تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۱۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
فیلم سینمایی تابور به کارگردانی وحید وکیلی فر از ایران، در موفقیتی دیگر در عرصه بین المللی، از نظر سایت فرانسوی فیلم کالت یکی از 10فیلم برتر اکران نشده سال 2013 جهان شناخته شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، «فیلم کالت» که یکی از شناخته شده ترین سایت های فرانسوی تخصصی سینما پس از «کایه دو سینما» است و به دلیل رویکرد ویژه منتقدانش به جنبه های هنری و سوژه های نو و بکر فیلم، در میان سینمادوستان فرانسوی زبان شهرت دارد؛ فیلم سینمایی تابور به کارگردانی وحید وکیلی فر از ایران را به عنوان یکی از 10 فیلم برتر اکران نشده سال 2013 جهان معرفی کرد.

تابور که بر اساس فیلمنامه خود وکیلی فر در تهران ساخته شده است، داستان پرسه شبانه مردی در تهران مالیخولیایی و مدرن را روایت می کند که بدنش به امواج ویرانگر الکترومغناطیس واکنش نشان می دهد و او اکنون در یک فضای آخرزمانی و انتزاعی سعی دارد به شکلی غیرمعمول از وجودش محافظت کند.

فیلم سینمایی تابور که به نوعی اولین فیلم علمی ـ تخیلی سینمای ایران محسوب می شود، تاکنون حضور موفقی در فستیوال های معتبر بین المللی داشته است، از جمله؛ جشنواره های روتردام، ادینبورگ، ترایبکا، تسالونیکی، بوسان، مونترال، پاریس، کلن، ریو دو ژانیرو، کپنهاک، هنگ کنگ، مراکش، دوویل ، دبی، ساین دو نت پاریس، مومبای، ماناکی قبرس، زاگورای مراکش، «دو نت» پاریس و ... .

تابور با حضور در این جشنواره ها موفق به دریافت جایزه یک دستاورد هنری از جشنواره بین المللی فیلم تسالونیکی یونان، جایزه ویژه داوران از جشنواره بین المللی فیلم مراکش، جایزه منتقدین بین المللی و تندیس لوتوس برای بهترین فیلم از جشنواره بین المللی فیلم «دوویل» در فرانسه و نیز «جایزه شب» برای بهترین کارگردانی از جشنواره بین المللی فیلم «دو نت» پاریس در کشور فرانسه شده است.

به عنوان یک فیلم متفاوت و منحصر بفرد، نقدها و تحلیل های مثبتی از سینماگران و منتقدان بین المللی و سایت های تخصصی و معتبری همچون؛ «هالیوود ریپورتر»، «ایندی وایر»، «پلی لیست»، «ساید اند ساوند»، «فیلم کامنت» و «فیلم میکر» در مورد فیلم «تابور» نوشته شده است که در تمامی این نقدها «تابور» را تداعی کننده سینمای تارکوفسکی به خصوص فیلم «استاکر» و همچنین «ادیسه 2001» کوبریک می دانند و بر اساس همین دیدگاها «تابور» فیلمی هایپنوتیک درام و مینیمالیستی است که «وکیلی فر» در آن به شدت سعی دارد عناصر سینمای متعارف، چه در فرم و چه در روایت را در اثرش تقلیل دهد و به زبانی شخصی برسد.

تابور که دومین فیلم سینمایی و مستقل وکیلی فر پس از «گشر» می باشد در چند هفته گذشته نیز در سایت معتبر «ایندی وایر» آمریکا در میان لیست ده فیلم برتر اکران نشده 2013 جهان قرار گرفت که علی رغم شایستگی شان، به دلیل فرم و محتوای ویژه، تاکنون از اکران عمومی بی نصیب مانده اند.

برای اطلاع بیشتر به سایت http://www.filmdeculte.com/cinema/film/Taboor-4824.html مراجعه کنند.



** آغاز نمایش فیلم های برگزیده جشنواره «سینماحقیقت»

برنامه مرور فیلم های برگزیده هفتمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت، در سالن «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آغاز از شامگاه 21 دی ماه خواهد شد.

در اولین روز از برنامه مرور آثار برگزیده جشنواره بین المللی سینماحقیقت، فیلم های پرندگان در سرزمین برف و آفتاب (فرشاد افشین پور/ بهترین فیلم مستند علمی و زیست محیطی)، لبیک (برنده جایزه بهترین تصویربرداری/ مهدی آزادی) و اسلومو (جاش آیزنبرگ از آمریکا/ بهترین فیلم مستند کوتاه بخش مسابقه بین الملل) روی پرده سالن سینماحقیقت می روند.

برپایه این گزارش، شرکت در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است و علاقه مندان سینمای مستند جهت تماشای آثار برگزیده جشنواره بین المللی سینماحقیقت می توانند از ساعت 17 عصر روزهای بیست و یکم دی تا هفتم بهمن ماه 1392 (بجز روزهای پنجشنبه و جمعه) به سالن «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15 مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها