تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۱۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶

پنجمین قتلگاه فعالان رسانه ای

فیلیپین که در آخرین ماه سال جاری میلادی شاهد قتل سه فعال رسانه ای بود، در رده پنجمین کشور مرگبار برای فعالیت خبرنگاران قرار گرفت.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، گزارشگران بدون مرز در گزارش سال گذشته میلادی خود از فیلیپین به عنوان هفتمین مکان خطرناک برای روزنامه نگاران یاد کرد، اما در گزارش سال 2013 فیلیپین جزو پنج کشور قرار گرفت.
 
قتل روزنامه نگاران به وسیله اسلحه و با استفاده از موتورسیکلت روش رایج قتل این قشر فرهنگی در فیلیپین است و سه روزنامه نگار نیز در ماه جاری میلادی به این روش در این کشور جنوب شرق آسیا به قتل رسیدند.
 
هشت روزنامه نگار در فیلیپین در طول سال جاری میلادی با اسلحه و توسط افرادی که بر ترک موتور سیکلت نشسته بودند کشته شدند که با واکنش شدید جامعه رسانه ای این کشور مواجه شد.
 
گزارش های منتشر شده در رسانه های فیلیپین طی سال جاری نشان می دهد موتورسیکلت مهمترین وسیله تروریست ها و سیاستمداران فاسد برای قتل روزنامه نگاران و سرقت از بانک ها در طول روز به منظور فرار از دست پلیس در گره های ترافیکی شهرهای این کشور است.
 
سوریه، سومالی، پاکستان، هند و فیلیپین براساس گزارش گزارشگران بدون مرز در سال 2013 که در روزنامه ˈاستارˈ فیلیپین منتشر شد، در ردیف اول تا پنجم کشورهای پرخطر برای روزنامه نگاران و خبرنگاران قرار گرفته اند.
 
هند و فیلیپین در گزارش امسال جایگزین برزیل و مکزیک شده اند.
 
اتحادیه روزنامه نگاران فیلیپین اعتقاد دارد با توجه به قتل های صورت گرفته در سال جاری، این کشور رتبه سوم خطرناک ترین کشور برای فعالیت رسانه ای را دارد.
 
برخی آمارها نشان می دهد از سال 1986 تاکنون 137 فعال رسانه ای در فیلیپین به قتل رسیده اند و از سال 2010 که ˈبنینگو آکینوˈ به عنوان رییس جمهور این کشور انتخاب شد 19 روزنامه نگار جان خود را از دست داده اند.
 
21 روزنامه نگار در دوران ریاست جمهوری ˈ کوارزون آکینوˈ بیوه رهبر اپوزیسیون بنیتو آکینو، 11 نفر در دوره ریاست جمهوری ˈفیدل راموسˈ از سال 1992 میلادی، شش نفر در دوره ˈجوزف استرادا و 80 فعال رسانه ای در دوره ریاست جمهوری ˈگلوریا ماکاپاگال آریوˈ از سال 2001 میلادی در فیلیپین کشته شدند.
 
برخی آمارها نیز تعداد روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای کشته شده در فیلیپین را بیشتر از 137 نفر اعلام می کند و این آمار حکایت از آن دارد که نزدیک به 160 روزنامه نگار در فیلیپین از زمان سقوط ˈ فردیناند مارکوس ˈ در سال 1986 به قتل رسیده اند.
 
یونسکو نهاد وابسته به سازمان ملل نیز اخیرا ضمن محکوم کردن قتل خبرنگاران اعلام کرد که تداوم خشونت علیه جامعه روزنامه نگاران امکان تلاش آزادانه آنها برای عمل به رسالتشان را محدود و مردم جهان را از دسترسی به اطلاعات دقیق و بی طرفانه محروم می کند.
 
طی ماه های اخیر هشت خبرنگار عراقی، هفت روزنامه نگار سوری و چهار خبرنگار هندی به روش های مختلف به قتل رسیدند که واکنش جامعه جهانی از قیبل سازمان ملل، انجمن صنفی روزنامه نگاران و برخی نهادهای مدنی را در بر داشته است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: