تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۱۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲

چالش‌های پیش روی تامین اجتماعی

بنا بر اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، تورم اقتصادی شدید، بدهکاری دولت به سازمان تامین اجتماعی و نرخ دو رقمی بیکاری از جمله چالش‌های پیش رو این سازمان است که باید با تدبیر و امید از آن خروج کرد.

به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، دکتر سیدتقی نوربخش در این نشست، رسالت اصلی سازمان تامین اجتماعی را ارایه خدمات بیمه‌ای و درمانی به گروه‌های هدف دانست و گفت: بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند و ورود به عرصه‌های سیاسی جفای بزرگی در حق مردم و کارکنان پاکدست آن محسوب می‌شود.

وی انجام تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان مردم دراین سازمان را حق طبیعی مجلس شورای اسلامی دانست وگفت: همه آنچه در قالب تحقیق و تفحص انجام شد به ضرر این سازمان نبوده است و بعضی تفحص ها باعث رشد آتی این سازمان در بازنگری قوانین خواهد داشت .

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: وظیفه بزرگ این سازمان وظیفه‌ای حاکمیتی و توجه به بیمه شدگان است.

نوربخش در ادامه خاطر نشان کرد: تورم اقتصادی شدید، بدهکاری دولت به سازمان تامین اجتماعی و نرخ دو رقمی بیکاری از جمله چالش‌های پیش رو این سازمان است که باید با تدبیر و امید از آن خروج کرد.

وی خطاب به فعالین حوزه اقتصادی گفت: شرکت سرمایه گذاری این سازمان حیاط خلوت هیچ گروه و دسته‌ای نخواهد بود و با توسل برقانون مداری از سوء استفاده‌های احتمالی در آینده جلوگیری خواهیم کرد و امیدواریم مشکلات گذشته آخرین سناریوی سیاسی برای این سازمان باشد.

وی یادآور شد: پرچم فعالیتهای این سازمان سفید است وهیچگونه فعالیت سیاسی نداریم.

نوربخش با ابراز تاسف از تغییر مداوم و پیوسته مدیران این سازمان در هشت سال گذشته افزود: در طول هشت سال، هشت مدیر در این سازمان تعویض شده‌اند که این روند زیان‌های جبران ناپذیری را برپیکره این سازمان وارد کرده است.

در این دیدار مشکلات و موانع تولید و همچنین راهکارهای خروج از بحران اقتصادی مورد بحث وبررسی قرار گرفت. شرکای اجتماعی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس در این دیدار صمیمی به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص موانع و رفع آن پرداختند.

اردشیر ترکپور، رییس کانون کارکنان بازنشسته تأمین اجتماعی فارس به بیان پاره ای از مشکلات پیش رو پرداخت و خواسته‌های صنفی خود را بصورت مکتوب در اختیار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار داد.

فریدون فرقانی، رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی شیراز نیز دومین سخنران بخش خصوصی بود که خواسته‌های صنفی خود را مطرح کرد.

وی خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت به راهبردهای تولید دست یابد.

به اعتقاد وی، بدنه سازمان تامین اجتماعی علی رغم برخورداری از بودجه‌های خاص، اما با منابع و منافع بخش خصوصی گره خورده است. هرچند این سازمان نیز باید در برنامه‌ریزی وتصمیم سازی‌های خود به نقطه نظرات بخش خصوصی و بهره گیری از تجارب ارزشمند فعالین این بخش توجهی ویژه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: اخبار منتشر شده طی ماه‌های گذشته در خصوص رخدادهای این سازمان در سطوح مدیریتی بسیار نگران کننده اما امید به اصلاح امور در دلها با روی کارآمدن دولت تدبیر وامید قوت گرفت.

علی راستگو، دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات استان فارس دیگر سخنران این جلسه بود که خواستار حفظ استقلال واقعی سازمان تامین اجتماعی شد.

وی ضمن انتقاد از اجرای طرح پزشک خانواده بصورت فعلی، آنرا مانعی بزرگ در دستیابی به اهداف نظام کارگری دانست وافزود: قرار نبود کارگران 90 درصد و دولت تنها 10 درصد هزینه درمان را پرداخت کند. اجرای این طرح باعث شد فشار مضاعفی بر کارگران وارد شود.

مویدی، رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس سخنران بعدی این نسشت هم اندیشی بود که با اشاره به آمارهای کارگری در استان، آنان را بازوان پرتوان تامین اجتماعی و تامین کننده منابع مالی آن دانست.

وی گفت: شرایط صنایع استان فارس چندان مساعد نبوده است، اما کارفرمایان و کارگران طی این مدت سعی داشتند چراغ صنعت را روشن نگهدارند و از این جهت خاستگاه آنان بهره گیری از حمایت‌های قانونی است.

مویدی خاطر نشان کرد: ده سال گذشته بدترین شرایط مدیریتی برای سازمان تامین اجتماعی بود و تغییرات ناپخته باعث وارد شدن خسارتهای جبران ناپذیری شد.

جمال رازقی رییس کانون انجمن کارفرمایان نیز دراین نشست اقتصادی به بیان فراز و نشیب‌های تولید و مشکلات فراروی نظام کارگری استان فارس پرداخت و گفت: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده شاهد تحولات عظیمی در حوزه‌های اقتصادی باشیم.

وی ضمن انتقاد از شیوه‌های مدیریتی در دولت‌های نهم و دهم و روی کار آوردن افراد غیر متخصص در یک سیستم تخصصی مانند سازمان تامین اجتماعی خواستار بازنگری در روند قانونی این سازمان شد.

وی همچنین از دکتر نوربخش خواست تا به اصلاح ساختار اساسنامه و بازنگری آن اقدام کند تا بار دیگر شاهد چنین اقدامی در این سازمان نباشیم.

رازقی افزود: فارس کمترین سهم را در امور سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی دارد در حالی که بیشترین سهم را در پرداخت به این سازمان به لحاظ جمعیت بیمه شده داراست.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: