تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۱۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال
ديدارهاي هفته نوزدهم ليگ برتر روزهاي پنجشنبه و جمعه اين هفته برگزار مي‌شود و در حساس‌ترين مسابقه پرسپوليس صدرنشين بدون علي دايي ميزبان سايپاست
تدبیر24: مسابقات هفته نوزدهم ليگ برتر روز پنجشنبه و جمعه اين هفته برگزار مي‌شود. نگاهي به اين ديدارها مي‌اندازيم:


فجرسپاسي - گسترش فولاد تبريز؛ قطع نوار شکست شيرازي‌ها؟

نتيجه ديدار رفت: گسترش فولاد 2 - فجرسپاسي صفر

فجرسپاسي سه‌ باخت متوالي داشته و براي خروج از بحران و فرار از انتهاي جدول چاره‌اي ندارد جز اينکه سه امتياز خانگي مقابل گسترش فولاد تبريز را بگيرد. شاگردان محمود ياوري هفته گذشته با وجود ارائه يک بازي خوب مقابل استقلال دست خالي از تهران برگشتند. گسترش فولاد هم براي اينکه در حاشيه امنيت قرار بگيرد و رتبه يازدهمي‌اش را تثبيت کند بايد در شيراز حداقل يک امتياز بگيرد. باخت در اين مسابقه وضعيت آنها را به خطر مي‌اندازد.

ذوب آهن - مس کرمان؛ تقوي به فکر انتقام؛ مظلومي به فکر خروج از بحران

نتيجه ديدار رفت: مس کرمان صفر- ذوب آهن صفر

دو تيم نسبت به ديدار رفت خيلي تغيير کرده‌اند و سرمربيان جديدي هدايت آنها را بر عهده دارد. در مس کرمان محمود ياوري جاي خودش را به پرويز مظلومي داد و در ذوب آهن هم مجتبي تقوي همين يکي دو روز پيش جانشين لوکا بوناچيچ شد. اين بازي يک اتفاق ويژه ديگر هم دارد آن هم روبه رو شدن تقوي با شاگردان اول فصل خود است. تقوي پيش از شروع فصل سرمربي مس کرمان بود اما به دليل برخي اتفاق‌هاي حاشيه‌اي که در اين تيم رخ داد مجبور به جدايي شد و در حاليکه خودش تيم را بسته بود بدون يکبار نشستن روي نيمکت از سرمربيگري مس استعفا کرد. بنابراين تقوي انگيزه مضاعفي دارد او هم مي‌خواهد نشان بدهد که توانايي حفظ ذوب آهن را در ليگ برتر دارد و هم به نوعي پاسخ نامهرباني‌هايي که با او در کرمان شد را بدهد. ضمن اينکه با توجه به جايگاه دو تيم در انتهاي جدول يک بازي شش امتيازي براي هر دو تيم است. ذوب آهن با 14 امتياز در رده چهاردهم است و مس کرمان 13 امتيازي در رده شانزدهم قرار دارد. هر دو تيم بدترين خطوط دفاع ليگ را دارند. مس کرمان 25 گل خورده و ذوب آهن 27 گل دريافت کرده است. پرويز مظلومي که در اين بازي محروم است، کار سختي در اصفهان دارد. او بايد تيمش را بعد از باخت شش برصفر مقابل پرسپوليس به شرايط مسابقه برگرداند و بازيکنانش را آماده مبارزه براي بقا در ليگ برتر کند ولي ذوب آهن هفته گذشته بدون سرمربي مقابل تراکتورسازي به يک تساوي روحيه‌بخش دست پيدا کرد و مي‌خواهد با سرمربي جديدش اين هفته به پيروزي برسد.

استقلال خوزستان - ملوان؛ رونمايي از ملوان جديد!

نتيجه ديدار رفت: ملوان 2- استقلال خوزستان صفر

عبدالله ويسي به فوتبالدوستان خوزستاني قول داده که تيمش را در ليگ برتر حفظ کند و براي اينکه نشان بدهد حرف و عملش يکي است بايد سه امتياز خانگي اين بازي را بگيرد. ملوان هم با مالک جديد اولين ديدارش را در ليگ برتر انجام مي‌دهد البته صادق درودگر همچنان مديرعامل باشگاه ملوان است و آنها هفته گذشته يک شکست خانگي را تجربه کرده‌اند اگر مي‌خواهند در ليگ برتر جايگاه شايسته‌‌اي داشته باشند و حداقل در منطقه خطر قرار نگيرند بايد در اين بازي امتياز بگيرد. ملوان در حال حاضر با 24 امتياز در رده هشتم قرار دارد اما فاصله‌اش با استقلال خوزستان در رده دهم فقط دو امتياز است.

پرسپوليس - سايپا؛ صدر بدون دايي حفظ مي‌شود؟

نتيجه ديدار رفت: سايپا يک - پرسپوليس صفر

سرخپوشان در ديدار رفت با يک شوت استثنايي سه امتياز را به نارنجي‌پوشان کرجي واگذار کردند و اکنون مي‌خواهند هم انتقام ديدار رفت را بگيرند و هم با يک برد صدر جدول را حفظ کنند. پرسپوليس فقط در صورت پيروزي مي‌تواند به تداوم صدرنشيني خود مطمئن باشد و در صورت مساوي يا شکست در ديدار با سايپا، امکان دارد پرسپوليس تا رده پنجم دوباره سقوط کند. پنج ضلعي قهرماني ليگ برتر شکل گرفته و پرسپوليس، تراکتورسازي،فولاد، نفت تهران، استقلال در کورس قهرماني هستند. فاصله تيم‌هاي اول تا پنجم فقط يک امتياز است و اين مسئله حساسيت و هيجان بيشتري به ليگ برتر داده است. علي دايي تا اين لحظه حق نشستن روي نيمکت مربيگري را ندارد و به حکم کميته استيناف محروم است، مگر اينکه نشست ديشب رويانيان با مسئولان اين کميته توانسته باشد شرايط را تغيير بدهد و دايي بتواند روي نيمکت پرسپوليس حضور داشته باشد. سرخپوشان بعد از برد تاريخي و شش گله مقابل مس کرمان در بهترين شرايط فني قرار دارند هرچند مشکلات مالي باشگاه پرسپوليس هنوز حل نشده است. سايپا هم که هفته گذشته در خانه خود مقابل استقلال خوزستان متوقف شده بود. شاگردان انگين فيرات کار سختي مقابل پرسپوليس دارند اين تيم با 15 گل زده يکي از خطوط ضعيف حمله ليگ را دارد در حاليکه پرسپوليس با 8 گل خورده همچنان قدرتمند‌ترين خط دفاع ليگ را در اختيار دارد. بنابراين نارنجي‌پوشان کار سختي دارند.

صباي قم - استقلال؛ آبي‌ها در روياي صدرنشيني

نتيجه ديدار رفت: استقلال يک- صباي قم صفر

صباي قم با صمد مرفاوي هنوز به برد نرسيده است و وضعيت اين تيم در جدول ليگ و بعد از جدايي محمد مايلي‌کهن وخيم شده و در صورتيکه صمد مرفاوي نتواند از استقلال و قلعه‌نويي سه امتياز را بگيرد ممکن است تيمش رتبه سيزدهمي خود را هم از دست بدهد. رويارويي قلعه‌نويي و مرفاوي سرمربي و مربي سابق هميشه جذاب بوده. البته روي کاغذ وضعيت دو تيم به هيچ عنوان شانس مساوي ندارند و همه سه امتياز را به استقلال مي‌دهند زيرا استقلال ملي‌پوشان زيادي دارد و صبا بازيکنان جوان و جوياي نامي دارد که مي‌خواهند شايستگي‌هايشان را اثبات کنند. استقلال اگر در اين مسابقه پيروز شود، شانس صدرنشيني دارد به شرطي که سه تيم پرسپوليس، نفت و تراکتورسازي نتوانند مقابل حريفان پيروز شوند. صبا در صورت برد فقط مي‌تواند يک پله صعود کند. استقلال شايد دو غايب در اين بازي دارد. محمد قاضي محروم است و هاشم بيک‌زاده هم مصدوم است.

داماش گيلان - فولاد خوزستان؛ فولاد به دنبال صيد سه امتياز

نتيجه ديدار رفت: فولاد 3 داماش يک

داماش همچنان در بلاتکليفي مطلق به سر مي‌برد و خبر انحلال اين باشگاه نيز منتشر شده است. با اين وضع بازيکنان و مربيان اين تيم همچنان اميدوارانه در ميدان حاضر مي‌شوند و اگر بتوانند از فولاد خوزستان امتياز بگيرند مي‌توانند رتبه تک رقمي خود را حفظ کنند. فولاد هم دوست ندارد از کورس قهرماني عقب بماند و شاگردان فرکي به انگيزه برد وارد ورزشگاه عضدي رشت مي‌شوند. فولاد هم در پنج ضلعي صدرنشيني جايگاه ويژه‌اي دارد و شانس رسيدن به صدر را دارد به شرطي که بتواند از شهر باران سه امتياز صيد کند و ديگر تيم‌هاي بالاي جدول متوقف شوند.

راه آهن - نفت تهران؛ کم تماشاگر اما جذاب

نتيجه ديدار رفت: نفت تهران 2- راه آهن يک

راه آهن بعد از پيروزي خارج از خانه مقابل ملوان در هفته گذشته تا حدي از وضعيت بد فاصله گرفت و اگر بتواند در اين بازي خانگي پيروز شود شانس رسيدن به رده يازدهم جدول را هم دارد. نفت تهران هم تنها تيم در پنج‌ضعلي صدرنشيني ليگ برتر است که تماشاگر زيادي ندارد با اين حال در وضعيت خوبي به سر مي‌برد. ديدار اين دو تيم اگرچه کم‌تماشاگر است اما مي‌تواند بازي جذابي از کار دربيايد.

تراکتورسازي - سپاهان؛ قرمزپوشان تبريزي به صدر برمي‌گردند؟

نتيجه ديدار رفت سپاهان صفر- تراکتورسازي يک

نتيجه اين مسابقه هم در تعيين صدرنشين ليگ برتر در پايان اين هفته تاثيرگذار است. تراکتورسازي اگر در اين بازي پيروز شود و پرسپوليس مقابل سايپا امتياز از دست بدهد دوباره به صدر جدول مي‌رسد. البته تراکتورسازان هفته گذشته در خانه دو امتياز با ارزش مقابل ذوب آهن از دست دادند و ديگر دوست ندارند به اصفهاني‌ها امتياز بدهند. سپاهان هم که در هفت مسابقه رنگ برد را نديده در اين ديدار با انگيزه برد به ميدان مي‌رود هرچند مشکل گلزني اين تيم هنوز حل نشده است.

در پايان ديدارهاي اين هفته مشخص خواهد شد که صدر جدول چه رنگي خواهد داشت؟ قرمز تهراني، قرمز تبريزي، زرد نفتي يا آبي آسماني و شايد هم قرمز اهوازي؟!

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها