تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۱۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲

برگزاری بزرگترین مراسم مولودی خوانی

دهمین یادواره مداح حضرت رسول اکرم (ص) و عارف نامی کرد، ˈمرحوم سید بهاء الدین شمس قریشیˈ و خالق ˈ مولود نامه ˈ جمعه 27 دی 92 به همت حوزه هنری استان کردستان در سنندج برگزار می شود.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، رئیس حوزه هنری استان کردستان در این مورد گفت: با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه در توجه جدی به برگزاری این مراسم برای اولین بار این آیین که بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور محسوب می شود در صحن جدید مسجد جامع سنندج برگزار می گردد.

امین مرادی روز سه شنبه افزود: این یادواره از سال 84 هر ساله توسط حوزه هنری کردستان در ماه مولود بر سر مزار آن مرحوم برگزار می شده که با توجه به استقبال گسترده مردم و گنجایش محدود فضای سالن جنب آرامگاه مرحوم شمس قریشی، این مراسم امسال در صحن جدید مسجد جامع سنندج برگزار می شود.

وی گفت: مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی با خلق آثاری چون مولودنامه، معراج نامه، شمس العقائد و دیوان اشعار به زبان های کردی و فارسی و عربی به مدح و ستایش حضرت رسول اکرم (ص) پرداخته و در طول عمر با برکت خود در جهت تقریب ادیان و تقویت وحدت اسلامی حرکت نمود که این مهم در آثار ایشان به خوبی هویدا است.

رییس حوزه هنری استان کردستان افزود: هفته وحدت فرصت مناسبی است تا برادران شیعه و سنی پیوند اخوت و یکدلی خود را محکم تر نموده و با احترام به عقائد هم در برابر توطئه های دشمنان، بایستند و نشان دهند که اهل تشیع و تسنن با وحدت و در سایه دستور پیامبر خدا و اهل بیت (علیهم السلام) تمامی دسیسه های دشمنان نظام اسلامی را نقش بر آب می نمایند.

وی با دعوت از تمامی اقشار مردم برای شرکت در این آیین افزود: گرامیداشت ولادت حضرت رسول

اکرم (ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع)، بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم شمس قریشی و برگزاری مراسم مولودی خوانی ویژه منطقه کردستان از اهداف اولیه برگزاری این یادواره است.

وی افزود: در این مراسم هم سخنرانان و هم گروه های مولودی خوان برتر استان حول محور پیامبر عظیم الشأن به ذکر سجایای آن حضرت خواهند پرداخت و هر یک به نوعی ارادت خود را به ساحت مقدس ییام آور صلح و دوستی ابراز می دارند.

مرادی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این ایام را برگزاری مراسم مولودی خوانی آقایان و خانم ها در امامزاده پیر محمد، مراسم مولودی خوانی ویژه بانوان در مسجد «هه ژاره » سنندج و روستای «سرخه دزج » عنوان کرد.

وی گفت: در کنار این برنامه ها مشارکت در برگزاری پنجمین همایش سراسری منادیان وحدت و همکاری با دیگر دستگاه های فرهنگی و هنری بخشی دیگر از فعالیت های حوزه هنری در ایام هفته وحدت می باشد.

بهاءالدین شمس قریشی از عارفان و شاعران معاصر کردستان است که 70 سال پیش نخستین سروده هایش در قالب کتاب منتشر شد.

آرامگاه این عارف نامی در خیابان طالقانی (فیض آباد) شهر سنندج - مجتمع ورزشی شهید کاظمی واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: