریاچه ارومیه زیر کشت رفته و بیش از ۳۰۰ هزار هکتار سطح کشت محصولات کشاورزی در این حوزه توسعه داده شده است.

وی میزان مصرف آب زمین‌های کشاورزی مذکور را بالغ بر سه میلیارد متر مکعب ذکر کرد و گفت: مجموع درآمد سالانه کشاورزان در حوزه دریاچه ارومیه تنها ۶۵۰ میلیون دلار است.

کیخا با اشاره به اینکه به ازای درآمد مذکور دریاچه عظیم ارومیه را از دست دادیم، خاطرنشان کرد: موضوع دریاچه ارومیه برای دریاچه هامون و ... اتفاق افتاده است.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست به خشک شدن بیش از ۴۰ تالاب ایران با وسعت یک میلیون هکتار بین ۴۰ تا صد درصد اشاره کرد و یادآور شد: تالاب انزلی با توجه به روند مذکور با کمی تاخیر به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار می‌شود.

وی بر تغییر رویکردها تاکید کرد و افزود: ۴۱ نوع تالاب از ۴۲ تالاب دنیا در ایران وجود دارد اما به دلیل توجه نکردن به مسائل زیست‌محیطی امروز با مشکل مواجه هستیم.

کیخا با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به مسائل زیست‌محیطی دارد، اظهار کرد: شورای عالی محیط زیست پس از سال‌ها برای نخستین بار در کشور تشکیل شده است.

*جلسه دوم شورای عالی محیط زیست دو هفته آینده برگزار می‌شود

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل جلسه دوم شورای عالی محیط زیست به ریاست رئیس جمهور تا دو هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست مجری اصلی ۵۰ قانون اساسی است.

وی حفاظت از محیط زیست را امری عمومی خواند و بیان کرد: تمام افراد جامعه باید پاسدار محیط زیست باشند.

*افتتاح پاسگاه حفاظتی تالاب بندر انزلی

کیخا به افتتاح پاسگاه حفاظتی تالاب بندر انزلی اشاره کرد و افزود: امروز پاسگاه مذکور افتتاح می‌شود اما مردم باید درگیر فعالیت‌های اقتصادی و ... محیط زیست شوند و جلوی تخریب و آلودگی غیر جبران زیست‌محیطی را بگیرند.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی تاکید کرد و گفت: قانون در حفاظت محیط زیست محکم است.

وی خواستار احیای تالاب انزلی شد و بیان کرد: فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی با همکاری جایکا آغاز شده است و دولت توجه ویژه‌ای برای تامین اعتبارات به منظور ساماندهی این تالاب دارد.

کیخا مشکلات در تالاب‌ها را ناشی از بخشی‌‌نگری دانست و خاطرنشان کرد: سه ماده از قانون توسعه پنجم کشور بر مدیریت زیست‌بومی یکپارچه تاکید دارد و باید تمام ذی‌نفعان و جامعه محلی با همدیگر تصمیم بگیرند.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر هدایت و رهبری صحیح مسائل زیست‌محیطی، یادآور شد: احیای تالاب انزلی نیازمند اقدام‌های مختلف و هماهنگ است.

سند همکاری فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی توسط محمدعلی نجفی استاندار گیلان و یاسوتو تاکه‌اوچی نماینده مقیم جایکا در ایران با حضور احمدعلی کیخا معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در محل استانداری گیلان امضا شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: