تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۱۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰

بمب گذاری فارک در کلمبیا

در جریان بمب گذاری شبه نظامیان انقلابی کلمبیا موسوم به ˈفارکˈ در شهر ˈپرادراˈ در منطقه ˈوایه دل کائوکاˈ واقع در غرب کلمبیا دست کم یک نفر کشته و 25 نفر دیگر زخمی شدند.
تدبیر24: خبرگزاری اروپاپرس ˈآدولفو لئون اسکوبارˈ شهردار پرادرا در این ارتباط توضیح: انفجار بمبی که در یک موتورسیکلت جاسازی شده بود و آن را در مقابل شهرداری قرار داده بودند، در ساعت 9 صبح پنجشنبه به وقت محلی (17 و 30 به وقت تهران) رخ داد.

این بمب گذاری در حالی صورت گرفته که روز چهارشنبه، گروه فارک به آتش بس یکماهه یکجانبه خود به مناسبت سال جدید میلادی پایان داده بودند.

لئون اسکوبار در گفت وگو با شبکه رادیوییˈآر سی انˈ کلمبیا افزود: بر اثر این انفجار یک نفر کشته شده و 25 نفر دیگر زخمی شدند که حال شش نفر آنها وخیم است.

وی این بمب گذاری را به شبه نظامیان گروه ˈگابریل کولویسˈ فارک ربط داد.

شهردار پرادرا اذعان کرد که سازمان اطلاعات کلمبیا به وی هشدار داده بود که گروه گابریل کولویس که در وایه دل کائوکا فعالیت دارند، در حال آماده سازی یک بمب گذاری در همین روزها در این شهر بودند.

ˈخوان مانوئل سانتوسˈ رئیس جمهوری کلمبیا در این راستا، گروه فارک را متهم به انجام کار ˈمتضادˈ کرد زیرا این بمب گذاری را یک روز پس از پایان آتش بس یکجانبه و در چارچوب پروسه صلح انجام دادند.

وی در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: ما عمل تروریستیˈشنیعˈ در پرادرا را محکوم می کنیم؛ این یک نحوه نامعقول و متضاد عملکرد فارک است.

از سوی دیگر ˈخوان کارلوس پینزونˈ وزیر دفاع کلمبیا که به دستور رییس جمهوری به این شهر سفر کرده، گروه فارک را به داشتن رفتاری مشابه با القاعده متهم کرد.

وی گفت: گروه فارک همانند القاعده عمل می کند و منفورترین سازمان کشور هستند. این افراد فکر نمی کنند که وقتی فعالیت تروریستی دارند، چندان متفاوت با آنچه که در خاورمیانه رخ می دهد، نیستند که ملت کلمبیا را می ترسانند تا در مقابل خواسته های آنها تسلیم شوند؛ اما آنها اشتباه می کنند و به این دلیل منفور هستند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: