تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۱۵۶۸۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳

لطفا آوای باران را تمام کنید!

سریال آوای باران، نهایتا باید در ۱۵ قسمت ساخته می‌شد اما طبق روال سازندگان برنامه‌های تلویزیونی و برای طولانی شدن پروسه پخش، پیچ و خم‌های غیرضروری در داستان وارد شد که تاثیر مخربی داشته و باعث سر رفتن حوصله مخاطب می‌شود.
تدبیر24: "آوای باران" عنوان سریالی است به کارگردانی حسین سهیلی زاده که شنبه تا چهارشنبه هر هفته از شبکه سوم سیما به روی آنتن می‌رود. در این مجموعه تلویزیونی بازیگرانی چون حمیدرضا پگاه، سام درخشانی، الهام چرخنده، امیر دژاکام، سیاوش خیرآبی، آزاده زارعی و سپیده خداوردی ایفای نقش می کنند.

اگر بخواهیم آوای باران را با آثاری شبیه خودش نظیر دلنوازان، ترانه مادری و امثالهم مقایسه کنیم می‌توانیم آن را یک سروگردن بالا تر معرفی کرده و به خاطر تعادل‌هایی که بین موضوعات مختلف مثل تقابل سیاه و سفید، روابط عاشقانه و کنش و واکنش های منطقی برقرار کرده امتیاز بالاتری به آن بدهیم.

این سریال نهایتا باید در ۱۵ قسمت ساخته می‌شد اما طبق روال سازندگان برنامه های تلویزیونی و برای طولانی شدن پروسه پخش، پیچ و خم های غیر ضروری در داستان وارد شد که تاثیر مخربی داشته و باعث سر رفتن حوصله مخاطب می‌شود.

استفاده از بازیگران تازه کار در نقش های اصلی اتفاق خوبی بود. نیمی از بازیگران فیلم کار اولی هستند و اتفاقا بازی‌های خوبی هم ارائه می‌دهند. در محل زندگی "شکیب" و دار و دسته اش، به غیر از خود او (مهران احمدی) که بازیگر شناخته شده‌ای است، بقیه بازیگران تقریبا کار اولی و گمنام هستند اما مخاطب از تماشای بازی آنها خسته نمی‌شود.

برخی گره‌های داستان واقعی نبوده و نمی‌توان آنها را باور کرد. برای مثال در قسمتی از این سریال طاها اموال و دارایی‌های خود را به نام دخترش باران می‌زند البته این شناسنامه در اختیار بیتا(دختر نادر) است که خودش را به جای باران جا زده و طاها از این موضوع با خبر نیست. چندی بعد وقتی طاها از جعلی بودن هویت آن دختر با خبر می‌شود، در مقابل تهدید خانواده نادر آنها سکوت می‌کند در حالی که بدون هیچ مشکلی می‌تواند اموال خود را پس بگیرد. در واقع اموال به نام باران است و وقتی بارانی حضور ندارد، اموال دوباره به طاها بازمی‌گردد.

گریم‌های باور پذیر در سریال نقش موثری در همراهی مخاطب دارند. با توجه به این که داستان در یک بازه زمانی ۲۰ ساله روایت می‌شود بازیگران اصلی مثل سام درخشانی و حمیدرضا پگاه، با گریم‌های سنگین و باور پذیر مقابل دوربین می‌روند. البته در این میان گریم برخی چهره ها هم مثل الهام چرخنده آنطور که باید و شاید طبیعی از آب در نیامده و نمی‌توان گذر ۲۰ سال از عمر را در چهره بشاش و سرزنده او حس است.

پلیس در این شهر وجود ندارد! در تمام اتفاقات مثبت و منفی فیلم، این خود خانواده ها هستند که مسئولیت انجام کارها را برعهده می گیرند. از جستجو برای پیدا کردن "باران" گمشده تا پاسخ به تهدیدات وارده از سوی افراد بزهکار و در نهایت احقاق حقوق طاها که در نبودش تمام مال و اموالش با کلاهبرداری غصب شده است. شهری که سهیلی زاده به تصویر کشیده قانونش قلدری و موذی گری است و ما به زحمت یونی فرم پلیس را در فیلم می‌بینیم.

در انتها می‌توان گفت "آوای باران" در این آشفته بازار کارهای سطحی و کم بضاعت جزو آثار قابل توجه در سال ۹۲ بود که چهره‌های جدیدی را به سینما و تلویزیون معرفی کرد. داستان متفاوت این سریال خیلی زود مخاطبان بسیاری را پای جعبه جادویی نشاند. حیف که کش دادن بیش از حد و به اصطلاح آب بستن به محتوای سریال، بخش قابل توجهی از جذابیت های آن را از بین برد.

منبع: مشرق
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
1
4
من یه جا مهمونی بودم از دیدنش حالم بهم خورد توهین و اهانت به بزرگترها و کلک و دروغ توش موج میزد.
پاسخ ها
انیس
| Iran (Islamic Republic of)
بد است
ساسان
|
Turkiye
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
1
3
وقعن مسخره است. در این فیلم همه چیز بیخود است. پر از ایراد است. برای هر قسمتش چند صفحه نقد می شود نوشت. بطور مثال برای قسمت پخش شده امشب:
۱ - طرف مثلن رئیس بهزیستی است ولی در بدو حمله دختر دوره گرد هیچ شکی به آلوده بودن سوزن نمی کند.
۲ - مرضیه پس از تماسی که به مشکوک بودن سوزن خبر میدهد واکنشش خواب است و عدم مراجعه به مراکز درمانی.
۳ - پدر باران مثلن دخترش گم شده به هیچ پلیسی که زنگ نمی زند هیچ تا ساعت ۱۰ خواب است و منتظر معجزه.
۴ - نوید گوشیش گم می شود پس از دو روز متوجه میشود.
۵ - باران وقتی به محل قرار می رسد دور تا دورش را می پاید اما متوجه ظاهر شدن شکیب نمی شود.
۶ - در حالی مرضیه سر کار نرفته علاوه بر خواب بودن پدر باران ، رئیس بیمارستان هم تازه از خواب بیدار شده.
۷ - سینا بعد از چند روز هنوز صورتش را نشسته .
۸ - مثل سایر فیلمهای سیما آدم خوبا اسم عربی اسلامی و آدم بدا اسم فارسی دارند.
این چند مورد از کسی است که هیچ سر رشته ای از فیلم ندارد وای منتقد سینمایی بنویسد.
اصلن قابل قبول نیست نقش پدر باران. دوستش می تواند پرونده چند سال پیش را کشف و به شکیب شک نکند. انگار فقط باران باید تلاش کند به پدرش برسد. طرف به پدر باران گفته من ۲۰ سال او را بزرگ کردم و پدر باران هیچ شکی ندارد. در حالی که نوید مطمعن است باران پیش شکیب است با پست حکومتیش هیچ به پایی برای او نمی گذارد. واقعن این کارگردان بینندگان را هالو فرض نکرده ....
پاسخ ها
انیس
| Iran (Islamic Republic of)
حق با تو است ساسان فیلم خیلی چرت و پرت و بد است.
انیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
0
2
خیلی فیلم چرت است
ساسان
|
Turkiye
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
0
3
کارگردان واقعن مردم را جیگر فرض کرده وگرنه این همه فیلم را الکی کش نمیداد.
در حالی که گوشی فرید دزدیده شده انتظار دارد باران بهش زنگ بزنه .
همه افراد در این فیلم احمق هستند. پدر باران در حالی که با دخترش از طریق شکیب و نادر صحبت کرده هیچ فکری ندارد که با پلیس تماس بگیرد. دخترش گم شده دنبال نخود سیاه میگرده.
کیانوش آنقدر احمق که ماشینش را در معرض دید شکیب قرار داده.
واقعن نه چند صفحه بلکه چند کتاب می توان نقد نوشت.
........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
6
0
هرچهارتایی با هم لال شید .. دوزار از سریال سازی و درام چیزی نمی فهمید نظر میدید .. سکوت لطفاً .. آوای باران حرف نداره ... دست مریزاد به عواملش
مينااا
|
Finland
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
0
1
منم بارانو خيلي دوس دارم هر شبم دنبالش ميكردم ولي نظرات بالا خيلي هم بي ربط نيست
اصلا آخرش كسي كه 20سال طاها رو انداخته بود زندان چي شد؟
شمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
0
البته ساسان هم چرت میگه چون مثلا را مثلن نوشنه بود
نظر شما: