تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۱۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵

کشتن باکتری‌های مقاوم با نور آبی

محققان دانشگاه ویسکانسین پس از پی بردن به این نکته که اثرات ضد باکتریایی تابش نور طیف آبی در بافت‌های انسانی و حیوانی صدق می‌کند، دریافتند که فتوتراپی (نوردرمانی) با نور آبی می‌تواند راهی موثر در کشتن باکتر‌ی‌ها باشد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، مقاومت باکتری‌ها به دارو همواره جلودار مشکلات عمده مرتبط با سلامتی بوده است. طی این پژوهش شواهدی به دست آمده است که نشان می‌دهد طول موج نور آبی با گستره 405 تا 470 ضد باکتری است و پتانسیل این را دارد که بیماری‌های همه گیر عفونی ناشی از باکتری‌هایی نظیر "استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی سیلی یا (MRSA)" را که از عوامل مهم عفونت‌های شدید در بیمارستان و جامعه محسوب می‌شوند، از بین ببرد.

پژوهشگران متوجه شدند که نوردرمانی و متیلن که به طور مستقیم به ریشه کانال دندانی که توسط بیوفیلم باکتریایی عفونی شده، تزریق شده است، می‌تواند هر دو باکتری گرم مثبت و منفی و بیوفیلم‌ها را نابود کرده و تعداد باکتری‌هایی را که به دندان چسبیده‌اند را کاهش دهد.

علاوه بر این، محققان اثبات کردند که طی درمان موش‌های مبتلا به "زخم فشاری"، ترکیب کلاژنهای جاسازی شده‌ای که توسط نور فعال می‌شوند و تابش لیزر دیود 455 نانومتری در مقایسه با پرتوافشانی تنها بدون انجام هیچ رویه درمانی، تعداد باکتری‌ها را به طور بسیار چشمگیری کاهش می‌دهد.

این پژوهش در مجله "Photomedicine and Laser Surgery" منتشر شده است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: