تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۱۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴

سوم دی در تاریخ معاصر ایران

گروه اسناد و اطلاع رسانی-امروز سه شنبه برابر با سوم دی 1392هجری خورشیدی، بیست و یکم صفر 1435 هجری قمری و بیست و چهارم دسامبر 2013 میلادی است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، 61 سال پیش در چنین روزی برای نخستین بار کمیسیون مطبوعات در وزارت کشور تشکیل شد.

مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:



3 دی 1376

کارلوس رهبر گروهی که در 30 آذر 1354 وزیران شرکت کننده در نشست اوپک را به گروگان گرفته بود، به وسیله دولت پاریس دستگیر و به زندان ابد محکوم شد.



3 دی 1365

عملیات کربلای 4 در جبهه شلمچه با هدف تصرف شهر بصره با رمز یا محمد(ص) آغاز شد.



3 دی 1357

بر اثر انفجار لوله انتقال نفت گچساران به جزیره خارک، انتقال نفت از این ناحیه متوقف شد.



3 دی 1357

غلامحسین صدیقی پیشنهاد محمدرضاپهلوی را برای قبول مسوولیت نخست وزیری نپذیرفت. این پیشنهاد با سکته قلبی ارتشبد ازهاری نخست وزیر وقت مطرح شده بود.



3 دی 1334

علیقلی اردلان در کابینه حسین علاء نخست وزیر وقت، به سمت وزیر امور خارجه منصوب شد. وی در اردیبهشت ماه 1337 از وزارت امور خارجه کناره گیری کرد و به عنوان سفیر کبیر ایران در آمریکا تعیین شد.



3 دی 1331

برای نخستین بار کمیسیون مطبوعات در وزارت کشور تشکیل شد. بر اساس ماده پنج قانون مطبوعات درخواست تأسیس روزنامه یا مجله به وسیله کمیسیون مطبوعات رسیدگی می شد و هر کس قصد تاسیس روزنامه یا مجله داشت باید از وزارت کشور اجازه بگیرد.



3 دی 1326

استاد شیخ حبیب ‏اللَّه ذوالفنون منجم، شاعر معاصر و صاحب آثار ارزنده ای چون حرکت ماه (قمر) و دیوان اشعار در 87 سالگی درگذشت.



3 دی 1321

لایحه تعلیمات اجباری در ایران تقدیم مجلس شورای ملی شد. طبق این قانون آموزش عمومی در ایران اجباری، رایگان و یکسان به تمام مردم کشور ارایه می شد.



3 دی 1313

بخشنامه وزارت امور خارجه درباره استفاده از کلمات ایران و ایرانی به جای پرس و پرسین صادر شد. در این سند وزارت امورخارجه ضمن آوردن دلایلی درباره برتری و ترجیح کاربرد کلمات ایران و ایرانی به جای پرس و پرسین، بیان کرد که این موضوع مورد تصویب مقامات عالی کشور هم قرار گرفته و از اول فروردین 1314 لازم الاجرا است.



3 دی 1311

عبدالحسین تیمورتاش وزیر دربار پهلوی به اتهام جاسوسی از کار برکنار شد و در خانه خود واقع در بیرون دروازه باغشاه تحت نظر قرار گرفت. رضاخان در این ارتباط گفت:ˈ دربار را منحل کنید. من دربار نمی خواهم و تیمورتاش وزیر دربار من نیستˈ.



3 دی 1307

سیدحسن تقی زاده از بزرگان عصر مشروطه و از چهره های صاحب نام در دستگاه فراماسونری، به توصیه تیمور تاش وزیر دربار رضاخان، والی خراسان شد.



3 دی 1300

اعتلاء الملک وزیر مختار دولت ایران در افغانستان به کابل وارد شد و مورد استقبال دولت آن کشور قرار گرفت.



3 دی 1290

یپرم خان ارمنی رییس نظمیه با عده ای از قوای مسلح، مجلس شورای ملی را در بهارستان به محاصره درآورد و نمایندگان را با وضعیت توهین آمیزی اخراج و در ورودی مجلس را مهر و موم کرد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: