تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۱۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰

بیماران خاص اقشار آسیب پذیر جامعه

رئیس بنیاد امور بیماری های خاص گفت: 90 درصد بیماران خاص از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که با مشکلات زیادی ازجمله مشکلات اقتصادی برای درمان خود مواجه هستند.
تدبیر24: فاطمه هاشمی رفسنجانی امروز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره دندان پزشکان عمومی ایران اظهار داشت: در سال 1376 سه مصوبه در هیات دولت به تایید رسید که ازجمله موارد آن رایگان شدن درمان بیماران خاص، بیمه شدن رایگان بیماران و پیشگیری از تالاسمی بود.

وی افزود: از آنجایی تالاسمی به راحتی قابل پیشگیری است، دو مصوبه اجباری شدن آزمایش قبل از ازدواج در مورد این بیماری و اجازه سقط جنین در صورت تایید ابتلای جنین به این بیماری ازجمله این مصوبات بود که پس از گرفتن این مصوبات وضعیت بیماران خاص در کشور مورد بررسی و نیاز سنجی قرار گرفت.

هاشمی گفت: با بررسی های انجام شده در آن دوره مشخص شد که مراکز درمانی برای درمان بیماری های خاص در کشور بسیار اندک است و بیشتر بیماران خاص شناخته شده نیستند.

وی توضیح داد: در آن دوره به عنوان نمونه 3 هزار بیماری دیالیزی در کشور بود و حدود 122 مرکز دیالیز که همه با دستگاه های معدودی کار می کردند.

هاشمی در مورد وضعیت امروز مراکز درمان بیماران دیالیزی اشاره کرد و گفت: تا امروز بیش از 400 مرکز دیالیز در کشور راه اندازی شده است و 21 هزار بیمار دیالیزی از خدمات آن استفاده می کنند که از حدود 3 هزار دستگاه که در کشور وجود دارد 1700 دستگاه توسط بنیاد امور بیماری های خاص و خیرین تهیه شده و به طور رایگان در اختیار مراکز بیماری های خاص قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تلاش می شود در هر جایی که حدود10 بیمار دیالیزی وجود دارد و امکانات پرسنلی، پزشکی و پرستاری نیز هست، مراکز بیماری های خاص نیز راه اندازی شود و حداکثر فاصله بیمار از منزل تا مرکز دیالیز بیشتر از 40 کیلومتر نباشد.

رفسنجانی در مورد برنامه های بنیاد امور بیماری های خاص در زمینه ایجاد امکانات برای این دسته از بیماران اظهار داشت: به منظور رفع نیاز دارویی بیماران خاص فدراسیون بیماری خاص را راه اندازی کردیم تا علاوه بر تامین نیازهای بیماران، در افزایش روحیه آنها نیز موثر باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه از حدود 3 سال پیش این مرکز تعطیل شد و در فدراسیون ناشنوایان ادغام شد.

رییس بنیاد بیماری های خاص به مشکلات دندان پزشکی بیماران خاص اشاره کرد و گفت: اقداماتی در این زمینه از حدود 5 سال پیش آغاز شد که یکی از آنها فرهنگ سازی در زمینه پذیرش این دسته از بیماران از سوی دندان پزشکان بود؛ چراکه برخی از دندان پزشکان به دلیل نگرانی از انتشار آلودگی، تمایل به پذیرش این دسته از بیماران ندارند.

رفسنجانی ادامه داد: اولین اقدام در این زمینه می تواند راه اندازی یک کلینیک دندان پزشکی برای بیماران خاص در هر استان باشد؛ دولت نیز در این زمینه وظیفه دارد حمایت های لازم را انجام دهد و از دندان پزشکانی که در این زمینه مایل به همکاری هستند، حمایت کند.

وی یادآور شد: دکتر روحانی در همه سخنان خود بر فراهم کردن امکانات بهتر برای بیماران خاص تاکید کرده است و در یکی از سخنرانی های خود مشخصا به بیماری های خاص اشاره کرد؛ این نشان دهنده آن است که همت لازم در ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رفع مشکلات بیماران خاص وجود دارد.

هشتمین کنگره سالیانه انجمن دندان پزشکان عمومی ایران با هدف هم اندیشی علمی در توسعه سلامت دهان و دندان و با حضور جمعی از متخصصان و صاحب نظران این حوزه صبح امروز چهارشنبه 24 دی ماه در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: